Strategisk konsulent til Fælleskommunalt Socialsekretariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Strategisk konsulent til Fælleskommunalt Socialsekretariat i Syddanmark

Vil du være med til at understøtte det tværkommunale samarbejde og føre de 22 syddanske kommuners fælles visioner og mål inden for det specialiserede socialområde ud i livet?
Så er du måske vores nye strategiske konsulent i det fælleskommunale socialsekretariat i Syddanmark.

Om jobbet
Som strategisk konsulent vil du blive en del af det fælleskommunale socialsekretariat, hvor du sammen med din kollega sekretariatsbetjener Socialdirektørforum og igangværende arbejdsgrupper.
Sekretariatets opgaver er at understøtte videndeling, udvikling og implementering af rammeaftalen for det specialiserede socialområde og specialundervisning, fælles mål og strategi, samt en række udviklingsprojekter. Du bliver en del af et team på to konsulenter, der samler trådene på tværs og bidrager til udviklingen af det specialiserede socialområde.
Se desuden www.socialsekretariatet.dk
Jobbet er fysisk placeret på rådhuset i Middelfart, hvor du også deler skriveborde med kollegerne fra det fælleskommunale sundhedssekretariat.

Vi kan tilbyde dig
Sammen med din kollega udgør du det fælleskommunale socialsekretariat i Syddanmark. Opgaverne bliver løst i et tæt samarbejde mellem jer, men du vil også selvstændigt skulle tage ansvar for en række opgaver. Opgaverne spænder fra at skabe et kvalificeret grundlag for drøftelser i Socialdirektørforum, styre arbejdsgruppeforløb og planlægge temadage og seminarer - samt udarbejde svar på spørgsmål fra Social- og Boligstyrelsen og andre samarbejdspartnere.
Du vil blandt andet få samarbejdspartnere i alle de 22 syddanske kommuner, KL, KKR-Sekretariatet, Fælleskommunalt Sundhedssekretariat, Region Syddanmark, Social- og Boligstyrelsen og sekretariater i de andre regioner.
På dit skrivebord ligger en række konkrete opgaver blandt andet bistand til økonomisk arbejdsgruppe, hvor dine analytiske og økonomiske kompetencer kommer i spil.
Du vil få en hverdag med stor variation og vekselvirkning mellem dage på farten og på kontoret i Middelfart. Der kan også være dage, hvor du kan arbejde hjemmefra. Møder placeres primært centralt i geografien, det er derfor en fordel at have en bil til rådighed. Der vil også jævnligt være møder i KL, ligesom der er møder rundt i de andre regioner med kollegaerne fra de øvrige 4 sekretariater.
Vi er en arbejdsplads med fleksible arbejdstider og plads til humor og godt kollegaskab.
Se Job- og funktionsbeskrivelse

Vi drømmer om
At du:

  • Har erfaring med sekretariatsbetjening fra en politisk ledet organisation
  • Har en god fornemmelse for politiske og administrative arbejds- og beslutningsgange
  • Er vedholdende og god til at få opgaverne i mål, selv når processerne er omfangsrige
  • Har personlig gennemslagskraft og er god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt
  • Kan bevare overblikket, styre processer og arbejde struktureret
  • Er dygtig til at skabe og fastholde relationer og netværk og kan begå dig i en netværksstruktur på tværs af kommunegrænser
  • Har et positivt livssyn, som vil bidrage til det gode humør i afdelingen
  • Har økonomisk indsigt og analytiske evner og kan håndtere og bearbejde datamateriale, herunder gennemgå analyser og omsætte til brugbart materiale
  • Kan arbejde selvstændigt og skabe overblik over komplekse problemstillinger og formidle det videre i et forståeligt sprog
  • Har lyst til at præge den strategiske udvikling på socialområdet i de kommende år
Vi forventer, at du har en akademisk baggrund eller lignende og erfaring med sekretariatsbetjening og gerne kendskab til det specialiserede socialområde, f.eks. fra kommuner, regioner, styrelser eller lignende.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Fastansættelse på 37 timer ugentligt.
Tiltrædelse 1. november 2023

Spørgsmål
Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte strategisk konsulent, Bodil Larsen-Ledet, på tlf. 21 82 15 31 eller mail: Bodil.Larsen-Ledet@middelfart.dk eller chef for Kvalitet & Sammenhæng, Sten Kock-Hansen på tlf.: 23 43 67 90 eller mail: Sten.Kock-Hansen@midddelfart.dk

Ansøgningsfrist
Ansøgningen med relevante bilag skal være os i hænde senest 1. september 2023. Der holdes 1. samtalerunde den 12. september 2023 og evt. 2. samtalerunde den 18. september 2023.

Middelfart Kommune vil gerne kendes for en attraktiv og fleksibel arbejdsplads, med et sundt arbejdsmiljø og mulighed for faglig og personlig udvikling. Derfor har vi fokus på god ledelse, fleksible rammer og der er ikke langt fra ide til handling. Du kan læse mere om vores arbejdsplads på job.middelfart.dk

Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på http://tilflytter.middelfart.dk/

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Middelfart Kommune, Nytorv 9, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1493&ERId=84277

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5891967

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet