BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af en lille, dynamisk arbejdsplads med ca. 15 fastansatte kollegaer?
Vi søger en nysgerrig socialpædagog, SSA med pædagogisk erfaring eller evt. en uuddannet med erfaring fra autismeområdet.
Kobbelgården 1 er et botilbud der i alt rummer 12 borgere med autismespektrumforstyrrelser. 10 af borgerne bor i huset og to har en særforanstaltning. Huset er inddelt i to teams, hvor hvert team har en gruppe borgere, som de er tovholdere for.
I Særforanstaltningerne har du 1-1 kontakt med den enkelte borger gennem hele vagten.
Du vil indgå i mindst et af de borgerforløb.
Spændende og varierende arbejdsopgaver
Borgernes funktionsevner og støttebehovet er varierende, som kræver forskellige faglige tilgange. Du kommer til at arbejde med borgere, der har behov for forudsigelighed og struktur. Da vi er et døgntilbud, hjælper vi borgerne med mange daglige opgaver og udfordringer.
Borgerne er specielt udfordret omkring kommunikation, forestillingsevne og sociale kompetencer. Derfor skal du have en særlig interesse i at skabe struktur og forudsigelighed for borgerne. Borgerne kan blive opkørt ved misforståelser. Det er derfor vigtigt, at du kan bevare roen og arbejde konfliktnedtrappende.
Fleksibel arbejdsplads med topmotiverede medarbejdere og en lydhør ledelse
Vores personalegruppe er meget tværfagligt sammensat, og vi har en del fora til at drøfte vores problemstillinger. Personalemøder, teammøder og supervision, planlægges i dagtimerne for at sikre, at flest mulige kan deltage.
Vi har et tæt samarbejde med samarbejdspartnere, som kan have gavn for borgernes hverdag. Herunder blandt andre borgernes pårørende, sundhedsvæsenet og myndighedsafdeling.
Da vi er et døgntilbud, vil der være dag og aftenarbejde, arbejde hver anden weekend og på helligdage. Ledelsen og kollegaerne prioriterer, at du kan deltage i arrangementer, selvom de ligger i arbejdsweekenden. Ligeledes vil ledelsen tage hensyn til ønsker i forhold til vagtplanen i det omfang, som vagtplanen tillader det.
På vores arbejdsplads vil du opleve en lyttende og nærværende ledelse, der går op i frihed under ansvar. Vi har dermed god mulighed for at tage selvstændige beslutninger, der giver mening for borgerne. I personalegruppen har vi fokus på trivsel og det gode arbejdsmiljø. Vi forventer, at alle tager et ansvar for at skabe den gode arbejdsplads.
Vil du vide mere
Tag gerne kontakt til afdelingsleder Torben Berntsen, 2276 9112.
Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.
Der er tale om en fast fuldtidsstilling.
Tiltrædelse 1. februar 2024 eller efter aftale.
Du skal have kørekort til personbil(B), da vi kører borgerne i minibusser.
Ansættelsessamtaler afholdes 26. januar 2024.
Ansøgningsfrist 23. januar 2024.
Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis, autorisationsnummer og andre relevante erfaringsbilag online.
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Thygesminde Allé 1, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961060