Vil du bidrage til at sikre korrekte årsopgørelser? - Bliv en del af eKapital

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du interesseret i at skabe samfundsmæssig værdi og løse komplekse opgaver i Danmarks største styrelse? Vil du være med til at forme kulturen i vores enhed og løfte vores kontrolopgave til nye højder? Elsker du at analysere datasæt, afdække risikoområder med en revisions- og/eller juridisk tilgang og tænke ud af boksen for at finde innovative løsninger? Så er du måske den rette person til vores eKapital-enhed!

Vores opgaver
Vi arbejder med kontrol af tredjepartsindberetninger - de millioner af oplysninger, som Skattestyrelsen modtager fra finanssektoren og andre hvert år. Kontrolområdet er i konstant udvikling på grund af den teknologiske udvikling, og vi søger nye kollegaer, som trives i en ambitiøs faglig kultur og er motiveret af at løse komplekse opgaver. Sammen med tredjeparts-indberetterne sikrer vi, at alle danskere får korrekte årsopgørelser, fx inden for værdipapirsbeskatning, rentefradrag på ind- og udlån samt andre ligningsmæssige fradrag. Vi spiller også en vigtig rolle i at sikre, at Danmarks internationale oplysninger udveksles korrekt og rettidigt med andre landes skattemyndigheder.

Du vil indgå i en enhed bestående af cirka 20 medarbejdere, opdelt i 4 teams. Enhedens primære opgave er at kontrollere 3. partsindberetninger, som Skattestyrelsen modtager gennem vores systemer fra fx pengeinstitutter, investeringsinstitutter, forbrugslånsvirksomheder. Dit konkrete arbejdsområde vil variere alt efter indsatsprioriteringen i området.

Din baggrund
Med på holdet ønsker vi os dig, der kan nikke genkendende til et eller flere af nedenstående punkter:

  • Trives med at løse komplekse opgaver og er ambitiøs og selvstændig i din opgaveløsning
  • Erfaring og interesse for arbejde i spændingsfeltet mellem lovgivning og revision/kontrol
  • Grundlæggende revisionstilgangsmetoder og innovativ og løsningsorienteret tilgang til opgaveløsning
  • God it-forståelse og evne til at anvende databehandlingsværktøjer som fx Excel og BI-værktøjer som Business Objects
  • Evne til at matche nogle af de stærkeste spillere i pengeinstitutter og deres rådgivere
  • Gode kommunikationsevner og evne til at udtrykke dig klart og præcist i både skrift og tale
  • Dedikeret, proaktiv og ansvarsbevidst person, som ønsker at udvikle dine færdigheder og bidrage til vores succes.
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, som fx cand.merc.aud, cand.merc.jur, HD-R, finansøkonom, professionsbachelor i skat eller lignende – og du har gerne nogle års erfaring med dig fra enten finanssektoren eller fra offentlig forvaltning, fx i roller som controller, revisor eller lign. Vigtigst er, at du er motiveret og har interesse for og evne til at lære et komplekst fagområde at kende – det faglige kan vi lære dig!

Din nye enhed
Vi kan tilbyde:

  • Mulighed for at forme, hvordan vi løser vores kerneopgave i Skattestyrelsen og i eKapital - nu og i fremtiden
  • Udfordrende opgaver med høj grad af ansvar og selvstændig og fleksibel arbejdstilrettelæggelse
  • Dynamisk organisationskultur med dygtige, dedikerede kolleger
  • solidt onboardingsprogram og ’buddy-ordning’, som klæder dig godt på til din opgaveløsning og understøtter netværksopbygning på tværs i organisationen fra dag 1
  • Arbejdssted i nyindrettet, åbent kontorlandskab med havnefrontudsigt og god kantineordning
  • Uformel enhed med sociale arrangementer og fokus på hverdagsfællesskabet
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV (gerne max 2. sider), dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale senest 12. juni 2023 via linket ”Søg stillingen”.

Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Lena Aagaard på 72 37 43 10.

Vi afholder første samtale løbende og anden samtale bliver afholdt den 27. eller den 29. juni 2023. Går man videre til anden samtale, kan der forekomme inddragelse af en logisk test og en personlighedsanalyse.

Ansættelsesstart er pr. 1. september 2023

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Vendersgade 74, 7000 Fredericia.

Der vil blive indhentet straffeattest og trukket referencer i forbindelse med din ansættelse.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Fredericia, Vendersgade 74, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=167241&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833180

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet