Socialfaglig medarbejder til aktivitets- og samværstilbuddet ”Stoppestedet – Borgernes Hus”

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med psykisk sårbare, livsmestring, aktivitet og mental sundhed? Har du erfaring med socialpsykiatri?... så er vi måske noget for dig!

Stoppestedet - Borgernes Hus er et aktivitets- og samværstilbud efter servicelovens §104. Målgruppen er psykisk sårbare borgere, som har behov for socialt samvær og aktiviteter i et fællesskab. Vi er organisatorisk placeret under området ”Socialpsykiatri og Visitation Voksen”. Vi arbejder med en værdiskabende tilgang, hvor vi med udgangspunkt i borgerens ambitioner, mål, håb og drømme understøtter borgeren til at få et, for dem, meningsfuldt og selvstændigt liv. Vi tror på, at alle har brug for at være en del af et meningsfuldt fællesskab.

Vi er 11 medarbejdere og 190 borgere, der er tilknyttet stedet i forskellig grad. Vores hverdag tager udgangspunkt i lokaler i Fredericia midtby, hvor vi har café, værksteder samt forskellige fælles og aktivitetsrum. Af aktiviteter kan nævnes: strikkegruppe, glasværksted, musikhold, NADA, kreativt værksted, receptionsgruppe, fitnessrum, malerværksted, drivhusgruppe, yoga, meditation, mindfulness, ture ud af huset og meget mere. Vi deltager endvidere i forskellige turneringer gennem LVS sport: Dart, pool, stigegolf, petanque og meget andet. Derudover understøtter vi deltagelse i idrætsaktiviteter i Fredericia Idrætscenter gennem Idræt i Dagtimerne og FUI.

Medarbejdergruppen er bredt sammensat. Der er én studerende og 5 faste medarbejdere, der står for den pædagogiske praksis og hverdag. De er alle social eller sundhedsfagligt uddannet. I køkkenet, hvor der laves mad til caféen, er der 4 medarbejdere ansat i 7-12 timers stillinger.

Du kan læse mere om vores tilbud på hjemmesiden: https://www.fredericia.dk/borger/omsorg-sundhed/socialpsykiatri/stoppestedet

De primære opgaver vil være

  • at understøtte borgerne i at kunne deltage i aktiviteter
  • at understøtte samvær og samtale i caféen og i forbindelse med aktiviteter 
  • at være kontaktperson for ca. 30 borgere. Dette indebærer at afholde og dokumentere introduktions- og opfølgningssamtaler
  • sammen med de øvrige aktivitetsmedarbejdere at tage del i den daglige drift omkring den fælles kerneopgave
  • at have nogle få borgere, hvor der er en mere individuel indsats (servicelovens §85). 

 Vi forventer, at du

  • har en socialfaglig uddannelse og er klar på at indgå i et teamsamarbejde med mange fagligheder
  • værdsætter at være i en teambaseret kultur, hvor samarbejdet er omdrejningspunktet, og hvor ”at jeg lykkes, når vi alle lykkes”
  • kan indgå i et respektfuldt samarbejde, hvor der er fokus på at løse opgaven i fællesskab med andre
  • hviler i dig selv og har en troværdighed ift. at kende dine egne grænser og beder om hjælp og sparring, når der er brug for det
  • har et positivt livssyn, er struktureret og har en god personlig balance i forhold til at navigere i en hektisk hverdag
  • har erfaring med arbejdet indenfor det socialpsykiatriske område
  • er god til at skabe overblik og bevare roen i tilspidsede situationer
  • har ”fingerspitzgefühl” og kan indgå i et ligeværdigt og personligt samarbejde med borgerne
  • har evnen til, at kunne ”være i det svære” og ”lytte højt”
  • har gode mundtlige og skriftlige kommunikative evner
  •  har et kørekort, da dette er et krav.

Du får

  • Et spændende og godt samarbejde med gode kolleger med forskellige kompetencer og uddannelser
  • Faglig udvikling i form af temadage, faglig sparring samt kollegial supervision
  • En positiv omgangstone, der er båret af både ordentlighed og ærlighed
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor der ofte bliver grinet og lavet sjov.

Vil du vide mere
Du er velkommen til ringe til os:
Pædagogisk assistent og AMR Morten Olesen, 7210 6650
Ergoterapeut Cecilie Petrec, 7210 6650
Afdelingsleder for Stoppestedet og Din Indgang, Lars Schau, 4124 8289.

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.

Der er tale om en fast stilling på 37 timer.

Arbejdstiden er for det meste i dagtimerne, men du vil skulle have hver 3. torsdag aften fra 12-20 og hver 3. søndag fra 9.15-15.15.

Tiltrædelse 1. juni eller tidligere hvis muligt.

Ansættelsessamtaler
Forventes afholdt fredag den 26. april 2024. Til samtalerne vil der deltage 2 brugere af tilbuddet.

Ansøgningsfrist 
15. april 2024.kl 12.00.

Send ansøgning online 
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du opfordres til at sende din ansøgning, CV, eksamensbevis samt øvrige relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Gothersgade 44, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6016213

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet