Bogholder søges til kommunal økonomistyring med fokus på digitalisering og brugersupport

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vær med til at udvikle vores bogholderifunktion
Brænder du for kommunalt bogholderi, og er du nysgerrig på de digitale muligheder?
Vi søger en erfaren kollega, som er en holdspiller, og som med konkret erfaring kan:

  • Løse opgaver, der hører til den centrale funktion for bogholderi som fx opgaver i forhold til banken, afstemning, kontroller, tekniske systemopgaver m.v. Herunder nytænke arbejdsgange og sikre effektiv og korrekt håndtering af opgaverne samt have ekspertrollen i brugen af vores økonomisystem.
  • Betale fakturaer for afdelinger i organisationen, f.eks. Borgerservice og IT
  • Arbejde i et økonomi-supportcenter, hvor vi dagligt svarer på spørgsmål fra interne brugere og eksterne samarbejdspartnere. Her er den vigtigste opgave at håndtere telefonopkald, mails og de fysiske henvendelser effektivt med brugeren i centrum.
  • Nytænke og udvikle arbejdsopgaverne, så vi kan automatisere økonomiopgaver.
  • Besøge og undervise brugere i organisationen, give sparring på best practice samt formidle og kommunikere det faglige indhold i en nem, forståelig og tilgængelig måde så det forstås af brugere på alle niveauer i organisationen.

Bliv en del af en afdeling i staben Økonomi og IT
Du kommer til at arbejde i afdelingen Økonomi og Automatisering. Vi er 22 medarbejdere, der fordeler sig i faglige fællesskaber inden for bogholderi, stamdata og automatisering. Dine opgaver hører primært til bogholderiet, hvor hovedvægten af opgaverne løses i vores økonomisystem KMD OPUS/SAP.

Vi trives godt og har fokus på vores interne samarbejde. Vi løfter i flok og er afhængige af hinandens indsats, når vi udfører opgaverne. Det betyder også, at du får mange kolleger, som du kan sparre med om den bedste løsning. Vi er nysgerrige og har fokus på effektive arbejdsgange både hos os selv og i organisationen – derfor skal du kunne lide at udvikle opgaverne

Derudover kan vi tilbyde dig

  • En humørfyldt arbejdsplads, hvor vi løbende sparrer med kolleger og leder.
  • Stor frihed i opgaveløsningen,
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor vi tager fælles ansvar.
  • Fokus på kompetenceudvikling.
  • En god introduktion til afdelingen og grundig oplæring.

Hvad kan du tilbyde os?

  • Du lykkes i dine opgaver ved hjælp af samarbejde med og involvering af både nærmeste kolleger samt på tværs af hele organisationen
  • Du har både uddannelsesmæssig og praktisk erfaring med administrative økonomiopgaver og bogholderi
  • Det vil være en fordel, hvis du kender vores økonomisystem KMD OPUS og har erfaring fra en kommune
  • Du arbejder helhedsorienteret og er struktureret i din arbejdsform
  • Du er nysgerrig og ser nye digitale muligheder, som kan effektivisere og kvalificere opgaveløsningen
  • Vi forventer, at du som minimum har en kontoruddannelse med Kommunom eller anden efteruddannelse på samme niveau.

Kan du styrke vores afdeling og løse ovennævnte opgaver, så hører vi gerne fra dig.

Vil du vide mere
Kontakt leder af Økonomi og Automatisering Anne-Mette Tofte Petersen, 2085 5135, anne-mette.petersen@fredericia.dk

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest. 

Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Tiltrædelse 1. november 2024. 

Ansættelsessamtaler 
Ansættelsessamtaler afholdes den 24. og 25. september 2024.

Kandidater, der inviteres til samtale, vil blive ringet op om formiddagen den 23-09-2024 og få tilsendt en case, som vi vil tage udgangspunkt i til samtalen

Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online. 
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk

Ansøgningsfrist
22. september 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6108319

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet