BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi leder efter dig, der møder ind med en god attitude og en stærk faglighed, som med afsæt i barnet/den unges netværk finder løsninger, der baserer sig på de relationer, som er tættest på barnet/den unge.
Vi søger fire kolleger til henholdsvis en fast stilling samt tre vikariater. Der er mulighed for opstart hurtigst muligt for alle fire stillinger.
Om dig
Vi lægger i særlig grad vægt på, at du
- er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- har erfaring med myndighedsarbejde og gerne erfaring/viden fra børne- og ungeområdet
- arbejder med høj grad af inddragelse af barnet/den unges netværk og har en anerkendende tilgang til borgere og kolleger
- tager del i ansvaret for at holde et højt fagligt niveau ved at bruge gældende lovgivning, vejledninger samt inddrage relevant teori i arbejdet
- arbejder systematisk og helhedsorienteret og kan bevare overblikket i en travl hverdag
- har erfaring/viden med at arbejde i DUBU og ICS.
Om os
Ungdomsrådgivningen og Familierådgivningen hører sammen med Handicaprådgivningen og består af i alt 45 rådgivere, en leder, fire teamledere og en faglig konsulent.
Ungdomsrådgivningen har en ledig stilling og to barselsvikariater.
Ungdomsrådgivningen arbejder primært med unge fra 7. klassetrin til det 18./23. år.
Familierådgivningen har et barselsvikariat.
Familierådgivningen arbejder primært med sårbare gravide og børn til og med 6. klassetrin.
De primære arbejdsopgaver i begge afdelinger er udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser, jf. lov om social service § 50 samt iværksættelse og opfølgning på indsatser jf. lov om social service § 52, stk. 3. Begge løses med afsæt i inddragende netværksmøder og familierådslagninger som gennemgående arbejdsredskab til inddragelse.
Vi er i øjeblikket i gang med at gøre os klar til at arbejde efter Barnets lov, som træder i kraft den 1. januar 2024. En del af det igangværende arbejde består i at gøre organisationen klar til, bedst muligt at arbejde efter de nye regler.
Vi tilbyder
- En afvekslende arbejdsdag med stor indflydelse på tilrettelæggelse af opgaver
- Gode, dygtige og engagerede kolleger
- Oplæring og træning i inddragende metoder f.eks. inddragende netværksmøder og familierådslagninger
- Oplæring i interne arbejdsgange og mentorordning
- Tæt ledelse, der tager del i ansvaret og vejleder
- Fleksible arbejdstider samt mulighed for hjemmearbejde.
Vil du vide mere
Kontakt leder af Familierådgivningen, Ungdomsrådgivningen og Handicaprådgivningen
Mette Beck Frost
6192 9293
Send gerne en sms, og du bliver kontaktet hurtigst muligt.
Løn og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Fredericia Kommune indhenter endvidere børneattest på medarbejdere, der som led i udførelsen af deres opgaver færdes fast blandt børn under 15 år og derved har mulighed for at opnå direkte kontakt med disse børn.
Fredericia Kommune er fra 1. oktober 2023 tobaksfri arbejdsplads.
Der er tale om en fast fuldtidsstilling og tre barselsvikariater på fuld tid.
Tiltrædelse snarest muligt.
Ansættelsessamtaler
Vi afholder samtaler 28. september 2023 fra kl. ca. 08.15.
Ansøgningsfrist
25. september 2023.
Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online.
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Gothersgade 20 B, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://fredericia.career.emply.com/ad/socialradgivere-socialformidlere-til-ungdomsradgivningen-og-familieradgivningen/5i0x83/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5907216