Kontorelev til Borgerservicecentret

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at yde en god service?
Kan du lide at tale med andre mennesker og arbejde i en foranderlig hverdag, hvor to dage ikke er ens?
Synes du, at IT og digitalisering er spændende?

Hvis du kan svare ja til dette, er du muligvis vores nye kontorelev til et ”drønspændende” og udviklende elevforløb i Borgerservicecentret, hvor du får en bred samt alsidig kontoruddannelse med speciale i offentlig administration.

Borgerservicecentret er en central afdeling i Fredericia Kommune
Vi møder borgeren med en helhedsorienteret tilgang, og er vejviser til det offentlige Danmark.
Afdelingen løser – ud over de klassiske borgerserviceopgaver som eksempelvis vielser, folkeregister, indskudslån, tilskud til pensionister og MitID - også en række andre opgaver som opkrævning, ejendomsbidrag, kontrol med socialt bedrageri og mellemkommunal refusion. Samtidig bemander vi kommunens kontaktcenter, som håndterer telefoniske henvendelser på kommunens hovednummer.
Vi arbejder på tværs, og vi understøtter kommunens øvrige afdelinger og fagområder med administrative opgaver og borgerbetjening.

Du får en solid 2 årig allround-kontoruddannelse med speciale i offentlig administration
Som kontorelev i Borgerservicecentret bliver du en del af spændende arbejdsfællesskaber, hvor fagligheden er i højsædet, og hvor du har rig mulighed for udvikling af både personlige og faglige kompetencer. 

  • Du bliver en del af et kollegialt fællesskab med en høj faglighed, en nærværende ledelse og en arbejdsplads, der er kendetegnende ved en uformel omgangstone og humor.
  • Det første år bliver du en del af Team Center, hvor fokus er på borgerbetjening og håndtering af de mange forskelligartede, administrative opgaver, der er forbundet hermed. Derudover vil du i mindre omfang indgå i besvarelsen af opkald til kommunens Kontaktcenter.
  • Det andet år vil du dels stifte bekendtskab med mere omfattende sagsbehandling primært i Folkeregistret og med mulighed for også at indgå i ad hoc-opgaver i Kontrolgruppen, herunder deltagelse i kontrolsamtaler mv.  
  • Derudover vil du indgå i nogle økonomifunktioner i vores Team Opkrævning og Ejendomsbidrag for yderligere at give dig bredde i din uddannelse.
  • Du bliver i hele elevtiden tildelt egne administrative opgaver med lettere sagsbehandling og afgørelser, og du bliver en del af den faste vagtstab i frontområdet ved personlige borgerhenvendelser. 

Nogle af hovedopgaverne vil være

  • Personlig og telefonisk betjening af borgere på alle borgerservicecentrets områder
  • Vejledning af borgere i digitale selvbetjeningsløsninger
  • Udstedelse af parkeringstilladelser og beboerlicenser
  • Bogføring og betaling af regninger eksempelvis tilskud til pensionister
  • Behandling af ansøgninger på forskellige fagområder
  • Administrative folkeregisteropgaver
  • At deltage i kontrolopgaver i forbindelse med flytning og udbetaling af sociale ydelser
  • At deltage i økonomifunktioner i Team Opkrævning og Ejendomsbidrag.

Vi vil gøre alt for, at du får en solid og bred viden om offentlig administration, og vi vil gennem hele dit uddannelsesforløb tilknytte en fast oplæringsansvarlig, som vil følge op på dine mål, elevplaner og opgaver sammen med dig.
Vi lægger vægt på, at du i dit uddannelsesforløb får tildelt ansvar for både borgerbetjening og afgrænsede sagsområder. Du vil derfor opleve et udviklende, afvekslende og lærerigt uddannelsesforløb.

Borgerservicecentrets øvrige medarbejdere vil naturligvis stå til rådighed med deres erfaringer inden for de enkelte fagområder samt vejledning i hele dit uddannelsesforløb.

Om dig
Vi forestiller os, at du er nysgerrig og har stor lyst til at lære, og at du naturligt trives med at tale med mange forskellige typer mennesker. 

Du har gode skriftlige egenskaber, og du formulerer dig let såvel i tale som på skrift. Endvidere forestiller vi os, at du kan lide at arbejde med tal og har et naturligt flair for dette, og at du kan se dig selv i en elevstilling, hvor digitalisering fylder en del.

Som vores kommende elev er du gerne et menneske, som reflekterer over det, du møder i hverdagen, samtidig med at du er vedholdende og ikke giver op, når der er ting, der driller eller er udfordrende.

Adgangskrav
Du har inden tiltrædelsen bestået en af følgende uddannelser:

  • EUX – fra en handelsskole
  • HHX - som noget nyt kan man med en HHX søge direkte ind på hovedforløbet uden suppleringsforløb
  • STX, HF og HTX-bevis suppleret med 5 ugers EUD-S forløb med fagretning kontor
  • EUD/HG-bevis rettet mod kontor.

Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder kravene, kan du kontakte din lokale handelsskole og høre mere. Kontakt dem ligeledes, hvis du er over 25 år ved uddannelsens start. Her kan andre regler gøre sig gældende.

I din ansøgning bedes du desuden kort beskrive:
1. Hvad forstår du ved god borgerbetjening?
2. Hvad kan du som person bidrage med, for at vi i Borgerservicecentret fortsat har en god arbejdsplads?

Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte:
Afdelingsleder Alma Mujnovic, alma.mujnovic@fredericia.dk, 6192 0603.
Faglig koordinator og elevansvarlig Anni B. Majgård Jensen, anni.jensen@fredericia.dk, 4060 3860.

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest. 

Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.

Der er tale om en elevstilling på 37 timer ugentlig.

Tiltrædelse den 1. september 2024.

Ansættelsessamtaler
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler torsdag 14. marts 2024.

Ansøgningsfrist
6. marts 2024.

Send ansøgning online - benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis, og andre relevante erfaringsbilag online. 
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk

Dokumentation for uddannelse skal vedhæftes. Vedhæft også gerne udtalelser o. lign.
Har du ikke dit eksamensbevis endnu, skal du skrive det i din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5994618

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet