Teamkoordinator med kontrolerfaring til Skattestyrelsens hvidvaskindsats

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af Skattestyrelsens hvidvaskindsats, og vil du gennem arbejde med analyse af trends og tendenser være med til at forebygge og bekæmpe hvidvask? Har du arbejdet fagligt med kontrolindsatser, og motiveres du af en koordinerende rolle i et team? Så er du måske den teamkoordinator, vi søger!

Vores opgaver
I vores kontor, Hvidvaskindsats – Analyse & Koordinering, arbejder vi med Skatteforvaltningens del af indsatsen mod hvidvask. Vi er ansvarlige for analyse, koordinering, styring og udvikling af hvidvaskindsatsen i hele Skatteforvaltningen og har et tæt samarbejde med andre myndigheder herunder bl.a. Hvidvaskssekretariatet i National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). Du bliver en del af vores analyse, trends og tendens-team, som pt. består af fire kollegaer. Teamets primære opgave er at indsamle viden om og udarbejde analyser af trends og tendenser på hvidvaskområdet samt håndtere bestillinger, hvor der er konkrete problemstillinger, der skal afdækkes. Ligeledes har teamet til opgave at sikre, at der sker overholdelse og håndtering af sanktioner i Skattestyrelsen i forbindelse med Ruslands invasion af Ukraine.

Vores kontor er en del af Center for Hvidvask i fagområdet Særlig Kontrol, der består af i alt 3 centre, som i tæt samarbejde har til formål at bekæmpe organiseret, systematisk og kompleks skatteøkonomisk kriminalitet. Center for Hvidvask består af 9 enheder med hver deres daglige leder – og med forskellige geografiske lokationer i hele Danmark. Center for Hvidvask har det overordnede ansvar for Skattestyrelsens bekæmpelse af hvidvask. Vores arbejde sker i tæt samarbejde med resten af Særlig Kontrol og andre myndigheder på hvidvaskområdet.

Analyse, forebyggelse og bekæmpelse af hvidvask
Du får sammen med teamets fire øvrige medarbejdere til opgave at indsamle viden om og analysere trends og tendenser på hvidvaskområdet samt håndtere bestillinger, hvor der er konkrete problemstillinger, der skal afdækkes og efterfølgende sikres opfølgning på tiltag og handlinger. Som teamkoordinator får du samtidig til opgave at koordinere og prioritere teamets opgaver i tæt samarbejde med din leder og resten af teamet.

Af øvrige arbejdsopgaver kan nævnes:

  • Bidrage til besvarelse af minister- og skatteudvalgsspørgsmål
  • Videndeling og faglig sparring om hvidvaskområdet.
I forbindelse med håndtering af sanktionerne har vi til opgave at sikre overholdelse og løbende ajourfører Skattestyrelsens initiativer inden for området. Ligeledes er der, afledt af de konkrete tiltag til fx mitigerende handlinger i relation til bestillingerne, opfølgning og sparring med blandt andre kontrolmedarbejdere fra andre enheder samt tæt dialog med øvrige fagområder i Skattestyrelsen og resten af Skatteforvaltningen.

Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse inden for moms og skat, regnskab eller revision. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem din erhvervserfaring. Derudover forestiller vi os, at du har arbejdet fagligt med kontrolindsatser og gerne indenfor kontrol af skatte- og afgiftsforhold.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • kan bevare overblikket i en travl hverdag og trives med skiftende arbejdsopgaver
  • finder det motiverende at skabe gode relationer med interne såvel som eksterne interessenter
  • er analytisk og i stand til at gennemskue komplekse problemstillinger
  • er forandringsparat og har evnen og viljen til at skifte fokus, når det er påkrævet - fx i forbindelse med bestillinger med kort tidsfrist.
Vi er en del af Center for Hvidvask
I Center for Hvidvask tilstræber vi stor faglighed på tværs af svigstyper samt skatte- og afgiftsarter, og det giver mulighed for at være en del af et motiverende og udviklende læringsmiljø. I hverdagen stræber vi efter en høj grad af medindflydelse, så vi har mulighed for at tage et medansvar for egen og Skatteforvaltningens udvikling.

Det skal være spændende at gå på arbejde, hvilket ud over interessante arbejdsopgaver inden for et område i konstant udvikling, bl.a. kræver forandringsparathed, højt humør og en positiv tilgang til de daglige udfordringer.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 30. august 2023.

Har du yderligere spørgsmål til stillingen, kan du kontakte kontorchef Helle Damgaard på telefon 72 37 25 09.

Vi forventer at afholde første samtalerunde i uge 36. Der kan indå en 2. samtale, logisk test og personanalyse i ansættelsesforløbet.

Tiltrædelse snarest muligt.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer samt straffeattest.

Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassikationsgraden [FORTROLIGT], da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Sikkerhedsvurderingen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af PET.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Port House, Vendersgade 74, 7000 Fredericia.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Fredericia, Vendersgade 74, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171389&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889781

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet