Myndighedspersoner til Visitation - pleje og praktisk hjælp.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Nu får du muligheden for at blive en del af Myndighed og Visitation i Middelfart kommune.

Vi har 2 ledige stillinger – en fast og et vikariat - til helhedsvisitation og sagsbehandling efter Serviceloven. Vikariatet løber frem til og med 30. juni 2023. Begge stillinger er på 35 timer ugentligt. Stillingerne ønskes besat med opstart hurtigst muligt og senest 1. november 2023.

Vi er midt i en spændende proces, som frikommune på ældreområdet. Middelfart Kommune har døbt aftalen til Fremtidens Ældreliv. Aftalen giver os frihed og mulighed til at nytænke ældreplejen, uden at blive bremset af regler og paragraffer på Servicelovens § 83. Fokus er på, at skabe et sammenhængende borgerforløb.

Vi har brug for kompetencer til følgende områder

  • Kendskab og lyst til at lave individuelle helhedsvurdering, ud fra gældende lovgivning på området samt kommunens serviceniveau
  • Erfaring med udmåling og tildeling af hjælp efter SEL § 83, § 84, § 86 og almen boliglov.

Vi har fokus på at udvikle og forbedre fremtidens myndighedsrolle. For os betyder det, at vi møder vores borgere og deres netværk med udgangspunkt i deres ønsker, behov og drømme. At vi har fokus på den gode og individuelle løsning. At de kommunale indsatser skal koordineres og tilrettelægges i et tæt samarbejde med borgeren og interne samarbejdspartnere.

Fremtiden vil kalde på øget behov for koordinering og målrettet indsamling af informationer. At kunne træffe flere individuelle afgørelser og sikre, at borgerne oplever sig medinddraget og får leveret den rette hjælp til rette tid.
Vi er en rehabiliterende organisation, hvor vi i stigende grad arbejder sammen på tværs af forvaltninger, med en målrettet indsats for at vores borgere skal lykkes.

Myndighed og Visitation er indgangen for borgeren og vores mål er, at der skal være en kort vej fra borgeren til os. Vi har organiseret os med 2 indgange, der har åben fra 8-15. Én indgang via telefon og én indgang på hjælpemiddeldepotet, hvor man kan møde op hvis man ønsker at ansøge om et udvalg af hjælpemidler. Vi har organiseret os i 2 teams, vi arbejder med fælles afgørelser og et fælles bevillingsgrundlag så borgeren ikke skal vente længe på en afgørelse.
Vi er en afdeling med høj faglighed, tværfaglighed og flere specialer.

Du bliver en del af et team med fokus på
  • Helhedsvisitation, og fortsat udvikling af højt specialiseret viden og kompetencer i forhold til sagsbehandling
  • Systematisk og ensartede sagsgange
  • Relationel koordinering med opmærksomheden rettet på, at skabe sammenhæng i borgerforløb på tværs af afdelinger og sektorer i komplekse sager.

Din profil – vi forventer:
  • At du er sundhedsfagligt uddannet
  • At du har erfaring som myndighedsperson, kan forstå og anvende lovgivning og trives med rollen. Kan træffe afgørelser og formidle resultatet
  • At du er venlig og imødekommen, let til grin og smil og kender betydningen af, at sprog skaber virkelighed
  • At du er stærk i skrift og tale og er god til at nedtrappe konflikter
  • At du tænker borgeren først og altid tager afsæt i det sammenhængende borgerforløb, også når det er svært
  • At du er indstillet på at udøve og udvikle helhedsvisitation, er nytænkende og struktureret
  • At du kan afholde møder med mange deltagere og påtage dig relevant rolle som faciliteter, mødeleder, mægler, referent o.l.
  • At du har fokus på sikker drift og i perioder kan varetage og veksle mellem opgaver i indgangene og sagsbehandlingen
  • At du kan være selvtilrettelæggende og har kørekort
  • At du gør du dig umage når du møder på arbejde, for at skabe et bæredygtigt arbejdsmiljø

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomster.

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte leder Pia Schjøtt på telefon nr. 20520517

Du bedes anføre i ansøgningen, om du er interesseret i den faste stilling, vikariatet eller begge.

Sidste ansøgningsfrist er den 11. september 2023

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 18. september 2023

Middelfart Kommune vil gerne kendes for en attraktiv og fleksibel arbejdsplads, med et sundt arbejdsmiljø og mulighed for faglig og personlig udvikling. Derfor har vi fokus på god ledelse, fleksible rammer og der er ikke langt fra ide til handling. Du kan læse mere om vores arbejdsplads på job.middelfart.dk

Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på http://tilflytter.middelfart.dk/

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Middelfart Kommune, Nytorv 9, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1493&ERId=84168

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889419

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet