BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at udvikle Fredericia Kommunes fysiske rammer og være med på holdet, hvor vi bruger tiden på netop det, som giver virksomheder, borgere og vores organisation værdi og gør Fredericia til et godt sted? Måske kan du blive en af vores nye kollegaer?
Fredericia Kommune oplever stor fremgang med mange spændende by- og erhvervsudviklingsprojekter. Vi har et stærkt samarbejde på tværs af tre afdelinger i Plan, Byg og Miljø, som håndterer projekterne fra tidlig dialog til færdigmeldt byggeri. På grund af den rivende udvikling har vi brug for at udvide vores fællesskab med nye kollegaer, så vi fortsat kan holde fast i den gode service og være på forkant med den positive udvikling.
Hvem søger vi – din person
I Plan, Byg og Miljø kommer du ind i et stærkt og alsidigt fagligt miljø, der har fokus på at sikre sammenhæng mellem planlægning, miljø og udvikling af arealer og projekter frem til, at projektet skal have en byggetilladelse. Det handler derfor om at bringe fagligheden i spil og ikke på spil. Dine personlige kompetencer ift. gode relationer er derfor vigtige både for os og dig selv, hvis vi skal lykkes.
Vi har brug for dig, der
- naturligt arbejder på tværs af fagligheder og har et godt blik for opgavernes sammenhæng
- er tillidsskabende, imødekommende, opsøgende og med en god situationsfornemmelse
- har gode kommunikationsevner både skriftligt og mundtligt og kan sætte dig i borgerens og virksomhedens sted
- nyder at hjælpe borgere og virksomheder samtidig med, at du søger nye måder at løse opgaverne på ved at udfordre det eksisterende
- arbejder systematisk, kan prioritere og har overblik – også når det går stærkt og boldene er mange
- sikrer god planlægning, fremdrift og koordinering med relevante parter i projekter og sager – og er god til at afslutte opgaver
- hellere ser muligheder end begrænsninger.
Du kender de aktører, der indgår i moderne by- og erhvervsudviklingsprojekter og samtidig ved du, hvad der er på spil. Motivationer, interesser og engagement er blot nogle af de elementer, som du har øje for i dialogen med de forskellige parter.
Derudover er du en god kollega med et positivt humør og lyst til et uhøjtideligt-og-nede-på-jorden-miljø, hvor vi sætter pris på hinanden og er optaget af at gøre hinanden gode.
Hvad søger vi dig til – din faglighed og opgaver i Byg og BBR
Som byggesagsbehandler bliver du ansat i Byg og BBR, hvor du får 18 dygtige kolleger.
Her skal du:
- Foretage myndighedsbehandling af byggesagsansøgninger med henblik på tilladelser og dispensationer efter Bygningsreglementet, Byggeloven og Planloven
- Administrere bl.a. kommuneplan, lokalplaner, byplanvedtægter og deklarationer
- Være med til at skabe en god forhåndsdialog og service for borgere og virksomheder med rette råd, vejledning og dialog
- Drøfte problemstillinger med både professionelle rådgivere og med private borgere uden faglig indsigt
- Være god til at tale med ansøgere, lytte og formidle teknisk og lovmæssigt stof
- Være med til at danne retningen for afdelingen og kommunens udvikling, gennem fortolkning af lovgivning og god vurderingsevne ift. dispensationer.
Vi forventer, at du
- har en relevant uddannelsesbaggrund som for eksempel arkitekt, ingeniør, bygningskonstruktør, byggetekniker eller lignende
- har erfaring med byggesagsbehandling, anden relevant kommunal sagsbehandling eller erfaring med tilsvarende opgaver i en rådgivningsvirksomhed
- har god juridisk forståelse med kendskab til lovgivningen
- nyder at arbejde og skabe synergi i krydsfeltet mellem byrådets politiske visioner, lovgivningen og markedets behov.
Det vil være en fordel hvis du har flair, og ikke mindst lyst og interesse for IT systemer på mere end almindeligt bruger niveau.
Vi ser gerne, at du i din ansøgning giver eksempler på, hvor du er lykkedes med ovenstående. Det kræver nemlig fremsynethed, mod og godt samarbejde, når vi skal skabe resultater.
Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder for Byg og BBR Jes Bøgelund, 7210 7674.
Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.
Alle kvalificerede uanset køn, alder og etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen. Nyuddannede er også velkomne til at søge stillingen.
Vi tilbyder vores medarbejdere muligheden for at arbejde hjemme én dag om ugen efter aftale.
Der er tale om en fuldtidsstilling.
Tiltrædelse 1. januar 2024 eller snarest muligt herefter. Den rette kandidat er vigtig for os.
Ansættelsessamtale
Vi afholder ansættelsessamtaler 22. november 2023 fra kl. 08.30.
Ansøgningsfrist
17. november 2023.
Send ansøgning online – anvend browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
Beskrivelse af fagområdet Plan, Byg og Miljø i forvaltningen Vækst, Teknik og Klima
Plan, Byg og Miljø tæller godt 60 medarbejdere fordelt på afdelingerne Plan & Byudvikling, Byg & BBR og Natur & Miljø og ledes af en fagchef, hvor stillingen pt. er vakant.
Det er væsentligt, at Plan, Byg og Miljø lykkes med kerneopgaven:
I Plan, Byg og Miljø skal vi bruge tiden på det, som giver virksomheder, borgere og organisationen værdi og gør Fredericia til et godt sted.
Det betyder, at vi skaber resultater sammen med organisationen og vores mange samarbejdspartnere, borgere og virksomheder. Her er vi stolte af det, vi præsterer, og det er en del af vores motivation for også at udvikle os og blive bedre. Vi er med til at sende indbyggertallet på himmelflugt og få et allerede blomstrende erhvervsliv til at sprudle med endnu flere jobs.
Udover kerneopgaven, har vi i Plan, Byg og Miljø fokus på samarbejde, trivsel og udvikling og ser frem til at modtage en engageret og dynamisk kollega. I hele Vækst, Teknik og Klima arbejdes ud fra værdierne ”Vi gør det for Fredericia”, ”Vi gør det i Fællesskab” og ”Vi gør det ordentligt” – og selvfølgelig almindelig sund fornuft. Værdierne skal mærkes og ses i det daglige arbejde.
Læs Fredericia Kommunes Ledelses- og medarbejdergrundlag her: https://www.fredericia.dk/om-kommunen/organisation/ledelse-afdelinger
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5931653