BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du Fredericia Kommunes nye jurist?
Er du en stærk kollega, der har lyst til at sætte din faglighed i spil? Er du motiveret for at gøre en forskel for kommunens dygtige ledere og alle vores fantastiske kolleger? Og kan du bidrage til den faglige udvikling i vores team? Så vil vi meget gerne høre fra dig.
Hvem er vi?
Vi er pt. et team bestående af 5 medarbejdere, der glæder os til at få en ny og engageret kollega. Vores fornemmeste opgave er at understøtte driften af kommunens afdelinger. Her løser vi mange opgaver inden for det personalejuridiske område, vi giver ledelsesunderstøttelse, vi underviser ledere, vi forestår lønforhandlinger m.m.
Vi er et engageret, ansvarsbevidst og løsningsorienteret team med plads til humor og smil i det daglige samspil med hinanden, hvor vi har en uformel omgangstone. Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, god trivsel og medindflydelse på vores arbejdstilrettelæggelse. Nogle gange går det stærkt, men vi lader os ikke ”blæse omkuld”. Teamet er en del af afdelingen HR og Organisation, hvor vi samarbejder på tværs, når det giver mening for den fælles opgaveløsning.
Kan du se dig selv i disse opgaver?
Som personalejuridisk konsulent bliver dine primære opgaver at rådgive og understøtte lederne i kommunens afdelinger. Dagligt kommer du i dialog med forskellige profiler, der alle har brug for rådgivning, der matcher deres driftsmæssige udfordringer. Dine arbejdsopgaver vil være:
- Rådgive om personalejuridiske forhold, herunder vurder grundlaget for afskedigelse eller andre sanktioner
- Deltage i tjenstlige samtaler
- Fortolke overenskomster og arbejdstidsaftaler
- Besvare aktindsigtssager på det personalejuridiske område
- Forhandle lokalaftaler, forhåndsaftaler o. lign
- Lønforhandle med de faglige organisationer
- Udvikle og optimere processer, standarder og skabeloner for en smidigere drift
- Undervise og kompetenceudvikle ledere
- Understøtte organisationsændringer.
Hvem er du?
Du er uddannet jurist med erfaring i eller interesse for personalejura i en offentlig kontekst. Vi forestiller os, at du sætter pris på og bidrager til at udvikle gode relationer og fællesskabet, et godt socialt arbejdsmiljø og den gode stemning. I din ansøgning vil vi gerne læse konkrete eksempler på, hvordan du
- evner at agere i en politisk ledet organisation
- forklare jura på en forståelig måde og har øje for, hvordan komplekse problemstillinger bedst lander
- sagsbehandler med evne og ansvarsfølelse for selvstændigt at planlægge og prioritere dine arbejdsopgaver og sager
- arbejder struktureret, systematisk og løsningsorienteret - og hvordan du gør dig umage
- arbejder effektivt, fleksibelt og serviceminded med gode kommunikationsevner skriftligt som mundtlig.
Kan du ikke sætte flueben ud for alle vores forventninger, så er vi klar til at hjælpe med, at du tilegner dig de relevante kompetencer.
Det får du hos os
- Et solidt fagligt miljø hvor du får sparring og adgang til relevante kursusaktiviteter, så du udvikler dig fagligt
- Udfordrende arbejdsopgaver
- Mulighed for at præge indholdet af jobbet afhængigt af din profil og dine ønsker
- Et team, hvor hjælpsomhed er en selvfølge, og hvor vi løfter i flok
- Fleksible arbejdstider med mulighed for hjemmearbejde
- Mega søde kolleger.
Vi håber at høre fra dig, hvis du finder jobbet interessant.
Hvis du vil vide mere
Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte leder af HR og Organisation Lene Daugaard, 2560 3461 eller personalejuridisk konsulent Bente Christensen, 2263 7332, bente.christensen@fredericia.dk
Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Stillingen er på fuld tid.
Tiltrædelse 1. januar 2024.
Ansættelsessamtaler
Vi afholder første samtale den 24. november 2023 og eventuel anden samtale den 27. november 2023.
Ansøgningsfristen
21. november 2023 kl. 12.00.
Send din ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5936653