BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du god til at formidle lovgivning, er du struktureret, og har du erfaring med enkeltydelsesområdet?
- Så er det dig, vi leder efter.
En af vores medarbejdere har valgt at gå på pension, og vi søger derfor en sagsbehandler til vores enkeltydelsesgruppe i Ydelsesafdelingen i Fredericia Kommune.
Om Ydelsesafdelingen
Ydelsesafdelingen har ansvaret for udbetaling af løbende hjælp til forsørgelse samt behandling af ansøgninger om enkeltydelser. Vi holder til på Fredericia Rådhus.
Selve jobcentersagsbehandlingen og indsatserne på integrations- og beskæftigelsesområdet udføres af vores Jobcenter, som servicerer kommunens virksomheder med at skaffe arbejdskraft og hjælpe ledige i uddannelse og job.
Ydelsesafdelingen består af 19 medarbejdere, en faglig koordinator og en afdelingsleder. Enkeltydelsesgruppen består af fire medarbejdere.
Om stillingen
Som sagsbehandler i enkeltydelsesgruppen skal du indgå i en gruppe på fire kollegaer, som behandler ansøgninger om enkeltydelser efter Lov om aktiv socialpolitik §§ 81-85. Vi har fokus på, at vores borgere oplever en korrekt sagsbehandling, men er også optaget af den gode og ligeværdige kommunikation.
Digitalisering er et vigtigt element i opgaveløsningen, og vi er optaget af at udnytte de digitale muligheder, vi har.
Dine opgaver
- Behandling af ansøgninger om enkeltydelser
- Tandbehandlinger under 10.000 kr.
- Håndtere gruppens telefoniske henvendelser
- Digital vejledning til borgere som søger enkeltydelser eller ansøgninger om hjælp til forsørgelse
- Deltage i vagtordning med personlig betjening.
- Deltage i forskellige tværgående projekter som eks. housing first.
Du har kontakt med mange borgere og samarbejdspartnere, internt som eksternt.
Fredericia Kommune anvender IT-systemer som eks.: KY, KSD, KMD Opus, Momentum, virk.dk, SKAT Extranet og Den Fælles Dataenhed.
Dine kvalifikationer
- Du er kontoruddannet – gerne med erfaring fra enkeltydelsesydelsesområdet
- Du er god til at kommunikere, både mundtligt og skriftligt
- Du har flair for IT-systemer
- Du kan arbejde selvstændigt
- Du bidrager til et godt arbejdsmiljø, hvor vi taler til hinanden og ikke om hinanden – en afdeling, hvor vi lægger vægt på ordentlighed, og hvor vi taler om tingene der, hvor de kan løses.
- Du kan samarbejde på tværs af fagområder/afdelinger.
Vi kan til gengæld tilbyde
Som medarbejder hos os bliver du en del af et kollegialt fællesskab med en høj faglighed, en nærværende ledelse og en arbejdsplads, der er kendetegnet ved en uformel omgangstone og humor. Vi har fokus på godt arbejdsmiljø og medarbejdernes mulighed for udvikling af både personlige og faglige kompetencer.
Vil du vide mere
Kontakt afdelingsleder Stephan Klavsen på 41621041 eller faglig koordinator Joan Jansen på 72105192.
Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og bedt om en straffeattest.
Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer/ugentligt.
Tiltrædelse 1. marts 2024.
Ansættelsessamtaler
Samtaler forventes afholdt tirsdag den 16. januar 2024.
Ansøgningsfrist
11. januar 2024.
Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis, og andre relevante erfaringsbilag online.
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5956841