BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Faglig dygtig dagplejekonsulent med lyst til at understøtte den pædagogiske udvikling blandt Danmarks dygtigste dagplejere.
Dagplejen Fredericia er et spændende arbejdsfelt med højt til loftet for både små og store. Dagplejen Fredericia er kommunens største dagtilbud og består af 66 dagplejere placeret på et geografisk stort område, og er derfor opdelt i 3 områder med egen dagplejekonsulent i hvert område.
I 2023 har ledelsen, dagplejekonsulenterne og dagplejere arbejdet målrettet med skabelse og udvikling af fælles kultur. Der er i dag etableret en kultur, der kendetegnes ved tydelighed og nærværende kommunikation og information, videndeling, sparring og respekt for det gode samarbejde. Vores fælles fokus er høj kvalitet i de læringsmiljøer vi skaber omkring børnene.
Seneste tilsyn december 2023 viser en dagpleje med meget høj kvalitet i både læringsmiljøer og forældretilfredshed. Denne ønsker vi naturligvis at fastholde, og søger derfor en dagplejekonsulent som både fagligt og personligt formår at understøtte den enkelte dagplejer, legestueteams samt indgå i et tæt samarbejde med øvrige dagplejekonsulenter, pladsanvisningen, tværfaglige samarbejdsfora, forældre og ledelsen.
Som dagplejekonsulent har du ansvar for et område med omkring 20 – 23 dagplejere. Du har et kontor tilknyttet en legestue, hvor der de fleste af ugens dage er heldagslegestue.
Du varetager administrative opgaver fra kontoret eller hjemmefra med afsæt i en god prioritering af opgaver, planlægning, systematik og struktur. Dette sikrer at du har et fornuftigt overblik, og kan forholde dig nærværende i det pædagogisk udviklingsarbejde i samarbejde med dagplejere og i legestueteams. Størstedelen af din arbejdstid er i det understøttende felt hos dagplejere og i legestueteams.
Faglige kvalifikationer
- Du har en pædagogisk baggrund, og gerne med erfaringer indenfor dagplejeområdet men ikke et krav
- Har It kundskaber og nemt ved nye systemer.
Tilsynsopgaver
- Pædagogiske kontaktbesøg i dagplejehjemmet og i legestuen
- Tilsyn og faglig sparring på middagsmøder i legestuerne, herunder forberedelse, planlægning, dokumentation og evaluering af den styrkede pædagogiske læreplan
- Understøttelse af dagplejernes pædagogiske arbejde med børnegruppen, børn i udsatte positioner, udvikling af kvalitative læringsmiljøer og forældresamarbejde
- Understøtte implementeringen og forankringen af overordnede indsatser/temaer i dagplejen og følge op herpå.
Du skal kunne trives godt med uddelegeret ledelsesopgaver som
- Gennemføre medarbejder – og gruppeudviklingssamtaler
- Godkendelse og ansættelse af nye dagplejere
- Introduktion og opfølgning af nye dagplejere. Værdisæt/spilleregler italesættes og faciliteres
- Indgå i planlægning, facilitering og afholdelse af møder f.eks. dagplejers personalemøder, arbejdsgruppe – og pædagogiske udviklingsmøder med ledelsen
- Ansvarlig for opfølgning på dagplejerens arbejdsmiljø og trivsel i jobbet
- Opfølgning omkring syge/fraværspolitikken i samarbejde med ledelsen
- Indstilling af lokalløn i samarbejde med ledelsen.
Du skal lære at kunne arbejde struktureret med administrative opgaver som
- Journalisering i E-doc
- Arbejde i KMDI2 system oprette nye børn, taste seniorforhold, skånehensyn, kontaktoplysninger mm.
- Tilsynsnotater på den enkelte dagplejer
- Skrive referater fra medarbejder – og gruppeudviklingssamtaler
- Notater på personalesager
- Beskrive, dokumentere og evaluere i Hjernen og Hjertet bl.a. fokuspunkter på børn, sprogtrapper, overgangsbeskrivelser til børnehave, tilsynskortet og den styrkede pædagogiske læreplan
- Anvende aula som kommunikationsplatform
- Anmodning om statusudtalelser til familieafdelingen og familieretshuset
- Udarbejde en underretning v. alvorlig bekymring
- Notat ved forældrehenvendelser
- Indgå i rul med ugentlige morgenvagter og eftermiddagsvagter i akutte tilfælde, morgenvagter er kl. 06.00/eftermiddagsvagter er til kl. 17.00
- Opdatering af egen Outlook kalender, håndterer mails m.fl.
Personlige kompetencer
- Være åben, imødekommende og lyttende
- Udadvendt og smilende
- Overskud til at gøre en forskel med fokus på både egen og andres arbejdsglæde i samarbejdet
- Kunne se potentiale og muligheder fremfor begrænsninger
- Være anerkendende og ordentlig i kommunikation
- Være teamplayer på tværs af funktioner, roller og opgaver – vi er hinandens forudsætninger for at lykkes godt i kerneopgaven
- Du skal være dygtig til at prioritere og disponere over egen tid og opgaver, herunder kunne arbejde struktureret og systematisk ift. det gode overblik i viften af opgaver
- Være fleksibel ved kollegaers fravær.
Vi tilbyder
- Et spændende og alsidigt arbejde hvor du meget af tiden er selvtilrettelæggende
- Et arbejde med medindflydelse og ansvar i de opgaver du varetager
- En arbejdskultur med respekt for hinandens forskelligheder og faglige kompetencer, og som understøtter hinanden i sparring og videndeling ved behov
- Mulighed for kompetenceudvikling
- Synlig ledelse og sparring efter behov
- Du bliver en del af et velfungerende – og velkoordineret dagplejekonsulentteam på i alt 3 konsulenter
- En arbejdskultur der kendetegnes ved ordentlighed, hjælpsomhed og fælles prioritering af opgaver
- Dedikerede kollegaer som glæder sig til at få dig med på holdet.
- Et dagtilbud der er tro mod Fredericia Kommunes ledelses – og medarbejdergrundlag: Vi gør det for Fredericia – Vi gør det i fællesskab – Vi gør det ordentligt.
Ansøger skal være indstillet på transport i forbindelse med ansættelsen - Egen bil/cykel anvendes. Kørselsgodtgørelse gives.
Vil du vide mere
Hvis du har spørgsmål til stillingen eller brug for yderligere oplysninger, er du meget velkommen til at kontakte:
Pædagogisk leder Lone Nyborg Heyk, 6192 9326, lone.heyk@fredericia.dk eller
Distriktsinstitutionsleder Sisse S. Dohrmann, 5088 7073, sisse.dohrmann@fredericia.dk
Du kan læse om os på kommunens hjemmeside - https://www.fredericia.dk/borger/familie-boern-unge/dagplejen
Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Fredericia kommune indhenter børneattest for medarbejdere, der som led i udførelsen af deres arbejdsopgaver færdes fast blandt børn under 15 år.
Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer.
Tiltrædelse hurtigst muligt – senest den 1. maj 2024.
Ansættelsessamtaler
Afholdes torsdag den 21. marts 2024.
Ansøgningsfrist
14. marts 2024.
Send ansøgning online
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du opfordres til at sende din ansøgning, CV, eksamensbevis samt øvrige relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5998783