HANDICAPFORMIDLINGEN ApS: 2 friske kvinder med let til grin søges til Team Tusindfryd – Fredericia

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

OMRÅDE:  7000 Fredericia

Hvis du søger en arbejdsplads med en fri men pæn tone, et team som løfter i flok og hvor du og din arbejdsindsats bliver værdsat højt, så er Team Tusindfryd lige det rette sted for dig.

Om Team Tusindfryd:
Teamet består i øjeblikket af en fast vikar som er uddannet sygeplejerske og ofte bager når hun er her, en ernæringsassistent som til tider agerer håndværker, en social og sundhedsassistent som er god til at det huslige og inkarneret Disney fan samt min mand der fungerer som ad hoc alt-mulig-mand og fylder hullerne ud i vagtplanen.

Teamet bygger på en åben og lyttede kommunikation, hvor alle holder den gode tone. Der er højt til loftet og alle byder ind med arbejdsopgaver som de lyster at lave. Jeg lægger vægt på, at det skal være hyggeligt at gå på arbejde, men forventer samtidig gensidig respekt, fairness og en positiv indstilling til livet og lyst til at ville hjælpe til. Jeg går ind for, at I som kollegaer deler ud af erfaringer og lærer af hinanden til glæde for alle. Du skal kunne arbejde med frihed under ansvar, have drive og situationsfornemmelse og kunne sætte dig ind i, hvad det vil sige at være et andet menneskes arme og ben men IKKE hjerne. Du skal huske på, at selvom du er på arbejde, så er du i mit private hjem og må acceptere, at vi ikke altid ønsker ting gjort på den samme måde og at jeg som Ladyboss har vetoret. Jeg ynder at tænke ud af boksen og vendingen ”det plejer jeg” benyttes ikke i mit hjem.

Om mig:
Jeg er en positiv og livsglad Qvinde på 51 år, som er gift og lever sammen med min mand Stephen og vores kat Fillippa. Vi har boet sammen i knap 11 år og været gift i godt 7 år, så vi er en sammentømret lille enhed der har hinandens ryg, samtidig med at vi giver plads til hinandens forskelligheder. Vi lader aldrig solen gå ned over vores vrede. Denne tilgang til livet og tingene, forsøger jeg at overføre til teamet og min ledelsesstil bygger på anerkendende principper, hvor jeg forsøger at påpege det positive i stedet for det negative. Jeg forstår vigtigheden af at rose, når der er noget at rose for, samt at fremhæve de kvaliteter som personen byder ind med, frem for hvilke mangler vedkommende måtte besidde.

Som 1½ år fik jeg konstateret børneleddegigt som har udviklet sig gennem livet. Den er nu mere eller mindre i bero og jeg er ladt tilbage med en masse følgeskader, som udover at give smerter i skuldre, albuer, knæ og hofter også begrænser mine bevægelse i de samme led. Jeg kan kun gå vha. hjælpemidler og ude benytter jeg mig af en manuel kørestol. Jeg bruger ilt 24 timer i døgnet, men ikke respirator og jeg benytter Flextrafik eller vores leasede bil, når jeg skal ud af døren til div. ting. Jeg har fået bevilget Flexjob, og er i samarbejde med Jobcentret i gang med at finde mig et egnet arbejde.

Ledige jobs i Team Tusindfryd:

Du kommer til at indgå i et allerede fastlagt rul som kører over 5 uger. Det vil derfor være begrænset, hvor meget der kan laves om i timetal og placeringen af de enkelte vagter i de 2 stillinger:

  1. 1 stilling på 19,7 timer i gennemsnit pr. uge
    (4 dagvagter, 6 nattevagter)
  1. 1 stilling på 21,6 timer i gennemsnit pr. uge
    (4 dagvagter, 7 nattevagter)

For begge stillinger gælder det, at man indgår både i dagvagter og nattevagter. Der er mulighed for ekstra timer/vagter når min mand er væk i forbindelse med arbejde eller fritidsinteresser. Ekstra timerne/vagterne ligger primært i aftentimerne på hverdage eller i dagtimerne i weekenden, hvor jeg pt. ikke har fast hjælp.
Ønsker du kun nattevagter, kommer du ikke i betragtning til en stilling hos mig, da det forventes at man er indstillet og indforstået med blandede vagter.

Arbejdstiden er fordelt på dagvagter af 10 timer (tirsdage 11,5t) og nattevagter af 9,5 timer på hverdage samt nattevagter på 9 timer i weekender.

Der er tale om vågne nattevagter, da jeg skal overvåges og have hjælp til min Bi-PAP maske. Det er derfor ikke muligt at tilbyde døgnvagter. Min bevilling er ikke en 24 timers bevilling, så jeg kan heller ikke, som udgangspunkt, tilbyde vagter på over 10 timer. Søger du døgnvagter eller 12 timers vagter, kan jeg ikke tilbyde dig en stilling.

Teamet er et såkaldt: ”selvdækkende team”. Det betyder at hjælperne, i et rimeligt omfang, forventes at stå til rådighed for teamet på fridage m.v., så der kan blive dækket vagter ved sygdom, ferie eller periodevis ændringer i vagtplanen.

Når du sender din motiverede ansøgning, må du gerne anføre hvilken stilling du fortrækker. Du skriver, om du:

1) ønsker at arbejde 19,7 timer (stilling A) eller
2) ønsker at arbejde 21,6 timer (stilling B)

BEGGE STILLINGER ER TIL BESÆTTELSE pr. 4. september eller hurtigst muligt her efter. Min mand eller anden fast hjælper vil, i samarbejde med mig, stå for oplæring.

JOBBESKRIVELSE:
Som hjælper hos mig er det vigtigt, at du er et afbalanceret, omsorgsfuldt menneske med empati og at du møder ind med en rolig og afdæmpet attitude – mange spørgsmål, høj snak, megen stress, larm og jag påvirker min formåen i negativ retning både fysisk men også mentalt.
Det er vigtigt, at du er struktureret og god til at arbejde systematisk og trinvist. Du skal have overblik og være organiseret og praktisk orienteret.

For at jeg skal bruge mindst mulig energi på hverdagens gøremål, så der er overskud til andre ting, er det vigtig at tingene lægges de samme steder hver gang, at du er ansvarsbevidst og selvkørende, samt at du har teamspirit og er robust.

Du skal have taget stilling til, om du kan se dig selv i det her job i en længere periode – minimum 1 år – gerne meget længere, inden du sender en ansøgning. Det kræver mange af mine ressourcer at oplære en ny hjælper og derfor ansætter jeg ikke hjælpere, som har eller påtænker at søge ind på videregående uddannelser, starte selvstændig virksomhed el.lign. hvis ikke det kan kombineres med timerne og fleksibiliteten som hjælperjobbet kræver.

Arbejdsopgaver:
Mine hjælpere skal hjælpe mig med praktisk talt alt i løbet af en vagt, så der er tale om et meget alsidigt arbejde. Jobbet foregår i mit hjem, til fritidsaktiviteter, sociale arrangementer, sygehus og andre ting som jeg kunne få lyst til at deltage i. På sigt skal du også med mig på arbejde og måske hjælpe til når min mand og jeg tager af sted på ferie.

Det er derfor vigtigt, at du og dit valg af arbejdstøj afspejler dette spænd i arbejdsopgaver, så du både har bevægefrihed til at kunne hjælpe mig med personlig pleje, kunne gøre rent og lave mad, samtidig med at du er præsentabel, hvis jeg har en kontroltid på sygehuset, skal på arbejde eller jeg pludselig vil på cafe og spise frokost.
Selvom der er tale om arbejde i et privat hjem, gælder der stadigvæk samme regler for dresscode her, som i offentlige/private virksomheder og der udleveres et dokument med retningslinjerne i forbindelse med ansættelsen som det forventes at du efterlever.

Andre arbejdsopgaver kan være (listen er ikke udtømmende):

  • Barbere ben
  • Klipning af tånegle
  • Redde og sætte mit hår
  • Påklædning
  • Ledsagelse
  • Kørsel
  • Indkøb
  • Madlavning
  • Rengøring
  • Tøjvask
  • Strygning
  • Oprydning
  • Kontorhjælp
  • Medicindosering
  • BiPAP behandling i dagtimer
  • Natlig overvågning

Derudover skal du bistå mig med opkald, div. bestillinger, udfyldning af skemaer og formularer, så dansk mundtlig og skriftlig skal være i orden.

Du er således både mine arme og ben, min anstandsdame, min privatsekretær og min chauffør samt en flue på væggen når det er relevant. Jeg har tendens til at gøre tingene lidt anderledes end andre og du skal være villig til at udvikle dig og møde mig med åbent sind og lysten til at lære nyt. Det forventes, at du er til rådighed, når du er på arbejde og at du kommer inden for få minutter, når du bliver kaldt på.

Du bliver som handicaphjælper en del af et godt, fleksibelt og nødvendigt team af handicaphjælpere, der i fællesskab dækker alle vagter året rundt. Jobbet foregår i borgerens eget hjem, til fritidsaktiviteter, sociale arrangementer og de udflugter borgeren skulle have lyst til at deltage i.

KVALIFIKATIONER:

  • Kørekort B
  • Fleksibel
  • Praktisk
  • Kvinde
  • Kan tåle kat
  • Ikke ryger
  • Have en relevant uddannelse inden for sundhedsvæsnet og/eller have erfaring fra tidligere hjælper job hos plejekrævende kørestolsbruger
  • Personer med interesse og evner for madlavning og bagning fortrækkes, da jeg nyder at være i køkkenet, smage til og finde på nye bageopskrifter, opskrifter på juicer mv. Det bliver til stadighed en større del af hjælperjobbet og derfor er det vigtig at du, som jeg, trives i et køkken og gerne vil bruge tid derude

PRAKTISKE INFORMATIONER:

  • Startdato: Snarest muligt
  • Deltid: 19-22 timer pr. uge
  • Sidste frist for ansøgning: 05.10.2023
  • Afholdelse af samtaler: Løbende
  • Vi forbeholder os retten til at fjerne jobopslag før sidste frist, såfremt den rette kandidat er fundet
  • Hvis ikke du har hørt noget inden sidste frist, må du gå ud fra at stillingen er besat til anden side
  • Der vil blive indhentet børne- og straffeattest ved ansættelsen

LØN:
Hos pågældende borger aflønnes du med en grundløn på 136,46 kr. eller 138,77 kr. ved minimum tre års anciennitet. *
Desuden gives der tidstillæg aften, nat og weekender. Kig her for yderligere information.
*Fra 01.01.2009

KONTAKT:
Har du lyst til at søge den ledige stilling, skal du sende en skriftlig ansøgning direkte til borgeren på mail: 200936@handicapformidlingen.dk - gerne med et billede af dig selv.
Spørgsmål vedrørende stillingen skal rettes til konsulent Christina Brasgaard på mail: cb@handicapformidlingen.dk eller på telefon: 71 99 73 44 på hverdage mellem kl. 09:00 og 15:00.
Ved eventuel henvendelse, oplys da medlemsnummer: 200936

HANDICAPFORMIDLINGEN:
Handicapformidlingen administrerer hjælperordninger for mennesker med handicap i Danmark. Handicapformidlingen er Danmarks bedste BPA-leverandør - og specialist på området.
Læs mere på vores hjemmeside: www.handicapformidlingen.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

HANDICAPFORMIDLINGEN ApS, Åsvejen, 4330 Hvalsø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Via e-mail: 200936@handicapformidlingen.dk

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5888664

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet