Erfaren og visionær områdeleder for Botilbud og Handicap

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at sikre høj kvalitet på handicapområdet? 
Ønsker du at styrke borgernes trivsel gennem stærkt lederskab sammen med en erfaren ledergruppe og engagerede medarbejdere? 
Ønsker du at stå i spidsen for et styrket samarbejde med pårørende og se potentialerne i det?
Har du ledelseserfaring, og ønsker du med en inddragende ledelsesstil at sætte den faglige retning for den social- og sundhedsfaglige indsats?

Vil du være en del af denne udvikling og skabe rammerne for en kultur, hvor faglighed er i højsædet, så venter der dig et spændende job med engagerede ledere og medarbejdere, hvor vi i fællesskab har muligheden for at gøre en forskel. 

Vi skal være et handicapområde, hvor vi tæller blandt de dygtigste, hvor der er skarpt fokus på at sikre, at borgerne modtager den nødvendige indsats. Samtidigt skal vi være lyttende og se potentialet i samarbejdet med både pårørende og samarbejdspartnere internt og eksternt. Desuden skal vores medarbejdere have lyst til at arbejde hos os og føle sig motiverede til at yde en vigtig indsats.  

Vores fornemmeste opgave er at levere en høj kvalitet og støtte borgerne i at kunne mest muligt selv. Det skal vi arbejde med gennem en stærk grundfaglighed, dialog og tillid.

Botilbud og Handicap har siden årsskiftet været i vælten, og Socialtilsynet har pålagt os et skærpet tilsyn. Det kalder på en række opgaver, men især på, at vi får en bedre systematik, stærkere faglighed og en arbejdsplads, hvor tilliden til ledere, medarbejdere og pårørende skal genetableres. Heldigvis er der mange, der gerne vil med på den rejse. Særligt de fem engagerede afdelingsledere, som brænder for området og for at levere indsatser af høj kvalitet for borgere med forskellige handicaps. 

Om Handicap og Botilbud
Botilbud og Handicap favner fire botilbud og et beskæftigelsestilbud:  

Ullerupdalvej 90-96 og Kobbelgaarden 1 og Kobbelgaarden 3
Botilbud (§§105,85) for borgere med varige funktionsnedsættelser. Borgerne har oftest kognitive, sociale og fysiske eller en kombination og heraf flere med tillægs- og følgediagnoser. 

Nova/Vega
Midlertidige botilbud efter SEL §107. Nova er for yngre borgere med psykiatriske udfordringer og/eller med kognitive funktionsnedsættelser. Vega er målrettet Voksne med psykiatriske udfordringer. 

Proaktiv
Et beskæftigelse- og aktivitets- og samværstilbud for borgere efter SEL §§103 og 104 for borgere med varige funktionsnedsættelser. I Proaktiv tilbydes en bred vifte af kreativitet, bevægelse, musik, sang, produktionsopgaver, udeliv og ture ud af huset. Der er et tæt samarbejde med ovenstående botilbud. 

Vi arbejder med en værdiskabende tilgang, der tager udgangspunkt i borgernes kompetencer, ambitioner og mål. Denne tilgang bygger på et fagligt fundament af metoder og faglige tilgange. Derudover gør vi brug af kommunikationsstøttende hjælpemidler og praktiske støttesystemer. 

Vi kan tilbyde dig
Et social- og arbejdsmarkedsområde i bevægelse, hvor områdeledelsen består af fagchefen, chefen for Socialpsykiatri, lederen af jobcenteret og dig. Som områdeledelse er vi ambitiøse i vores opgaveløsning. Vi stræber efter at blive blandt de dygtigste på vores felt fokuserer på løbende udvikling. Vi har højt til loftet og en uformel tone. Vores ledelsesmæssig sparring om udvikling er tæt og tværfagligt. 

Vi tilbyder en levende arbejdsplads med dialog og humor. Vores ambitioner afspejler sig i en engageret flerfaglig medarbejdergruppe og en erfaren ledergruppe, der støtter og udfordrer hinanden og ser frem til rejsen sammen med dig. Vi har fokus på at skabe et godt arbejdsmiljø og en god opgaveløsning via relationel forståelse. 

Fredericia Kommune arbejder ud fra en ambition om at blive Danmarks bedste arbejdsplads. Det gør vi ud fra værdier om, at vi gør det i fællesskab, vi gør det for Fredericia, og vi gør det ordentligt. 

Vores nye områdeleder skal det første år lykkedes med, at

  • implementere den handleplan, der er fremsendt til Socialtilsynet og det politiske udvalg. 
  • sætte faglig retning, sikre en solid grundfaglighed og skabe tryghed og tillid til området. 
  • udvikle pårørendesamarbejdet med afsæt i lydhørhed over for de pårørendes ønsker.
  • stå for økonomistyring, data og dokumentation.

Derudover skal du: 

  • Bedrive ledelse af fem afdelingsledere og et administrativt team 
  • Have fokus på en klar rolle- og ansvarsfordeling.
  • Tilrettelægge en robust organisering på tværs med afsæt i, at det er døgndækkede botilbud. 
  • Skabe gode relationer samarbejde med interessenter, f.eks. pårørende, tillidsvalgte og samarbejdspartnere i og udenfor Fredericia Kommune. 
  • Deltage aktivt i samarbejdet på tværs af Social og Arbejdsmarked og øvrige velfærdsområder.

Vores nye områdeleders profil

  • Du vil som driftsansvarlig kunne: 
    • Skabe følgeskab.
    • Sikre tæt opfølgning på økonomi og handleplan. 
    • Være anerkendende, lyttende og inddragende ledelsestilgang. 
    • Skabe et trygt og tillidsfuldt arbejdsmiljø.
    • Håndtere uenigheder og konflikter.
       
  • Du skal som udviklingsansvarlig:
    • Være ambitiøs og struktureret i din tilgang. 
    • Sætte den faglige ramme for udviklingen af området. 
    • Have en naturlig nysgerrig på ny viden og forventninger til et nutidigt botilbud for borgere med handicap.   
    • Have modet og lysten til at udfordre og blive udfordret. 

Vores nye områdeleder har følgende baggrund

  • Solid ledelseserfaring fra socialområdet og gene med døgntilbud. 
  • En pædagogisk grunduddannelse eller tilsvarende.
  • Diplom i ledelse eller anden relevant lederuddannelse.
  • Erfaring fra en politisk styret organisation.

Vil du vide mere
Du opfordres til at kontakte social- og arbejdsmarkedschef Henriette Korf Graversen, tlf.: 2551 2795, henriette.graversen@fredericia.dk eller partner i Muusmann Carsten Lysdahl Søgaard, tlf.: 3030 2881, cls@muusmann.dk 

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest. 

Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.

Der er tale om en fuldtidsstilling. 

Tiltrædelse 1. august 2024 – eller efter nærmere aftale.

Ansættelsessamtaler
1. samtalerunde forventes afholdt 16. maj 2024 og 2. samtalerunde 22. maj 2024.
Kandidater, der går videre til 2. samtalerunde, skal forvente at gennemføre en personprofil samt besvare en case.

Ansøgningsfrist
12. maj 2024.

Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online.
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6031564

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet