Synskonsulent søges til Hjælpemidler & Kommunikation Lillebælt til Fredericia og Middelfart Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at hjælpe voksne borgere med et synshandicap? Og har du lyst til at blive en del af et tværfagligt team, der tilbyder specialundervisning og bevilliger hjælpemidler til borgere med kommunikationsproblemer? Så er du måske vores nye synskonsulent.

Vi søger en synskonsulent, som har erfaring med- og lyst til at arbejde med borgere, der har en funktionsnedsættelse og som har interesse i at hjælpe borgere med at finde de bedst mulige løsninger, til afhjælpning af deres funktionsnedsættelse.

Stillingen omfatter sagsbehandling af ansøgninger om synshjælpemidler efter Servicelovens §§ 112 og 113. Dels skal du varetage undervisning og vejledning af borgere efter lovgivning om specialundervisning for voksne.

Hvem er vi
Du bliver ansat i team Lillebælt i Hjælpemidler og Kommunikation i Fredericia. 

Team Lillebælt varetager kommunikationsområdet for borgere i både Fredericia og Middelfart Kommune. I teamet er der ansat synskonsulenter, høre- og talekonsulenter og en IKT-konsulent. I alt er der ansat 9 medarbejdere.

I Hjælpemidler og Kommunikation er der ansat cirka 40 medarbejdere. Afdelingen arbejder med sagsbehandling, bevillinger og udbringning af alle typer af hjælpemidler til borgere, der har en funktionsnedsættelse. 

I team Lillebælt bliver du en del af syn- og IKT-teamet, du kommer også til at have et tæt samarbejde med såvel private som offentlige aktører på området samt kollegaer, der arbejder med det samme område i Vejle og Kolding kommune. 

Vi forventer, at du

  • har en faglig baggrund som f.eks. ergoterapeut, fysioterapeut, pædagog, lærer eller tilsvarende.
  • har en bred erfaring indenfor dit fag og gerne erfaring med borgere. med en funktionsnedsættelse.
  • har erfaring med, og gerne uddannelse indenfor synsområdet. Har du ikke dette skal du være indstillet på, at din oplæring vil strække sig over 1-2 år og bestå af såvel praktisk oplæring i afdelingen som relevant videreuddannelse på IBOS (Institut for Blinde og Svagsynede) i Hellerup.
  • har interesse- og flair for IT og teknologi, idet teknologi som computere, iPad og smartphones spiller en stor (og stigende) rolle i arbejdet med blinde og svagsynede borgere.
  • har borgeren og borgerens behov i fokus.
  • har evne og lyst til at undervise og vejlede blinde og svagsynede borgere.
  • udviser initiativ og kan arbejde selvstændigt.
  • har interesse i at arbejde med myndighedsopgaver i forhold til sagsbehandling af, ansøgninger om synshjælpemidler.
  • Ser værdien i tværfagligt samarbejde og kan indgå konstruktivt i dette og i samarbejde med eksterne samarbejdspartnere.
  • har kendskab til, og erfaring med journaldokumentation. 
  • Kendskab til KMD Nexus er en fordel, men ikke et krav.

 
Vi tilbyder

  • et spændende, udviklende og udfordrende job.
  • at blive del af et team, der består af meget kompetente, erfarne og hjælpsomme kollegaer.
  • at blive del af forskellige netværk på synsområdet både i trekantområdet og landsdækkende.
  • en stilling med stor grad af indflydelse på din arbejdstid og organisering af arbejdet som kan foregå både i Sundhedshuset eller i borgernes eget hjem.
  • et introduktionsprogram og uddannelse efter behov over tid.
  • en arbejdsplads, der prioriterer uddannelse og udvikling.
  • en arbejdsplads, hvor der tages udgangspunkt i værdibaseret ledelse.
  • en arbejdsplads med et godt arbejdsklima.

Fysisk vil du være placeret i Fredericia Sundhedshus, Dronningensgade 97, 7000 Fredericia.

Vil du vide mere 
Kontakt leder Renata Carlsen 3016 7234 eller en af synskonsulenterne Dorthe Pedersen 2094 5498 eller Sanne Hermansen 2261 8614.

Bemærk, at synskonsulenterne ikke har mulighed for at besvare telefonen, når de har borgeraftaler. Ring evt. til leder, der kan bede en af synskonsulenterne om at ringe tilbage til dig.
 
Løn- og ansættelsesforhold 
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.  

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.  

Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads. 

Der er tale om en fast stilling på 35 timer ugentligt.
 
Tiltrædelse 1. maj 2024. 

Ansættelsessamtaler forventes afholdt 6. marts 2024.  

Ansøgningsfrist 25. februar 2024. 

Send ansøgning online – benyt browseren Chrome 
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis, og andre relevante erfaringsbilag online. 
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Dronningensgade 97, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5988684

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet