Økonomisupporter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du en stærk talforståelse og har du lyst til at være en del af en afdeling i vækst, som varetager projektøkonomi? Vi søger lige nu flere dygtige kollegaer, som har mod på at arbejde med økonomisupport i en spændende og dynamisk hverdag.

Anlægsdivisionen er Banedanmarks bygherreorganisation og én af Danmarks største bygherrer med en projektportefølje fordelt på over 300 store og mindre projekter. I Økonomisupport bidrager vi til en sund projektøkonomi gennem alle projektets faser og vi har brug for flere dygtige økonomisupportere til at klare opgaven.

Dit arbejdssted er Fredericia, men der vil der være enkelte rejsedage til vores hovedkontor i København eller andre lokationer i Danmark.

Økonomisk support til projektlederen

Som økonomisupporter hjælper du projektlederen med at lave rapportering, herunder assistere med økonomistyring, udarbejde budgetter og gennemgang af udgiftsopfølgning. Du står for løbende vedligeholdelse af både kontrakter og projektets prognoser samt månedlige forbrugsindmeldinger m.m. Samtidig administrerer du projektets kontrakt og vurderer fremdriften.

Du bliver koblet på flere projekter ad gangen, hvilket giver dig en bred kontaktflade og mulighed for at arbejde i et miljø præget af dynamik, nye processer og forandringer med fokus på compliance.

Du vil bl.a. arbejde med:

  • almene arbejdsopgaver, som knytter sig til budget- og økonomistyringen, herunder udarbejde og vedligehold af budgetter og prognose, månedsafslutning, årsregnskab, slutregnskab for projekterne mv.
  • kontraktregistrering med løbende økonomi ud fra kontraktens betingelser
  • løbende forbedring af økonomiske processer og arbejdsgange i afdelingen
  • Oprette og vedligeholde projektets indkøb samt behandle betalinger til leverandøren i SAP
  • Sikre overholdelse af complianceregler og indkøbsprocesser.
Sammen med vores ca. 30 økonomisupportere, fordelt i både København og Fredericia, er du desuden en aktiv medspiller og sparringspartner i projekterne, primært i forhold til projektlederen. Du er derfor god til at skabe relationer og er god til at samarbejde. Vi har et uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor du vil have stor indflydelse på din egen hverdag og på hvordan dine arbejdsopgaver løses. Vi hjælper hinanden og arbejder konstant på at udvikle det gode fællesskab.

Vi gør meget ud af gensidig fleksibilitet, og at arbejdsliv og privatliv hænger sammen. Det vil også være muligt at planlægge op til 2 hjemmearbejdsdage i ugen, hvis dine arbejdsopgaver tillader det.

Struktureret og servicemindet

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os, at du er uddannet indenfor økonomi/regnskab og har styr på den grundlæggende værktøjskasse i form af, regnskaber, rapportering, afstemninger mv.

Derudover er det afgørende at du har flair for tal og budgetter, Du er rutineret bruger af Office-pakken, særligt Excel og hvis du tilmed har kendskab til projektstyringsværktøjerne SAP, herunder SAP S4/HANA, SAP BI, eller tilsvarende er det en fordel. Ligesom det også vil være en fordel, hvis du har erfaring med administration af projekter i det offentlige, eller evt. har erfaring fra bygge- og anlægsbranchen.

Som person vil du få succes i rollen hvis du er nysgerrig og ansvarsbevidst. Du er i stand til at arbejde selvstændigt og uafhængigt, samt evner til at samarbejde i et team. Du går struktureret og analytisk til værks og drives af at fuldende opgaver med høj kvalitet, selv når der er mange deadline og afbrydelser.

Vi lægger vægt på den rette kombination af faglige og personlige kvalifikationer og er desuden opmærksomme på, hvordan du trives med både drift- og udviklingsopgaver i en stor kompleks organisation med en bred kontaktflade.

Som ny i Banedanmark sørger vi for, at du får en kollega som mentor samt en god on-boarding.

Løn

Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 2, Hovedstad/Provins. Den endelige lønindplacering beror på en vurdering af de individuelle kompetencer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension og eventuelle lokale tillæg.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen så kontakt, for Fredericia: Teamleder Erbay Kilic, send din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende.

For at søge stillingen tryk på "Søg stillingen".

Går du videre fra de indledende samtaler, kan der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Teknik, Lumbyesvej 34, Lumbyesvej , 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5942649

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet