BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi skal have rullet endnu mere grøn infrastruktur ud – vil du være med på miljødelen?
Vi søger projekteringsledere til vores team i Fredericia, der har erfaring med miljøprojektering og interesse i at forme fremtidens jernbaneprojekter i Danmark. Som en af landets største bygherreorganisationer med en årlig omsætning på mere end 4 milliarder, kan du gøre en konkret forskel for mere end 500.000 rejsende hver dag.
Banen løber gennem naturområder, habitater, skove, forurenede områder, kulturarvsområder og meget, meget mere som vi har ansvaret for at passe på, når vi gennemfører vores projektet i og omkring sporet.
Vi sørger vi for at identificere mulige miljøudfordringer og indhente nødvendige tilladelser til rette tid. Samtidig har vi den løbende kontakt og dialog med myndigheder, projektledere, byggeledere og entreprenører.
Det betyder, at vi har kontakt med mange myndigheder og vi skriver rigtig mange ansøgninger så projekterne kan gennemføres. Derudover deltager vi i projektmøder og besigtigelser på projekterne igennem hele projektforløbet.
I miljøteamet er vi 14 personer, fordelt med 4 i Fredericia og 10 i København. Vi er i vækst, så der er mulighed for at sætte dit eget præg på, hvordan vi skal løse opgaverne i teamet. Miljøteamet er en del af sektionen Arealer & Miljø, hvor vi er i alt 42 dygtige kollegaer med forskellige fagligheder inden for jura, arealerhvervelse, GIS, miljøkonsekvensvurdering, natur og miljø. Vi tilbyder en uformel arbejdskultur med fokus på samarbejde og gensidig støtte, hvor din ekspertise og bidrag vil gøre en synlig forskel.
Din arbejdsdag
Som vores nye kollega inden for miljø, møder du en hverdag, hvor ikke to dage er ens, og hvor du langt hen ad vejen har mulighed for at planlægge din arbejdsdag.
Dit arbejde omfatter bl.a.:
- Intern afklaring i planlægningsfasen af anlægsprojekternes miljøproblematikker fra bl.a. jordhåndtering til støjende arbejde og påvirkning af beskyttet natur.
- Varetagelse af myndighedskontakt og ansvar for at indhente de nødvendige miljøtilladelser til projekterne til tiden.
- Deltagelse i projekt- og byggemøder.
- Levering af faglige input vedr. miljø og natur ved rådgiver- og entreprenørudbud.
- Faglige bidrag, sparring og kontakt til myndigheder under projekternes udførselsfase for at sikre, at anlægsarbejderne lever op til krav og vilkår
- Samarbejde med eventuelle miljørådgivere, som er tilknyttet projektet, for at sikre leverance af aftalte ydelser i rette tid og kvalitet.
Herudover kan der være strategiske opgaver i forhold til vores arbejde i en politisk organisation, herunder udviklingsopgaver, bidrag til direktionen, departementet mm.
Dine kommende opgaver finder vi frem til i fællesskab, så den passer til din konkrete faglighed og erfaring. Vi sørger naturligvis for, at du får en grundig introduktion til de miljømæssige opgaver i Banedanmark og en oplæring i natur-og miljøkrav i både planlægnings- og anlægsprojekter.
Din profil
Vi søger to kollegaer med en miljøfaglig profil fx ingeniør, biolog, miljøtekniker/-teknolog, forstkandidat eller lignende. Gerne med erfaring fra en myndighed eller fra rådgiver- eller entreprenørbranchen.
Derudover ser vi gerne, at du:
- Har bredt kendskab til natur og miljø
- Har viden og kendskab til støj, vibrationer, herunder lovgivning
- Har kendskab til vandløb og vandområder, gerne kemi og lovgivning
- Har erfaring med myndighed/bygherresamarbejdet
- Er systematisk og kan holde orden på møder, ansøgninger og tilladelser
- Har kendskab til jernbane, entreprenører, byggeri er ligeledes en fordel, men ikke et krav.
Med øje for det tværgående samarbejde i projekterne er det væsentligt, at du nemt begår dig blandt forskellige fagligheder, ligesom dine kommunikationsevner, mundtligt som skriftligt, er et vigtigt bidrag til, at vi samlet leverer de forventede resultater.
Din nye afdeling og arbejdsplads
Banedanmark er en moderne arbejdsplads med gode rammer for et arbejdsliv i balance uden at du skal gå på kompromis med dine faglige udvikling.
Vi har fokus på trivsel og kompetenceudvikling, og det er vigtigt for os, at alle har interesse i at sikre den daglige trivsel og er medvirkende til at højne det faglige niveau. Ligeledes har vi fokus på et balanceret arbejdsliv med flekstidsordning, og mulighed for at tilrettelægge arbejdet med hjemmearbejdsdag en gang om ugen.
Du vil få primært arbejdssted i vores afdeling i Fredericia. Banedanmark kan desuden tilbyde fitness rum og Falck Health Care sundhedsordning.
Løn
Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.
For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.
Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 3, Provins.
For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension og eventuelle lokale tillæg.
Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere om stillingen, så tøv ikke med at række ud til teamleder Per Boesgaard tlf. 2947 6856.
Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende, så send gerne din ansøgning og CV hurtigst muligt.
For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.
Går du videre fra de indledende samtaler, kan der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Banedanmark, Teknik, Lumbyesvej 34, Lumbyesvej , 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6101933