"Positiv og omsorgsfuld kvinde søges til alsidigt hjælperjob i Fredericia"

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

OMRÅDE:  7000 Fredericia

Er du en frisk, livsglad kvinde med erfaring som hjælper og har du samtidig en positiv holdning til livet, let til grin og er med på lidt af hvert, så er du lige hende vi mangler i teamet.

OM TEAM TUSINDFRYD:
Teamet består i øjeblikket af en fast vikar, som er uddannet sygeplejerske og pt. læser til pædagog og som ofte bager, når hun er her – en fuldtidsansat ernæringsassistent med hang til lyserødt, som til tider agerer håndværker – en fuldtidsansat SOSU-hjælper, som er en arbejdshest og inkarneret Disney fan – samt min mand, der fungerer som ad hoc alt-mulig-mand og fylder hullerne ud i vagtplanen.
Teamet bygger på en åben og lyttede kommunikation, hvor alle holder den gode tone. Der er højt til loftet, og alle byder ind med arbejdsopgaver, som de lyster at lave.
Jeg lægger vægt på, at det skal være hyggeligt at gå på arbejde, men forventer samtidig gensidig respekt, fairness og en positiv indstilling til livet og lyst til at ville hjælpe til, samt øje for hvad der trænger til en kærlig hånd. Jeg går ind for, at I som kollegaer deler ud af erfaringer og lærer af hinanden til glæde for alle. Du skal kunne arbejde med frihed under ansvar, have drive og situationsfornemmelse og kunne sætte dig ind i, hvad det vil sige at være et andet menneskes arme og ben men IKKE hjerne. Du skal huske på, at selvom du er på arbejde, så er du i mit private hjem og må acceptere, at vi ikke altid ønsker ting gjort på den samme måde og at jeg som Lady-Boss har vetoret.

OM MIG:
Jeg er en positiv og livsglad kvinde på 53 år, som er gift og lever sammen med min mand Stephen og vores kat Fillippa. Vi har boet sammen i knap 13 år og været gift i godt 9 år, så vi er en sammentømret lille enhed, der har hinandens ryg, samtidig med at vi giver plads til hinandens forskelligheder. Vi lader aldrig solen gå ned over vores vrede. Denne tilgang til livet og tingene forsøger jeg at overføre til teamet, og min ledelsesstil bygger på anerkendende principper, hvor jeg forsøger at påpege det positive i stedet for det negative. Jeg forstår vigtigheden af at rose, når der er noget at rose for, samt at fremhæve de kvaliteter som personen byder ind med, frem for hvilke mangler vedkommende måtte besidde.

Som 1½ år fik jeg konstateret børneleddegigt, som har udviklet sig gennem livet. Den er nu mere eller mindre i bero, og jeg er ladt tilbage med en masse følgeskader, som udover at give smerter i skuldre, albuer, knæ og hofter også begrænser mine bevægelse i de samme led. Jeg kan kun gå vha. hjælpemidler og ude benytter jeg mig af en manuel kørestol. Jeg bruger ilt 24 timer i døgnet, men ikke respirator og jeg har en handicapbil, som benyttes, når jeg skal ud af døren til div. ting.
Jeg har fået bevilget Flexjob, og er i samarbejde med Jobcentret i gang med at finde mig et egnet arbejde. Jeg er ingeniør indenfor produktudvikling samt tilgængelighedskonsulent, så jeg er vant til at tænke ud af boksen og være kreativ og det falder mig naturligt at tage initiativ og ansvar.
Jeg ynder at ”tale lige ud af posen”, er kontant og forventer at der er styr på tingene og at jeg ikke skal gentage mig selv.

LEDIGE JOBS I TEAM TUSINDFRYD:
Du kommer til at indgå i et allerede fastlagt rul, som kører over 5 uger. Det vil derfor være begrænset, hvor meget der kan laves om i timetal og placeringen af de enkelte vagter i de 2 stillinger:

  1. 1 stilling på 20 timer i gennemsnit pr. uge
    (4 dagvagter, 6 nattevagter fordelt over rullet)
  2. 1 stilling på 15 timer i gennemsnit pr. uge
    (3 dagvagter, 5 nattevagter fordelt over rullet)

For begge stillinger gælder det, at man indgår både i dagvagter og nattevagter. Der er ud over de faste timer mulighed for timer/vagter ved ferie/sygdom, samt ekstra vagter når min mand er væk i forbindelse med arbejde eller fritidsinteresser. Ekstra timerne/vagterne ligger primært i aftentimerne på hverdage eller i dagtimerne i weekenden, hvor jeg pt. kun har hjælp fra min mand.
Ønsker du kun nattevagter/dagvagter, kommer du ikke i betragtning til en stilling hos mig, da det forventes, at man er indstillet og indforstået med blandede vagter. Dette fraviges IKKE!

Arbejdstiden er fordelt på dagvagter af 10 timer (tirsdage 11,5t) og nattevagter af 9,5 timer på hverdage samt nattevagter på 9 timer i weekender.
Der er tale om vågne nattevagter, da jeg skal overvåges og have hjælp til min Bi-PAP maske. Det er derfor ikke muligt at tilbyde døgnvagter. Min bevilling er ikke en 24 timers bevilling, så jeg kan heller ikke, som udgangspunkt, tilbyde vagter på over 10 timer. Søger du døgnvagter eller 12 timers vagter, kan jeg ikke tilbyde dig en stilling.

Teamet er et såkaldt: ”selvdækkende team”. Det betyder at hjælperne, i et rimeligt omfang, forventes at stå til rådighed for teamet på fridage mv; så der kan blive dækket vagter ved sygdom, ferie eller periodevis ændringer i vagtplanen. Dette gælder både dag -og nattevagter.

Når du sender din motiverede ansøgning, bedes du anføre hvilken stilling du fortrækker. Du skriver, om du:
1) ønsker at arbejde 20 timer (stilling A) eller
2) ønsker at arbejde 15 timer (stilling B)

BEGGE STILLINGER ER TIL BESÆTTELSE hurtigst muligt. Min mand eller anden fast hjælper vil, i samarbejde med mig, stå for oplæring. Du skal forvente at møde ind i prøvevagter forud for ansættelsen.

JOBBESKRIVELSE:
Som hjælper hos mig er det vigtigt, at du er et afbalanceret, omsorgsfuldt menneske med empati og at du møder ind med en rolig og afdæmpet attitude – mange spørgsmål, høj snak, megen stress, larm og jag påvirker min formåen i negativ retning både fysisk, men også mentalt.
Det er vigtigt, at du er struktureret og god til at arbejde systematisk og trinvist. Du skal have overblik og være organiseret og praktisk orienteret.

For at jeg skal bruge mindst mulig energi på hverdagens gøremål, så der er overskud til andre ting, er det vigtigt, at tingene lægges de samme steder hver gang, at du er ansvarsbevidst og selvkørende, samt at du har teamspirit og er robust.

Du skal have taget stilling til, om du kan se dig selv i det her job i en længere periode – minimum 1 år – gerne meget længere, inden du sender en ansøgning. Det kræver mange ressourcer, både mine og teamets, at oplære en ny hjælper og før hjælperen har fundet sig til rette og kan rutinerne. Derfor ansætter jeg ikke hjælpere, som har eller påtænker at søge ind på videregående uddannelser, starte selvstændig virksomhed el. lign. med mindre det kan kombineres med timerne og fleksibiliteten som hjælperjobbet kræver.

ARBEJDSOPGAVER:
Mine hjælpere skal hjælpe mig med praktisk talt alt i løbet af en vagt. Alt hvad du laver i dit eget hjem, skal du som udgangspunkt også lave hos mig.
Jobbet foregår i mit hjem, til fritidsaktiviteter, sociale arrangementer, sygehus og andre ting som jeg kunne få lyst til at deltage i. På sigt skal du også med mig på arbejde, og måske hjælpe til når min mand og jeg tager af sted på ferie.

Det er derfor vigtigt, at du og dit valg af arbejdstøj afspejler dette spænd i arbejdsopgaver, så du både har bevægefrihed til at kunne hjælpe mig med personlig pleje, kunne gøre rent og lave mad, samtidig med at du er præsentabel, hvis jeg har en kontroltid på sygehuset, skal på arbejde eller jeg pludselig vil på cafe og spise frokost.
Selvom der er tale om arbejde i et privat hjem, gælder der stadigvæk samme regler for dresscode her, som i offentlige/private virksomheder, og der udleveres et dokument med retningslinjerne i forbindelse med ansættelsen, som det forventes at du efterlever.

Andre arbejdsopgaver kan være (listen er ikke udtømmende):

  • Barbere ben
  • Klipning af tånegle
  • Redde og sætte mit hår
  • Påklædning
  • Ledsagelse
  • Kørsel
  • Indkøb
  • Madlavning
  • Rengøring
  • Tøjvask
  • Strygning
  • Oprydning
  • Kontorhjælp
  • Medicindosering
  • Bi-PAP behandling i dagtimerne
  • Natlig overvågning

Derudover skal du bistå mig med opkald, div. bestillinger, udfyldning af skemaer og formularer, så dansk mundtlig og skriftlig skal være i orden.

Du er således både mine arme og ben, min anstandsdame, min privatsekretær og min chauffør samt en flue på væggen, når det er relevant. Jeg har tendens til at gøre tingene lidt anderledes end andre og du skal være villig til at lære nyt og møde mig med åbent sind.
Det forventes, at du er til rådighed, når du er på arbejde, har øje for hvad der skal laves, og at du kommer inden for få minutter, når du bliver kaldt på.

Kvalifikationer:

  • Kvinde
  • Kan tåle kat
  • Være ikke-ryger (både hjemme og på arbejde)
  • Har kørekort – dette er et ufravigeligt krav (erfaring med automatgear er en fordel)
  • Have en uddannelse inden for sundhedsvæsnet og/ eller have erfaring fra tidligere hjælperjob
  • Personer med interesse og evner for madlavning og bagning fortrækkes, da jeg nyder at være i køkkenet, smage til og finde på nye bageopskrifter, opskrifter på juicer mv. Det bliver til stadighed en større del af hjælperjobbet og derfor er det vigtig at du, som jeg, trives i et køkken og gerne vil bruge tid derude.

PRAKTISKE INFORMATIONER:

  • Startdato: Snarest muligt
  • Deltid: 15/20 timer
  • Sidste frist for ansøgning: 24.07.2024
  • Afholdelse af samtaler: Løbende
  • Vi forbeholder os retten til at fjerne jobopslag før sidste frist, såfremt den rette kandidat er fundet
  • Hvis ikke du har hørt noget inden sidste frist, må du gå ud fra at stillingen er besat til anden side
  • Der vil blive indhentet børne- og straffeattest ved ansættelsen

LØN:
Hos pågældende borger aflønnes du med en grundløn på 143,68 kr. eller 146,11 kr. ved minimum tre års anciennitet.
Desuden gives der tidstillæg aften, nat og weekender. Kig her for yderligere information.

KONTAKT:
Har du lyst til at søge den ledige stilling, skal du sende en skriftlig ansøgning direkte til borgeren på mail: 200936@handicapformidlingen.dk – gerne med et billede af dig selv.
Spørgsmål vedrørende stillingen skal rettes til konsulent Christina Brasgaard på mail: cb@handicapformidlingen.dk eller på telefon: 71997344 på hverdage mellem kl. 09:00 og 15:00.
Ved eventuel henvendelse, oplys da medlemsnummer: 200936

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge – uanset køn, seksuel orientering, etnisk baggrund, religion, handicap eller alder. Vi tror på, at vores forskellighed beriger vores organisation og hjælper med at nå vores mål i fællesskab.

HANDICAPFORMIDLINGEN:
Handicapformidlingen administrerer hjælperordninger for mennesker med handicap i Danmark. Handicapformidlingen er Danmarks bedste BPA-leverandør – og specialist på området.
Læs mere på vores hjemmeside: www.handicapformidlingen.dk
Er du interesseret i at blive ansat i Handicapformidlingen, kan du finde vores ledige jobs her.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

HANDICAPFORMIDLINGEN ApS, Åsvejen, 4330 Hvalsø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6069022

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet