Kontorchef til nyt jurakontor i Gældsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du som chef være med til opbygning af et ekstra jurakontor i Gældsstyrelsen? Synes du at komplekse juridiske problemstillinger, der har stor samfundsmæssig betydning, er spændende? Er du faglig kompetent og en god leder? Så er du måske vores kommende kontorchef i Gældsstyrelsen.

Gældsstyrelsen har ansvaret for at inddrive gæld til det offentlige. Det er en opgave, der har stor betydning for samfundet. Vi har brug for dig, som gerne vil være med til at sikre et stærkt juridisk fagligt miljø i Gældsstyrelsen, hvor retssikkerhed og bevidsthed om myndighedsrollen er i centrum. Vi lægger vægt på dyb faglighed og kvalitet i opgaveløsningen, og at du kan sætte retning og skabe resultater i samarbejde med både medarbejdere, lederkollegaer og øvrige samarbejdsrelationer.

Etablering af endnu et jurakontor
Som led i styrkelsen af den interne varetagelse af juridiske opgaver og et øget aktivitetsniveau på inddrivelsesområdet, opretter vi et ekstra jurakontor. Gældsstyrelsen vil herefter have to jurakontorer, der får hovedansvaret for juridiske opgaver vedrørende henholdsvis fagområdet Borgere og fagområdet Virksomheder. Fordelingen af juridiske opgaver vedrørende øvrige områder ligger ikke fast endnu, men vil ske ud fra et princip om faglig specialisering. Du vil sammen med kontorchefen for vores nuværende jurakontor kunne få indflydelse herpå i samarbejde med underdirektøren for Stab, som I begge vil referere til.

Jurakontorernes opgaver
Jurakontorernes opgave er at sikre korrekt regelefterlevelse, typisk ved juridisk sparring og rådgivning til fagområderne og direktion, eller udarbejdelse af skriftlige svar. Det vil primært være indenfor forvaltningsret, offentlig gældsinddrivelse, insolvensret og obligationsretlige regler. Jurakontorerne spiller en central rolle i forbindelse med lovforberedende arbejde, både lovhøringer og styrelsens egne lovgivningsønsker, hvor der er et tæt samarbejde med Skatteministeriets Departement. Herudover er der en del bestillinger fra Departementet, eksempelvis bidrag til svar fra Skatteudvalget. Der vil desuden være en del afklaringer af juridiske forhold i forbindelse med driften af og videreudvikling af inddrivelsessystemerne.

Samarbejde og sikring af et stærkt juridisk fagligt miljø
Det er forventningen, at du og kontorchefen for vores nuværende jurakontor sammen får ansvaret for at etablere og lede to kompetente jurakontorer, der gradvist vil øge den interne varetagelse af juridiske opgaver. Det er tanken, at medarbejdere fra vores nuværende jurakontor, der består af 12 jurister, 1 fagspecialist og 1 administrativ medarbejder fordeles på de to kontorer, og at der løbende ansættes yderligere 10-15 jurister. Hvilket af de to jurakontorer, du bliver kontorchef for, vil afhænge af dine kvalifikationer og kompetencer.

De to jurakontorer, særligt kontorcheferne, forpligtes til et tæt samarbejde både i og efter etableringsfasen for at sikre et stærkt juridisk fagligt miljø med fokus på videndeling, forståelse for styrelsens øvrige opgaver og samspillet med inddrivelsessystemerne og en sammenhæng i løsningen af de juridiske opgaver.

Kvalitetsbevidst kontorchef med fokus på faglighed, ordentlighed og samarbejde
Du kommer med en juridisk baggrund, fx cand.jur. eller cand.merc.jur., og ledererfaring, gerne fra en offentlig organisation, men det er ikke en betingelse. Herudover har du stærke juridiske kompetencer, gerne inden for forvaltningsret, gældsinddrivelse, insolvensretlige eller obligationsretlige regler. Vi forventer, at du har fokus på kvalitet i opgaven, har en naturlig autoritet og kan prioritere opgaver i en travl og til tider hektisk hverdag. Derudover brænder du for lederrollen og bidrager til en høj ledelsesstandard, hvor du er foregangsperson for en kultur, hvor empati og ordentlighed går hånd i hånd med fremdrift og effektivitet. Du skal desuden kunne samarbejde med forskellige typer af fagpersoner, fx inddrivelsesfaglige specialister og systemfaglige specialister. Du bliver en del af en kultur, hvor vi gerne løfter sammen og understøtter hinanden – både i jurakontorerne, i Gældsstyrelsen og på tværs af Skatteforvaltningen.

Jurakontorene i Gældsstyrelsen – din nye arbejdsplads
Begge jurakontorer er organisatorisk placeret i afdelingen Stab, der har kontorer i Middelfart og Roskilde. Foruden jura består Stab af typiske stabsfunktioner som fx HR og Økonomi og Regnskab. Det eksisterende jurakontor har til huse i Teglgårdsparken i Middelfart, hvor Gældsstyrelsens hovedsæde er placeret. Den geografiske placering af det nye jurakontor er ikke endeligt fastlagt, og kan være på en af Gældsstyrelsens øvrige lokationer.

Du kan se frem til at blive en del af en organisation med en samfundsmæssig vigtig opgave, hvor faglighed og ordentlighed vægtes højt. Du får et job med mulighed for ansvar og faglig udvikling. Du får attraktive ansættelsesforhold med en god balance mellem arbejde og fritid. Du kan forvente fleksibilitet i form af mulighed for hjemmearbejde og tilrettelæggelse af arbejdsdagene.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer samt relevant dokumentation senest den 15. august 2023 via linket ”Søg stillingen”. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Underdirektør Claus Hattesen Hangaard på telefon 72 37 36 73.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 34 og 2. samtaler i uge 35. Du kan forvente at høre tilbage fra os senest start august. Tiltrædelsesdato forventes at blive senest den 1. november 2023.

Du skal være opmærksom på, at der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Du vil skulle opgive mindst to referencer, ligesom der forud for ansættelsen vil blive indhentet straffeattest og foretaget restancetjek for så vidt, angår restancer til det offentlige.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil som udgangspunkt være Teglgårdsparken 26, 5500 Middelfart. Det vil dog være muligt at aftale arbejdssted på en af Gældsstyrelsens øvrige lokationer.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Middelfart, Teglgårdsparken 26, Teglgårdsparken 26, 5500 Middelfart

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170951&DepartmentId=9412&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878619

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet