BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger lige nu en jobformidler til vores afdeling i sygedagpenge og fastholdelse.
Afdelingen er inddelt i to opgavefællesskaber, vi har en Tidlig indsats der arbejder med sygedagpengesager fra 0-22 uger samt forlængede sygedagpengesager på forventet raskmelding.
Derudover har vi en Styrket indsats gruppe, der arbejder med sygedagpengesager +22 uger på øvrige forlængelser, samt jobafklaringsforløb.
Dine primære opgaver vil være, at understøtte og motivere sygemeldte borgere på deres vej tilbage til deres arbejde eller nye muligheder på arbejdsmarkedet med konkrete jobmål.
Vi tror på, at en tilknytning til sin arbejdsplads under en sygemelding og et arbejdsfællesskab er altafgørende for trivsel og fastholdelse på trods af sygdom. Vi ved dette sker bedst ved et tæt samarbejde med den sygemelde og dennes arbejdsgiver. Vi prioriterer samarbejdet med den sygemeldte og arbejdsgiverne, fordi vi ved det virker og skaber værdi for alle parter.
Jobcenter Fredericia
Jobcentret er i en spændende udvikling, hvor der er er fokus på mål og effekter for mennesker, der står uden for arbejdsmarkedet, hvad enten det er midlertidigt pga. sygdom eller en længere manglende tilknytning til arbejdsmarkedet. Vi har fokus på samtalen med borgeren og den virksomhedsvendte indsats. Vi er rigtig godt på vej, og vil gerne have dig med ombord, så vi kan lykkes med endnu flere borgere i job.
Du bliver en del af en spændende udviklingsorienteret arbejdsplads
Du får mulighed for at præge arbejdsdagen og afdelingens løbende udvikling sammen med dygtige kolleger. Vores gode arbejdsmiljø er præget af et godt sammenhold, høj arbejdsmoral og med plads til humor.
Vi tilbyder endvidere
- En arbejdsplads, hvor værdibaseret ledelse i praksis er reglen frem for undtagelsen. Det betyder høj grad af tillid og frihed under ansvar
- Synlig ledelse, tæt på den daglige drift
- En arbejdsplads, hvor vi ikke alene har fokus på egen faglighed, men også det tværfaglige
- En stilling, der er udfordrende og med mulighed for at kombinere dine faglige kompetencer med dit kreative sind i et team med innovativ tilgang og et højtkvalitetsniveau.
Din rolle som jobformidler
Dine væsentligste opgaver er at hjælpe borgere og arbejdsgivere med, at understøtte at den sygemeldte vender hurtigst muligt tilbage til arbejde under sygemeldingsperioden. Dette med et fokus på holdbare planer for tilbagevenden, fokus på match af opgaver med evt. skånehensyn. Herunder sikre borger og arbejdsgivers ejerskab til planen samt formidle konkrete job til borgere, som er uden ansættelsesforhold.
Du skal sikre god kvalitet i rådgivningen af borgere og virksomheder, så de hele tiden kan følge mål og plan.
Rollen som myndighed er central, og du skal trives i denne.
Rollen som jobformidler indebærer, at du skal kunne ”gå på to ben” i arbejdet med borgeren.
Relations arbejde: Jobformidleren skal opbygge en tillidsbaseret relation til borgeren i et håndholdt og sammenhængende forløb fra start til slut.
Virksomhedsvendt arbejde: Kontakten til nuværende arbejdsgivere hos de borgere, der er sygemeldt fra et ansættelsesforhold. Ligeledes vil der være et tæt samarbejde med virksomheder ift. etablering og opfølgning på virksomhedspraktikker.
Øvrige opgaver
- Rådgive borgere ift. jobsøgningen ved at anvende motiverende jobrettede metoder og redskaber samt at støtte borgere i, at udarbejde et søgbart Jobnet CV. Desuden skal du formidle viden til borgere om konkrete job- og uddannelsesmuligheder – lave jobmatch. Vi arbejder med ABC jobmål.
- Planlægge, iværksætte og følge op på indsatser og aftaler sammen med borgere og arbejdsgivere.
- Forstå, fortolke og formidle lovgivningen - herunder hvordan denne anvendes i praksis, vejlede om ret og pligt samt træffe afgørelser og besvare klager.
- Sikre rettidig arbejdsplanlægning og logistik i indsatsen.
- Arbejde proaktivt med borgerens uarbejdsdygtighed, så der er fokus på erfaring og kompetencer.
- Mødeledelse (GameMaster) i dialogen med borger, arbejdsgiver og tværfaglige møder
- Sikre et tilstrækkeligt og fagligt kvalificeret dokumentationsgrundlag.
Dine kompetencer
- Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og kan dokumentere erfaring med sagsbehandling inden for beskæftigelsesområdet
- Erfaring med målgruppen - sygedagpenge og el. jobafklaringsforløb vil være en fordel
- Du har viden om jobcenterets services og den relevante lovgivning ift. den ledige samt vidende om udviklingen på det lokale arbejdsmarked
- Du kan udfordre eksisterende jobsøgningsstrategier konstruktivt og skabe arbejde med motivation og håndtering af modstand ift. brancheskift.
- Det er helt afgørende, at du er struktureret og kan arbejde systematisk, med hyppige deadlines. Du er proaktiv i din tilgang til at sikre dig overblik i dine daglige opgaver og ned i det enkelte borgerforløb. Du er optaget af at skabe værdi for borgeren og er inddragende i din tilgang til samarbejdet med borgeren og arbejdsgivere. Du skal befinde dig godt i rollen som mødeleder og trives med den løbende og opsøgende kontakt til arbejdsgivere.
Vi forventer desuden, at du
- er udadvendt, serviceminded, kan udvise autoritet og handlekraft i dialogen med borgere, virksomheder og samarbejdspartnere
- har gode kommunikative evner, let ved samarbejde og er god til at finde kreative løsninger - både ved egen kraft, men også sammen med kollegaer og borgere
- evner at holde fokus på, at borgeren er aktør i eget liv med eget ansvar– at du tror på borgerens kompetencer, og at der er job til alle
- er selvsikker og selvstændig i opgaveløsningen og på egen hånd kan prioritere dine opgaver
- er en god teamplayer og ved, at vi først er i mål, når teamet er i mål og kan bidrage aktivt og positivt til at fastholde det gode arbejdsmiljø
- er omstillingsparat og har et positivt syn på at være i en organisation under løbende forandring.
Vil du vide mere
Vi opfordrer altid til telefonisk kontakt forud for ansøgning, da du her har god mulighed for at spore dig endnu mere ind på opgaven, som stillingen kalder på, samt på arbejdspladsen som helhed.
Kontakt faglig koordinator Mille Gøtzhe, 2294 0019 eller afdelingsleder Anne Schrøder, 22174073.
Vi vil ikke være at træffe i uge 13.
Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Der er tale om en fast stilling.
Tiltrædelse snarest muligt eller senest 1. juni 2024.
Ansættelsessamtaler
Vi forventer at afholde samtaler 8. april 2024.
Ansøgningsfrist
2. april 2024 kl. 12:00.
Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Danmarksstræde 13, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6010853