Pædagogisk leder til Distriktsinstitutionen Kirstinebjerg, afdeling Børnehuset Valhalla

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du livsglad, udadvendt, passioneret og energisk? Brænder du for at gøre en forskel? Kan du være en dygtig og pædagogisk kvalitetsbevidst frontfigur, der har lyst, vilje og næres af nye udfordringer? Så er det dig og din personlighed, vi har brug for som vores nye faglige fyrtårn.

Vi søger en fagligt stærk og engageret pædagogisk leder, der vil gå forrest og videreudvikle Børnehuset Valhalla. 

Distriktsinstitutionen Kirstinebjerg
Børnehuset Valhalla er en kommunal institution, som er en del af Kirstinebjerg Distriktet, og som består af ni daginstitutioner. 

Du bliver en del af et velfungerende lederteam, der vil det bedste for distriktets børn, forældre og personale i både 0-6 år og 0-18 års perspektiv. Distriktet består også af fire skoler, som vi samarbejder med i bl.a. et fælles ledelsesteam og i projekt ”Børn på vej i skole”.

Om Børnehuset Valhalla
Valhalla er i øjeblikket opdelt i to vuggestuegrupper og to børnehavegrupper med en sprogkulturel pædagogisk profil, som fortsat udvikles. Børnegrundlaget er blandet, og vi har del flersprogede børn og forældre. 

Du bliver en del af Valhallas team bestående af uddannede pædagoger, en pædagogstuderende, pædagogmedhjælpere, kostfaglig eneansvarlig. En blandet og dygtig flok med vidt forskellige kompetencer og erfaring.  

Jobbet i Børnehuset Valhalla
Som pædagogisk leder hos os forventer vi, at du vil arbejde pædagogisk målrettet med trivsel, læring, udvikling og dannelse af børn i alderen fra 0-6 år. 

Du bliver fagligt fyrtårn for en institution i udvikling. Du skal kunne sætte en tydelig kurs så medarbejderne ved, hvad der forventes af dem i forhold til børne- og læringsmiljøet. Du bliver leder på fuld tid, men skal også kunne ses ude i praksis, når behovet opstår. Vi ønsker en pædagogisk leder der vil engagere sig fuldt ud og agere som fyrtårn i den fortsatte udvikling. 

Vi arbejder databaseret i Rambølls Hjernen og hjertet – både i forhold til Ny styrket læreplan og pædagogisk tilsyn. 

Vi søger en pædagogisk leder, der 

  • vil gå forrest i et godt arbejdsmiljø med plads til mangfoldighed.
  • kan coache og vejlede medarbejdere.
  • sikrer god kommunikation og tillid.
  • inddrager og involverer medarbejdere i beslutninger.
  • arbejder for at skabe god trivsel for børn og forældre.
  • vil tværfagligt samarbejde bl.a. med eksterne sprogkonsulenter, distriktets læringsmiljøpædagoger, psykologer m.fl. 
  • har udviklingsdrive samtidig med, at du kan forankre og implementere.
  • kan samarbejde med forældrene på en ligeværdig og respektfuld måde.

Din faglige og personlige profil
Du skal have et ”drive” for nærværende og anerkendende pædagogik og kunne promovere Valhalla på god pædagogisk kvalitet.

  • Du er pædagogisk uddannet og gerne med overbygning eks. diplom i ledelse og efteruddannelse eller være indstillet på dette.
  • Du besidder initiativ, handlekraft og udviklingsdrive.
  • Du er en engageret, empatisk og entusiastisk rollemodel.
  • Du kan gå forrest, vise mod – også når det bliver svært.
  • Du er er teamplayer, der giver og modtager feedback
  • Du er systematisk og målrettet i din opgaveløsning.
  • Du er god i skrift og tale.
  • Du kan organisere og har et godt overblik i hverdagen.
  • Du har grundlæggende it-færdigheder. 

Som pædagogisk leder er du tydelig, gennemslagskraftig, omsorgsfuld på en professionel måde, udadvendt og imødekommende, da det skaber de bedste forudsætninger for gode relationer til både børn, forældre, medarbejdere og distriktets lederteam. Vi vægter åbenhed, engagement og nytænkning samt godt humør og livsglæde! 

Du kan se dig selv som en del af en større sammenhæng, og har forståelse for, at dit daglige ledelsesarbejde skal afspejle Fredericia Kommunes Børn og unge politik samt de kommunale strategier og indsatsområder. Desuden skal du også have lyst til at arbejde i et 0-18 års perspektiv på tværs i vores distrikt.

I din opstartsperiode vil du blive holdt trygt i hånden af din distriktsleder og introduceret til dine ledelsesopgaver i passende tempo af vores økonomikonsulent og distriktsleder. Derudover vil du have en mentor fra distriktets ledelsesteam, som du også kan få sparring hos.

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest. 

Fredericia Kommune indhenter ligeledes børneattest på medarbejdere, der som led i udførelsen af deres opgaver færdes fast blandt børn under 15 år og derved har mulighed for at opnå direkte kontakt med disse børn.

Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.

Der er tale om en fuldtidsstilling.

Tiltrædelse 1. april 2024.

Vil du vide mere eller ønsker en rundvisning
Kontakt distriktsleder Hanne Bramm, 4116 7760, hanne.bramm@fredericia.dk

Du kan læse mere om os via link: https://www.fredericia.dk/borger/familie-boern-unge/distriktsinstitutionen-kirstinebjerg

Se også Ledelses- og medarbejdergrundlag med værdierne – Vi gør det ordentligt – Vi gør det i fællesskab – Vi gør det for Fredericia: https://www.fredericia.dk/system/files/cp-documents/471298bd-93cd-ec11-a3af-00505688ca1d.pdf

Ansættelsessamtaler
Vi forventer at afholde samtaler i uge 10 2024. 

Ansøgningsfrist
28. februar 2024.

Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online. 
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Bragesvej 7, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5986767

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet