Økonomikonsulent til en nyoprettet stilling i Budget og Analyse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af en arbejdsplads, som vægter din trivsel højt og hvor vi bestræber os på at skabe rum og mulighed for, at alle kan udleve egne faglige ambitioner og samtidigt have en sund balance i arbejds- og familielivet. Vi har en ambition om at være den bedste Økonomistab – både fordi vi har ambitioner for vores opgaveløsning, men også fordi vores arbejdsplads skal være en ramme for både faglige og sociale fællesskaber. Vi ligger i hjertet af Danmark - tæt på motorvej og togstation. Vi inviterer dig hermed med på holdet.

Vi søger en ny kollega til at løse opgaver indenfor økonomistyring, regnskab og budgetlægning, primært på det specialiserede socialområde. Du får en særlig tilknytning til områderne Børn og Familier samt Unge og Uddannelse. 

Du skal drive opbygningen af en økonomistyringsmodel for områderne og derfor være i tæt kontakt med fag- og dataansvarlige, såvel som dine kollegaer i Budget og Analyse. Stillingen er nyoprettet og på fuld tid. 

Om stillingen
Dine primære opgaver er:

  • Budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsopgaver på fagområderne 
  • Udvikling og optimering af datagrundlag og økonomistyringsmodel for områderne 
  • Takstberegninger og vedligeholdelse af kontoplan
  • Opfølgning på udmøntning af politiske beslutninger i fagområderne
  • Udarbejdelse af projektregnskaber
  • Sparringspartner for den budgetansvarlige ledelse i fagområdet såvel som for ledelsen i Økonomistaben.

Om dig
Vi ser gerne, at du har erfaring med økonomistyring på det specialiserede socialområde og interesserer dig for økonomi- og styringsdata i snitfladen til fagområdets IT-systemer. 

Da du får, en bred kontaktflade lægger vi vægt på, at du er serviceminded og har en naturlig interesse og nysgerrighed indenfor fagområdets og kommunens generelle økonomiske opgaveløsning. 

Det vil desuden være en fordel, hvis du har følgende kvalifikationer

  • En relevant uddannelsesmæssig baggrund, minimum på niveau med Kommunom
  • Erfaring fra en kommunal organisation, hvor du har arbejdet med budgetlægning, opfølgning og regnskab på det specialiserede socialområde – ideelt på familieområdet
  • Kompetencer indenfor arbejdet med store datamængder i Excel og med ledelsesinformation
  • En selvstændig og systematisk tilgang til opgaven og med høj kvalitet og rettidige leverancer
  • Du har et personligt drive, tager medansvar for opgaveløsningen og arbejder løsningsorienteret
  • Du formår at kommunikere det komplekse på en enkel måde
  • Du trives med de månedlige tilbagevendende opgaver i en økonomifunktion
  • Du har kendskab til KMD OPUS
  • Du er positivt opmærksom på dine kollegaers trivsel og bidrager aktivt til et godt arbejdsmiljø.

Om os
Fredericia er i rivende udvikling og har en ambition om at udvikle fremtidssikrede, højt digitaliserede styringsredskaber. Økonomi og IT er en af to stabe, der har til formål at facilitere og understøtte fagområderne i arbejdet.

Budget og Analyse er en af 3 afdelinger i Økonomi og IT. Afdelingen er en central økonomifunktion, der bl.a. står for prognosearbejde, økonomisk ledelsesinformation, økonomisk analyse, budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsafslutning for hele kommunen. 

I Budget og Analyse sætter vi en ære i at levere troværdige produkter af høj kvalitet og lægger vægt på, at det skal være udviklende at være ansat hos os. 

Vi er 18 medarbejdere i Budget og Analyse, som er organiseret i teams. Vi er i gang med at kigge på vores organisering af opgaveløsningen, men vi forventer, at du vil blive tilknyttet et team, der bl.a. understøtter Social, Handicap- og Familieområdet.

Vores dagligdag er præget af et mix af korte deadlines og lange processer, hvor vi i fællesskab med organisationen finder løsninger på tværs. Derfor er vigtigt, at du trives og evner at arbejde i teams med andre fagligheder.

Vil du vide mere
Kontakt leder af Budget og Analyse Lene Chortsen Isak, 2037 4139.

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.

Der er tale om en nyoprettet stilling på fuld tid.

Tiltrædelse 1. august 2023 eller snarest derefter. 

Ansættelsessamtaler
Forventes gennemført fredag den 23. juni 2023.

Ansøgningsfrist
16 juni 2023.

Send ansøgning online - benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du opfordres til at sende din ansøgning, CV, eksamensbevis samt øvrige relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://fredericia.career.emply.com/ad/okonomikonsulent-til-en-nyoprettet-stilling-i-budget-og-analyse/wr0akj/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841449

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet