Skrivestærk teamkoordinator med kontrolerfaring til Skattestyrelsens hvidvaskindsats

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af Skattestyrelsens hvidvaskindsats og hermed være med til at forebygge og bekæmpe hvidvask? Har du arbejdet med kontrolindsatser, og vil du bruge denne viden til at være faglig sparringspartner omkring komplekse problemstillinger? Har du samtidig mod på at prøve kræfter med rollen som teamkoordinator for et team, der har til opgave at indsamle viden om nye trends og tendenser på hvidvaskområdet? Så er du måske den, vi søger.

Vores opgaver
I vores kontor, Hvidvaskindsats – Analyse & Koordinering, arbejder vi med Skatteforvaltningens del af indsatsen mod hvidvask. Vi er ansvarlige for analyse, koordinering, styring og udvikling af hvidvaskindsatsen i hele Skatteforvaltningen og har et tæt samarbejde med andre myndigheder herunder bl.a. Hvidvaskssekretariatet i National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). Du bliver en del af vores analyse, trends og tendens-team, som pt. består af fire kollegaer. Teamets primære opgave er at indsamle viden om og udarbejde analyser af trends og tendenser på hvidvaskområdet samt håndtere bestillinger, hvor der er konkrete problemstillinger, der skal afdækkes.

Vores kontor er en del af Center for Hvidvask i fagområdet Særlig Kontrol, der består af i alt 3 centre, som i tæt samarbejde har til formål at bekæmpe organiseret, systematisk og kompleks skatteøkonomisk kriminalitet. Center for Hvidvask består af 9 enheder med hver deres daglige leder – og med forskellige geografiske lokationer i hele Danmark. Center for Hvidvask har det overordnede ansvar for Skattestyrelsens bekæmpelse af hvidvask. Vores arbejde sker i tæt samarbejde med resten af Særlig Kontrol og andre myndigheder på hvidvaskområdet.

Analyse, forebyggelse og bekæmpelse af hvidvask
Som teamkoordinator får du en afgørende rolle i at prioritere og koordinere teamets opgaver og holde overblik. Du vil samtidig bidrage med faglig sparring og videndeling i teamets opgaveløsning med fokus på indsamling af viden om og analyse af trends og tendenser på hvidvaskområdet.

Derudover vil du få til opgave at:

  • håndtere bestillinger, hvor konkrete problemstillinger indenfor hvidvaskområdet skal afdækkes
  • bidrage til besvarelse af minister- og skatteudvalgsspørgsmål
  • bidrage med videndeling og faglig sparring til den øvrige del af Særlig Kontrol.
Du får en bred kontaktflade både internt i Særlig Kontrol og resten af Skatteforvaltningen samt eksternt til andre myndigheder. Du vil sammen med det øvrige team også deltage i internationale fora, fx Nordisk Agenda, OECD mv.

Teamkoordinator med skarp pen og erfaring med kontrolarbejdet
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse inden for moms og skat, regnskab eller revision. Vigtigst for os er dog, at du har faglig erfaring med kontrolindsatser fx fra en offentlig myndighed og gerne indenfor kontrol af skatte- og afgiftsforhold, så du på den måde kan bidrage med faglig sparring til teamet og resten af Særlig Kontrol.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har gode koordineringsevner og har lyst til at prøve kræfter med rollen som teamkoordinator
  • har en høj grad af ansvarlighed i forhold til opgaverne i det daglige
  • har en skarp pen og kan lide at skrive – og sætter en ære i at skrive kort og præcist
  • kan formidle kompliceret stof
  • trives med en bred kontaktflade og finder det motiverende at skabe gode relationer med interne såvel som eksterne interessenter
  • har et udpræget blik for at holde overblik og evnen til at prioritere – både på egne og teamets vegne
  • har en proaktiv tilgang til opgaveløsningen.
Vi er en del af Center for Hvidvask
I Center for Hvidvask tilstræber vi stor faglighed på tværs af svigstyper samt skatte- og afgiftsarter, og det giver mulighed for at være en del af et motiverende og udviklende læringsmiljø. I hverdagen stræber vi efter en høj grad af medindflydelse, så vi har mulighed for at tage et medansvar for egen og Skatteforvaltningens udvikling.

Det skal være spændende at gå på arbejde, hvilket ud over interessante arbejdsopgaver inden for et område i konstant udvikling, bl.a. kræver forandringsparathed, højt humør og en positiv tilgang til de daglige udfordringer.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 6. november 2023.

Har du yderligere spørgsmål til stillingen, kan du kontakte kontorchef Helle Damgaard på telefon 72 37 25 09.

Vi forventer at afholde første samtalerunde fredag den 10. november 2023. Der kan indgå en 2. samtale, logisk test og personanalyse i ansættelsesforløbet.

Tiltrædelse snarest muligt.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer samt straffeattest.

Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden [FORTROLIGT], da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Sikkerhedsvurderingen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af PET.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Port House, Vendersgade 74, 7000 Fredericia.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Fredericia, Vendersgade, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5924909

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet