Sagsbehandlere med juridisk blik til specialopgaver på insolvensområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Formår du at holde hovedet koldt og humøret højt i en travl hverdag? Og har du stærke administrative kompetencer kombineret med talforståelse og juridisk forståelse? Så er det dig, vi søger.

I Gældsstyrelsen har vi flere specialiserede fagområder i forbindelse med inddrivelse af gæld på insolvensområdet. Betalingsplacering er ét af dem, og vi har travlt. Derfor søger vi lige nu en ny kollega til at hjælpe os.

Opgaverne – og en mulighed for at påvirke dem
Arbejdsopgaverne vil være centrereret omkring betalingsplacering. Det betyder, at du primært vil skulle håndtere særlige indbetalinger på tværs af Gældsstyrelsens insolvensopgaver, som fx konkurs, eftergivelse og gældssanering, og sikre at disse placeres korrekt og lovligt i forhold til pågældende borger eller virksomhed.

I forhold til opgaveløsningen vil du opleve, at:

  • Betalingsplacering er et område, der er præget af juridisk fagsprog, hvorfor det er vigtigt, at du har juridisk forståelse fra tidligere stilling eller uddannelse - eller som minimum har lysten til at lære og tålmodigheden til at forstå fagligheden i opgaverne.
  • Kompleksiteten i de forskellige opgaver varierer, men alle sager kræver overblik og grundighed for at sikre effektiv og korrekt sagsbehandling.
  • Selvom vores opgaver spænder vidt, og ikke to dage er ens, er det væsentligt, at du også trives med ensartede opgaver.
  • Sagsbehandlingen håndteres på tværs af forskellige IT-systemer, og det er derfor afgørende for en succesfuld opgaveløsning, at du generelt er fortrolig med IT.
Derudover er betalingsplaceringsområdet under konstant udvikling, og vi har en vigtig opgave i løbende at identificere problemstillinger og omdanne dem til gangbare sagsbehandlingsprocesser. Så har du en faglig baggrund eller erfaring med at udarbejde faglige procesbeskrivelser eller vejledninger, vil du igennem procesarbejde kunne bidrage direkte til udvikling af opgaveløsningen på området.

Mange veje ind i stillingen
Vi leder efter en sagsbehandlerprofil der er åben, imødekommende og trives i en afvekslende hverdag med mange bolde i luften. Du har evnerne til at sadle om, når nye opgaver kalder, og du har lysten til at lære og engagere dig i både opgaverne, organisationen og kollegaerne.

Kan du sætte tjek ved ovenstående, og kommer med en baggrund fra fx finansøkonom, revisorassistent, professionsbachelor i offentlig administration, finans, revision eller tilsvarende, kontorassistent, en intern uddannelse i Skatteforvaltningen eller fx en bachelor inden for jura, økonomi eller forvaltning, så er du godt på vej.

Uanset din baggrund får du medindflydelse på, hvilke opgaver du kommer til at løse, og vi vil i samarbejde finde ud af, hvordan dine kompetencer bedst muligt bringes i spil.

Vi hjælper hinanden og klæder dig på til opgaven
Du bliver del af en enhed i Middelfart, hvor vi vægter faglighed og fællesskab. Vi hjælper hinanden og det er altid tilladt at stille spørgsmål.

Som ny kollega hos os vil du opleve, at læringskurven er stejl. Men vi sørger for at klæde dig godt på til at løse dine opgaver. Du vil gennemgå et onboarding-forløb, hvor du bliver introduceret til Gældsstyrelsen, får undervisning i den gældende lovgivning og den mere praktiske opgavevaretagelse i enheden.

Gældsstyrelsen tilbyder derudover:

  • Gode arbejdsvilkår og fleksibel arbejdstilrettelæggelse med respekt for opgaveløsningen
  • Et godt fagligt og socialt miljø, hvor vi rummer hinandens forskelligheder
  • Gode udviklingsmuligheder
Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via linket "Søg stillingen" inden tirsdag den 29. august 2023 kl. 12.00. Samtalerne forventes afholdt i uge 36.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Kamilla Schmidt på tlf. +45 72 38 87 71 hverdage mellem kl. 15.00-16.00.

Tiltrædelse 1. november 2023 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Forud for ansættelse foretager vi restancetjek for så vidt angår restancer til det offentlige. Og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Teglgårdsparken 19, 5500 Middelfart.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 19, Teglgårdsparken 19, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171429&DepartmentId=9412&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5890423

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet