Fredericia Kommune: Administrativ konsulent til vores centrale økonomifunktion

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for administrative økonomiopgaver i en bogholderifunktion og er du nysgerrig på de nye digitale muligheder?

Vær med til at forme morgendagen indenfor bogholderi
Vi søger forstærkning til vores afdeling. En person, som tænker i helhedsløsning og som med konkret erfaring kan:

  1. Løse opgaver, der hører til den centrale funktion for bogholderi som fx opgaver ifht. banken. afstemning, kontroller, bogføring, tekniske systemopgaver m.v. Herunder nytænke arbejdsgange og sikre effektiv og korrekt håndtering af opgaverne, samt have ekspertrollen i brugen af vores økonomisystem.
  2. Betale/udsende fakturaer for afdelinger i organisationen – ex. kan det være på familieområdet, på det mellemkommunale område eller på øvrige områder i kommunen.
  3. Arbejde i et økonomi-supportcenter, hvor vi dagligt svarer på spørgsmål fra interne brugere og eksterne samarbejdspartnere. Her er den vigtigste opgave at få telefoner, mails og de fysiske henvendelser betjent og løst effektivt med brugeren i centrum.
  4. Besøge og undervise brugere i organisationen, give sparring på best practice samt formidle og kommunikere det faglige indhold på en nemt forståelig og tilgængelig form, så det forstås af brugere på alle niveauer i organisationen.
  5. Nytænke arbejdsopgaven, når arbejdsgange skal forandres og organisationen skal inddrages i og motiveres til nye digitale og automatiserede arbejdsgange.

Bliv en del af en afdeling i staben Økonomi og IT
Du kommer til at arbejde i afdelingen Økonomi og Digitalisering. Vi er 24 medarbejdere, som fordeler sig i faglige fællesskaber inden for administrative økonomiopgaver, som bogholderi/intern revision og stamdata samt digitalisering. Dine opgaver hører primært til bogholderi, hvor hovedvægten af opgaverne løses i KMD OPUS/SAP.

Økonomi og Digitalisering har fokus på at skabe værdi for vores kollegaer i hele Fredericia Kommune, blandt andet ved at have effektive arbejdsgange, optimal brug af vores systemer og sikre kvalitet og professionel opgaveløsning. 

Tendenser og krav omkring digitalisering og automatisering gør, at vi står over for mange muligheder nu og i de kommende år, og det er et mål at udnytte mulighederne endnu mere.

Vi er godt på vej og er enige om at tage fælles ansvar for trivsel og motivation i vores afdeling. Vi involverer og samarbejder for at opnå den bedste opgaveløsning; og vi er ikke bange for at prøve nyt. 

Derudover kan vi tilbyde dig

  • En humørfyldt arbejdsplads, hvor vi løbende sparrer med kolleger og leder
  • Stor frihed i opgaveløsningen
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor vi tager fælles ansvar
  • Fokus på kompetenceudvikling
  • En god introduktion til afdelingen og grundig oplæring.

Hvad kan du tilbyde os

  • Du lykkes i dine opgaver ved hjælp af samarbejde med og involvering af både nærmeste kolleger, men også på tværs af hele organisationen
  • Du har både uddannelsesmæssig og praktisk erfaring med administrative økonomiopgaver og bogholderi
  • Det vil være en fordel, hvis du kender vores økonomisystem KMD OPUS og har erfaring fra en kommune
  • Du arbejder helhedsorienteret og er struktureret i din arbejdsform
  • Du er nysgerrig og ser nye digitale muligheder, som kan effektivisere og kvalificere opgaveløsningen
  • Vi forventer, at du som minimum har en kontoruddannelse med Kommunom eller anden efteruddannelse på samme niveau.

Kan du styrke vores afdeling og løse ovennævnte opgaver, så hører vi gerne fra dig.

Vil du vide mere
Kontakt leder af Økonomi og Digitalisering Anne-Mette Tofte Petersen, 2085 5135 eller mail: anne-mette.petersen@fredericia.dk

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og bedt om en straffeattest.

Fredericia Kommune er fra 1. oktober 2023 tobaksfri arbejdsplads.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Tiltrædelse 1. november 2023. 

Ansættelsessamtaler 
Afholdes onsdag den 27. september 2023 fra kl. 08.00.

Kandidater, der inviteres til samtale, vil få tilsendt en case, som vi vil tage udgangspunkt i til samtalen.
 
Ansøgningsfrist
24. september 2023.

Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du opfordres til at sende din ansøgning, CV, eksamensbevis samt øvrige relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://fredericia.career.emply.com/ad/administrativ-konsulent-til-vores-centrale-okonomifunktion/2jmi4m/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5906410

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet