Faglig Koordinator til Bostøtte for Voksne, Social Psykiatri og Socialt Udsatte

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre at kernopgaven løses med høj kvalitet og faglighed i forløb der er visiteret til §85 Socialpædagogisk støtte til borgere i eget hjem? 
Brænder du for udvikling, understøttelse af den fælles retning og viden, og kan du møde både borgere, medarbejdere og samarbejdspartnere i øjenhøjde?

Da vores dygtige faglige koordinator har valgt at gå på efterløn, søger vi en ny koordinator, som kan overtage opgaven og sætte sit eget præg på rollen som faglig koordinator.

Bostøtten består af fem specialiserede teams, Hippocampus (senhjerneskadede), Autisme, Psykiatri, Ekstern (udviklingshandikaps) samt Team Housing First (særligt socialt udsatte), der alle varetager opgaver både i deres speciale og på tværs af teams. 

Vi er 53 medarbejdere, herunder studerende fra pædagog- og SOSU-uddannelserne i kortere og længere praktikker.  Derudover tæller afdelingen en faglig koordinator og en afdelingsleder. 

Vores forventninger til dig
Du har erfaring inden for det socialfaglige- og/eller pædagogiske felt og en stor viden inden for psykiatri og socialt udsatte, gerne med erfaring fra handicapområdet og SEL §85.

Som faglig koordinator skal du kunne formidle, omsætte og implementere det faglige indhold og understøtte nye og igangværende forløb

Vi forventer ligeledes, at du

  • har en relevant social eller sundhedsfaglig uddannelse
  • Er metodisk, struktureret, systematisk og koordinerende i din tilgang til opgaverne samt evner at arbejde selvstændigt
  • kan yde faglig sparring til medarbejderne, både i praksis og i dokumentation
  • trives godt i mellemrummet mellem personale og ledelse, og kan forblive loyal over for kerneopgaven.
  • har erfaring med at arbejde med forandringer og forstår arbejdet i en politisk organisation
  • er dygtig til at se muligheder, sammenhænge og implementere nye faglige tilgange. 
  • er god til ressourcestyring og planlægning
  • har flair for administrative opgaver og kan udføre dem i Nexus og KMD Opus
  • muligvis har kendskab til gruppeforløb og virtuel støtte. 

Funktion og rolle
Din rolle i Bostøtte for Voksne indebærer, at du kan

  • koordinere og optimere driften i forhold til borgerrelaterede opgaver og personalemæssige ressourcer.
  • fordele borgere til det enkelte team eller på tværs af teams på en meningsfuld måde, så de faglige ressourcer i afdelingen bedst muligt matcher opgaven. 
  • fungere som mødekoordinator/mødeleder ved borgerrelaterede møder både internt og på tværs af kommunen.
  • koordinere, tilrettelægge og afvikle faglig sparring i de fem teams. 
  • lægge de faglige spor og sætte retningen i tæt samarbejde med afdelingsleder.
  • have fokus på fagligheden i personalegruppen og vide, hvordan denne bedst muligt kan komme i spil.
  • have fingeren på pulsen og kunne se ind i fremtiden i forhold til kompetenceløft, nye metoder og retninger inden for området.
  • samarbejde med Visitation Voksen omkring drift og borgersager, sammenhængende. borgerforløb samt kvalificere afdelingens ansvar ind i disse opgaver.
  • deltage i møder med behandlingspsykiatrien og uddannelsessteder.
  • varetage tovholderfunktionen mellem uddannelsesstederne og studerende, der skal i praktik i vores afdeling.
  • deltage i ekstern supervision for at understøtte den faglige retning og metoder. 
  • understøtte implementering af gruppeforløb og virtuel støtte.

Vi tilbyder
En arbejdsplads, hvor værdibaseret ledelse og høj faglighed er fundamentale elementer, forankret i tillid og frihed under ansvar. Vores afdeling er i konstant udvikling og vi sætter en stor ære i at løse opgaverne med høj faglighed, troværdighed, kvalitet og ordentlighed.

I denne stilling vil du indgå i et tæt samarbejde med afdelingslederen, hvor du har et stort ansvar for dialoger, faglighed, drift, organisering og forløb.

Vil du vide mere
Kontakt faglig koordinator Marianne Mathiasen, marianne.mathiasen@fredericia.dk, 2251 9967 eller afdelingsleder Lena Bergmann, lena.bergmann@fredericia.dk, 2510 5598.

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest. 

Tiltrædelse 1. august 2024, hvorefter du frem til 1. september 2024 vil have overlap på opgaverne sammen med den nuværende koordinator i tæt samarbejde med afdelingslederen.

Ansættelsessamtaler
Vi forventer at afholde 1. samtalerunde 3. juni 2024 og 2. samtalerunde 6. juni 2024.

Ansøgningsfrist
28. maj 2024.

Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online. 
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Dronningensgade 97 C, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6035066

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet