Controller til Familieafdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med økonomi, analyser og lederunderstøttelse på familieområdet?
Vi søger en controller, der kan understøtte og sikre datakvaliteten i arbejdet med sårbare børn, unge og deres familier. Dine opgaver og funktioner vil blive mangeartede, og du vil kunne bidrage med både drifts- og udviklingsarbejde af høj kvalitet.

Om Familieafdelingen
I Familieafdelingen arbejder cirka 50 socialrådgivere med myndighedsopgaver på det specialiserede børn og ungeområde. Administrationen er en vigtig del af afdelingen og supplerer og understøtter rådgivernes gode arbejde. Der er samarbejdsflader i hele organisationen, kontakt til borgere samt andre eksterne samarbejdspartner, som vi vægter et godt samarbejde med alle højt.

Du refererer til lederen af Familieafdelingen, og du bliver en del af et kollegialt arbejdsfællesskab i Administrationen og Familieafdelingen.

Dine arbejdsopgaver vil primært være understøttelse og sikring af korrekte data i fagsystemet DUBU, som anvendes i vores myndighedsområde og vores økonomistyringssystem Calibra
Økonomistyring på Familieområdet udføres i Calibra, som er et aktivitetsbaseret økonomistyringssystem til styring af prognoser samt en række rapporter til ledelsesinformation. Ligeledes vil du få en snitflade til fagsystemet Sofus, som anvendes af vores udførerområde, Familie & Ungdomscentret. 

Dine øvrige opgaver 

  • Løbende controlling af udgifter på det specialiserede børn- og ungeområde.
  • Månedlig gennemgang af alle Familieafdelingens indsatser i samarbejde med myndighedsrådgivere.
  • Samarbejde med Fredericia Kommunes økonomiafdeling i forhold til at sikre valide økonomiske data.
  • Controllerfunktion i forhold til korrekt indberetning af ydelser og indsatser i DUBU.
  • Leverancer af data til Danmarks Statistik.
  • Ad hoc analyser og udtræk.
  • Bidrage til at kvalitetssikre og effektivisere administrationens opgaver.

Om dig
Du har en god økonomisk forståelse og en relevant uddannelse som HK-assistent, administrationsbachelor, socialrådgiver eller socialformidler. Det vil samtidig være en kæmpe fordel, hvis du er skarp til at arbejde med tal og data samt har erfaring med brug af Excel og pivot-tabeller.

Ideelt set har den rette ansøger erfaring med at arbejde i DUBU, Calibra og KMD-systemer, ligesom du har erfaring med at arbejde med data. På grund af vores omfattende netværk både internt og eksternt, er det vigtigt at du kan kommunikere venligt, klart både skriftligt, mundtlig og ansigt til ansigt. Servicemindedhed er en af de egenskaber, som vi værdsætter højt. Vi sætter virkelig pris på en positiv indstilling samt evnen til at etablere relationer og bidrage med konstruktive løsninger.

Der vil være opgaver, der skal løses med en kort frist, og da der er mange forskelligartede opgaver, får du får en hverdag, hvor der ofte arbejdes med flere opgaver på én gang. Du skal derfor kunne arbejde i et omskifteligt, men også spændende miljø.

Vil du vide mere 
Kontakt leder i Familieafdelingen Mette Beck Frost, 6192 9293.
Send gerne en SMS og vi kontakter dig hurtigst muligt.

Løn og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Fredericia Kommune indhenter børneattest på medarbejdere, der som led i udførelsen af deres opgaver færdes fast blandt børn under 15 år og derved har mulighed for at opnå direkte kontakt med disse børn.

Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.

Stillingen er som udgangspunkt en fast fuldtidsstilling, men andet kan aftales.

Tiltrædelse 1. marts 2024 eller efter aftale.

Ansættelsessamtaler
Vi forventer at afholde samtaler 19. januar 2024.

Ansøgningsfrist
15. januar 2024.

Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis, og andre relevante erfaringsbilag online. 
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Gothersgade 20 B, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964113

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet