Spændende stilling som Vice- / Beredskabsinspektør med fokus på operativ planlægning og IT.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet



Vice- / beredskabsinspektør med interesse og flair for at arbejde med operativ planlægning og IT.
 

Har du interesse for at arbejde med operativ planlægning og særligt IT-understøttelse af dette? Brænder du for at arbejde i krydsfeltet mellem teknologi og beredskabsfaglighed? Så er du måske vores nye vice- eller beredskabsinspektør til operativ planlægning.

Om os

Trekantområdets Brandvæsen dækker kommunerne Billund, Fredericia, Kolding, Middelfart og Vejen og skaber dermed dagligt tryghed for flere end 260.000 borgere og virksomheder i Trekantområdet.

Trekantområdets Brandvæsen råder over 15 brandstationer og egen vagtcentral med tilknyttet operationscenter, der fungerer som kernen i vores operative styring. Vagtcentral og operationscentret er i kraftig udvikling, og vi har bl.a. et tæt samarbejde med Vejle Brandvæsen på dette område.

Vores indsatsforhold bliver mere og mere komplekse, bl.a. som følge af nye teknologier, bygningstyper og grøn omstilling. Alt sammen stiller krav til vores evne til at foretage indsatsplanlægning af høj kvalitet, integrere viden om operative forhold samt sikre den nødvendige IT-understøttelse af vores indsatser.

Du bliver en nøgleperson i både at styrke vores operative planlægning, men i høj grad også at sikre den nødvendige IT-understøttelse af indsatserne både på vagtcentralen og ude på skadestederne.

Jobbeskrivelse

Som Vice- / Beredskabsinspektør med flair for IT, vil du som en del af operativ planlægning blive en nøgleperson i arbejdet med at udvikle vores operative planlægning, samt integrere og optimere vores operative IT-systemer.
Du vil komme til at indgå i et stærkt team, hvor du arbejder tæt sammen med dine kollegaer i operativ planlægning, vores tekniske supervisor og teamleder på vagtcentralen.

Dine opgaver vil blandt andet omfatte:

  • Operativ planlægning og udvikling af det indsatstaktiske område
  • Håndtering af operative data og planer i beredskabs-GIS, samt videreudvikling af nuværende funktioner med fokus på en effektiv beslutningsunderstøttelse på såvel vagtcentral som på skadestederne
  • Bistå med digitalisering af arbejdsprocesser
  • Bistå med udvikling og vedligeholdelse af IT og udkaldssystemer på vagtcentralen

Herudover er der mulighed for at tilpasse stillingsindholdet med udgangspunkt i dine særlige kompetencer og interesseområder.

Om dig:

Det vigtigste for os er ikke din uddannelse, men dit talent for og lyst til at arbejde med ovenstående opgaver. Vi forestiller os også, at du har lyst til at dygtiggøre dig indenfor ansvarsområdet gennem relevante kurser.
Herudover forestiller vi os, at du:

  • Er teknisk dygtig og har erfaring med at arbejde med forskellige IT-systemer
  • Har en relevant beredskabsfaglig uddannelse, gerne på minimum holdlederniveau, samt lyst til at videreudvikle dig indenfor dette område
  • Kan arbejde analytisk og struktureret samt få afsluttet opgaverne
  • Er en stærk kommunikator, der formår at formidle komplekst fagligt stof på en forståelig måde
  • Er proaktiv, løsningsorienteret og trives i et dynamisk arbejdsmiljø

Vi tilbyder:

  • En høj grad af faglig- og personlig kompetenceudvikling
  • Et unikt fagligt og socialt fællesskab
  • En spændende arbejdsplads i udvikling med stor indflydelse på egen hverdag
  • En uformel omgangstone med højt til loftet
  • For den rette kandidat kan der være mulighed for at indgå i det operative beredskab efter nærmere aftale

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på fuld tid, og til besættelse hurtigst muligt.

Stillingen er som udgangspunkt indplaceret på vice- eller beredskabsinspektør-niveau, med mulighed for forhandling efter kompetencer.

Arbejdsstedet er TrekantBrands operationscenter, Prangervej 7, 7000 Fredericia.

Du skal forvente at angive referencer fra tidligere stillinger.

Det er en betingelse for ansættelsen, at du kan fremvise en tilfredsstillende straffeattest samt sikkerhedsgodkendes til "Hemmeligt" og opretholde begge under hele ansættelsen.
 

Ansøgning

Er du interesseret i stillingen, bedes du sende din ansøgning, CV og relevante bilag senest den 9. august. Samtaler forventes afholdt i uge 34.

For yderligere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte Områdechef Casper Bøge Christensen på telefon 30 70 29 85, mail casper.christensen@trekantbrand.dk

 

Vi glæder os til at høre fra dig!

Adfærdspolitik

I TrekantBrand tror vi på at "gode resultater og god adfærd skal gå hånd i hånd." Derfor har vi udarbejdet et adfærdskodeks (TOPAS), der tager udgangspunkt i de fem kerneværdier Tillidsskabende, Ordentlige, Professionelle, Anerkendende og Samarbejdende.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=e2b0600f)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Trekantbrand, Caspar Müllers Gade, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6076539

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet