BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du udadvendt, og kan du lide at møde nye mennesker hver dag?
Kan du håndtere at blive afbrudt og forstyrret mange gange hver dag, uden at det ødelægger dit humør?
Er du bevidst om dit uddannelsesvalg, og kan du tænke dig en spændende uddannelse som kontorelev?
Vi søger en kontorelev med tiltrædelse 1. januar 2024 eller snarest herefter.
Du får en solid 2-årig allround kontoruddannelse med speciale i administration, hvor du får mulighed for at prøve kræfter med forskelligartede opgaver.
Vi tilbyder
I Fredericia Kommune bliver du en del af spændende arbejdsfællesskaber, hvor fagligheden er i højsæde. Du får rig mulighed for udvikling af dine personlige og faglige kompetencer. Samtidig bliver du en del af et kollegialt fællesskab med høj energi og humor.
Alle elever i Fredericia Kommune får tildelt en oplæringsansvarlig, som er ansvarlig for, at du lærer det, du skal i dit uddannelsesforløb. Vi er en kommune, der bestræber os på at være et spændende og udfordrende uddannelsessted med et læringsmiljø, der inspirerer og udvikler både elever og os selv.
Dine opgaver
- Personaleadministration
- Oprettelse og fratrædelse af medarbejdere
- Indberetninger af div. fravær, barsel og engangsydelser
- Elevadministration
- Indmeldelse og udmeldelse af elever,
- Oprettelse af klasser og hold
- Udarbejdelse af fraværsbreve
- Administrative opgaver ifm. terminsprøver og afgangsprøver
- Økonomi
- Kontering og betaling af faktura
- Indkøb af skolematerialer med mere
- Arkivering
- Kommunikation i AULA og på skolens Facebook siden
- Vedligeholdelse af kontorets infoskærm og skolens hjemmeside
- Skranke- og telefonpasning
- Udarbejdelse af invitationer, konfirmationstelegrammer mm.
- Ledelsessupport
- Ad hoc opgaver.
Om dig
Du kan se dig selv i et omskifteligt miljø med en hverdag, hvor der ofte arbejdes med flere opgaver sideløbende samtidig med, at du er grundig i din opgaveløsning.
Det er vigtigt, at du er god til og kan lide at samarbejde, da du får et tæt samarbejde med skolesekretæren, der også er din oplæringsansvarlige.
Det er helt afgørende, at du er udadvendt og kan lide kontakten med mange forskellige mennesker hver dag, ligesom du er god til skriftlig og mundtlig dansk, da du dagligt er i kontakt med elever, forældre og personale. Du har et naturligt flair for IT og god indsigt i sociale medier.
Som vores kommende kontorelev kommer du gerne med nye ting, som du har lært på skolen, men har også respekt for dine kollegers faglighed.
På Kirstinebjergskolen vægter vi ærlighed meget højt. Vi har en kultur, hvor der er plads til at kræve meget af hinanden, men der er også plads til at have en dårlig dag.
Vi forventer, at du er bevidst om dit uddannelsesvalg, og at det viser sig ved, at du er nysgerrig og brænder for at udvikle dig i kontorfaget.
Skriv i din ansøgning
- Hvordan kommer det til udtryk, at du er udadvendt?
- Hvorfor du finder Kirstinebjergskolen interessant som din kommende elevplads?
- Hvorfor vi skal vælge lige netop dig?
Adgangskrav
- EUX – fra en handelsskole
- HHX
- STX, HF og HTX-bevis suppleret med 5 ugers EUD-S forløb med fagretning kontor
- EUD/HG-bevis rettet mod kontor.
Er du i tvivl, om du opfylder kravene, kan du kontakte din lokale handelsskole. Kontakt også skolen, hvis du er over 25 år ved uddannelsens start, da der kan gælde andre regler.
Kirstinebjergskolen - Fredericias største folkeskole med omkring 1350 elever og ca. 200 medarbejdere.
Kirstinebjergskolen er dannet pr. 1. august 2013 i forbindelse med ændring af Fredericia Kommunes skolestruktur. Skolen er dannet gennem sammenlægning og nedlæggelse af tidligere skoler og er i dag en distriktsskole med afdelinger på forskellige matrikler.
Kirstinebjergskolen har tre basisafdelinger (0.- 6. klasse) på henholdsvis Bøgeskovvej, Indre Ringvej og Høgevej samt én overbygningsafdeling (7. - 9. klasse) på Havepladsvej.
Det er adressen på Havepladsvej, der danner rammen om dit uddannelsesforløb.
Vi vægter samarbejde højt. Alle er med til at løfte de opgaver, som vi har. Ingen opgave er for lille og ingen for stor. Vi er loyale overfor hinanden og gør vores yderste for at levere en god service over for skolens elever, forældre og personale.
Vil du vide mere
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte administrativ leder Anders Gahner Krogsgaard, 7210 6122, anders.krogsgaard@fredericia.dk.
Se også link: www.fredericia.dk/elever
Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Lønsatserne som månedsløn:
- Er du under 25 år:
- Det første år: Ca. 14.979 kr.
- Det andet år: Ca. 16.737 kr.
- Er du 25 år eller ældre:
- Ca. 22.769 kr. + 16,68% i pension.
Ved ansættelse vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest. Fredericia Kommune indhenter børneattest endvidere for medarbejdere, der som led i udførelsen af deres arbejdsopgaver færdes fast blandt børn under 15 år, og som derved har mulighed for at opnå direkte kontakt med børn under 15 år.
Fredericia Kommune er fra 1. oktober 2023 tobaksfri arbejdsplads.
Tiltrædelse 1. januar 2024 eller snarest herefter.
Ansættelsessamtaler
Vi forventer at afholde samtaler 2. november 2023.
Ansøgningsfrist
26. oktober 2023.
Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
I Fredericia Kommune benytter vi et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante bilag online.
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Havepladsvej 175, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922122