BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du klar til at udfordre dig selv fagligt i meningsfulde arbejdsopgaver, hvor du er med til at gøre en forskel for børn og unge i sårbare situationer?
Med afsæt i Barnets Lov, som netop er trådt i kraft, er Familieafdelingen blevet omorganiseret pr. 1. januar 2024. Familieafdelingen er nu inddelt i Modtagelsen, Indsatser og Anbringelser. I alle grupper er der børne- og ungerådgivere med specialisering i forhold til sårbare gravide, børn op til og med 6. klassetrin, unge fra 7. klassetrin til det 18./23. år samt børn og unge med funktionsnedsættelser.
Vi søger tre børne- og ungerådgivere til henholdsvis to faste stillinger og et barselsvikariat, alle i teamet Indsatser. Den ene faste stilling vil primært arbejde med børn og unge med funktionsnedsættelser. De øvrige to stillinger arbejder primært med sociale problemstillinger.
Om dig
Vi leder efter dig, der møder ind med en god attitude, en stærk faglighed, og som med afsæt i barnet/den unges netværk finder løsninger, der baserer sig på de relationer, som er tættest på barnet/den unge.
Vi vægter i særlig grad:
- Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler.
- Du har erfaring med myndighedsarbejde og gerne erfaring/viden fra børne- og ungeområdet, herunder også børn og unge med funktionsnedsættelser.
- Du arbejder med høj grad af inddragelse af barnets/den unges private og professionelle netværk, og du har en anerkendende tilgang til borgere og kolleger.
- Du tager del i ansvaret for at holde et højt fagligt niveau ved at bruge gældende lovgivning, vejledninger samt inddrage relevant faglig viden og teori i dit arbejde.
- Du arbejder systematisk og helhedsorienteret og kan bevare overblikket i en travl hverdag.
- Du har erfaring med at arbejde i DUBU og med ICS som din faglige forståelsesramme.
- Du har kørekort og adgang til egen bil.
Om os
Familieafdelingen består af 45 rådgivere, en leder, fire teamledere og en faglig konsulent.
Vores kerneopgave er at bidrage til at skabe positiv forandring og udvikling for de børn og unge, som for en periode er i vores faglige hænder. Vores primære arbejdsopgaver er med afsæt i Barnets Lov, hvor vi skal vænne os til nye arbejdsgange i sagsforløbet.
Modtagelsen foretager screening af alle underretninger, ansøgninger og henvendelser om støtte, jf. Barnets lov § 18. Her udarbejdes også afdækninger, jf. Barnets lov § 19. De fleste afdækninger vil dog blive udarbejdet i indsatsgruppen. Her udarbejdes også børnefaglige undersøgelser, jf. Barnets lov § 20, i de mere komplekse situationer og ved mistanke om overgreb. I indsatsgruppen varetages også afdækning i forhold til hjælp og støtte til børn og unge med funktionsnedsættelser og deres familier, jf. Barnets lov kapitel 8.
Anbringelsesgruppen udarbejder børnefaglige undersøgelser, jf. Barnets lov § 20, når der er overvejelser om anbringelse af et barn eller en ung. Både indsatsgruppen og anbringelsesgruppen varetager iværksættelse af og opfølgning på hhv. støttende indsatser, jf. Barnets lov § 32 og anbringelser, jf. Barnets lov § 46 og § 47.
De rådgivere, der specialiseret arbejder med familier og børn med funktionsnedsættelser – herunder psykiatri – varetager sagsbehandlingen inden for Barnets Lov kapitel 8 fx specialiseret familiebehandling, afløsning/aflastning, merudgifter, tabt arbejdsfortjeneste, ledsager mv. Vi teamer op med den faglighed, der er vigtig for problematikken og har tæt samarbejde både på tværs internt, men også eksternt med forskellige professionelle faggrupper.
Vi tror på, at reel inddragelse af barnet, den unge og forældre skaber ejerskab og motivation for forandring. Og vi ved, at det giver mere langvarige og holdbare løsninger, når det private netværk og de professionelle støtter hinanden i indsatsen for barnet. Derfor arbejder vi med afsæt i inddragende netværksmøder og familierådslagninger, som vi er i fuld gang med at implementere som gennemgående arbejdsredskaber.
Vi tilbyder
- En afvekslende arbejdsdag med stor indflydelse på tilrettelæggelse af opgaver.
- Gode, dygtige og engagerede kolleger.
- Oplæring og træning i inddragende metoder. f.eks. inddragende netværksmøder og familierådslagninger.
- Oplæring i interne arbejdsgange og mentorordning.
- Tæt ledelse, der tager del i ansvaret og vejleder.
- Fleksible arbejdstider samt mulighed for at arbejde hjemmefra.
Vil du vide mere
Kontakt teamleder, Steffen Terkelsen, 2210 8865 eller teamleder, Trine Erdmann, 2278 6178.
Send gerne en SMS, og du bliver kontaktet hurtigst muligt.
Løn og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Fredericia Kommune indhenter børneattest på medarbejdere, der som led i udførelsen af deres opgaver færdes fast blandt børn under 15 år og derved har mulighed for at opnå direkte kontakt med disse børn.
Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.
Der er tale om to faste fuldtidsstillinger samt et barselsvikariat på fuld tid.
Tiltrædelse gerne snarest muligt og senest 1. august 2024.
Ansættelsessamtaler
Vi forventer at afholde samtaler 25. juni 2024.
Ansøgningsfrist
20. juni 2024.
Send din ansøgning online – anvend browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online.
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Gothersgade 20 B, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6063707