Bliv Underdirektør for Persondata i Skattestyrelsen: Led driften og udviklingen af vigtig opgave

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at drifte og udvikle den vigtige opgave, som finansieringen af vores danske velfærdssamfund er? Og kan du samtidig omsætte klare strategiske mål til konkrete tiltag i en politisk styret hverdag? Så er du måske lige den, vi søger som ny underdirektør for afdelingen Persondata.

Dit kommende ansvarsområde som underdirektør
Som underdirektør for afdelingen Persondata får du en helt central rolle i at sikre, at alle borgere i Danmark betaler korrekte skatter og afgifter til tiden. Persondata har til formål at eksekvere på alle opgaver knyttet til planlægning, styring og gennemførsel af aktiviteter, der danner grundlag for, at tredjepartsindberetninger er retvisende, at dataudveksling sker korrekt, og at kvaliteten i data er høj. Det bliver dit overordnede ansvar, at afdelingen udvikler og anvender tredjepartsdata, som er den information og data, Skattestyrelsen håndterer fra fx indenlandske og udenlandske arbejdsgivere, banker og pensionsselskaber.

Området er under udvikling, fordi måden at arbejde og tjene penge på i disse år ændrer sig i takt med globalisering, nye investeringsformer og nye arbejdsformer. Det betyder, at der stilles nye krav til måden at løse kerneopgaven på samtidig med at driften fortsat skal sikres. Derfor leder vi efter en underdirektør, der både er stærk i driftsstyring og udvikling, og som samtidig besidder solid politisk forståelse.

Dine opgaver som underdirektør
Du skal sikre effektiv driftsstyring og målopfyldelse, ligesom du skal sikre at samarbejde og faglighed er i højsædet hos områdets ni ledere og deres medarbejdere.

Endelig skal du også indgå i flere tværgående projekter i Skattestyrelsen, og med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen, så evnen, til at etablere gode samarbejdsrelationer og kunne sætte sig ind i fagligt komplekse problemstillinger, er helt central.

Du vil referere til fagdirektøren for Person i Skattestyrelsen og indgå i Personledelsen med fem andre underdirektører. I Personledelsen er der fokus på at løfte den samlede opgaveportefølje.

Forventninger til den kommende underdirektør
Du har solid erfaring med topledelse, og du mestrer udvikling og digitalisering af administrative opgaver. En stor opgave bliver netop at stå i spidsen for løbende optimering og effektivisering af både drift og processer inden for dit ansvarsområde. Det kræver både overblik og struktur.

Vi lægger vægt på, at underdirektøren for Persondata har:

  • Stor erfaring med ledelse af ledere.
  • Erfaring med at sætte strategisk retning og holde fokus på langsigtede mål under hensyntagen til den politiske kontekst.
Vi lægger desuden vægt på, at underdirektøren for Persondata kan:

  • Kommunikere klart om mål, forventninger og beslutninger.
  • Sikre højt fagligt niveau og den rette balance mellem aktiviteter, fremdrift og kvalitet i opgaveløsningen.
  • Sikre trivsel, motivation og arbejdsglæde gennem en inddragende og anerkendende ledelsesstil.
  • Forstå og har erfaring med samspillet mellem politik, it, drift og strategi.
Vi forestiller os, at du har en relevant samfundsfaglig eller økonomisk baggrund på akademisk niveau eller tilsvarende, og vi ser gerne, at du har suppleret din uddannelsesmæssige baggrund med en relevant lederuddannelse. Det vil særligt være en fordel, hvis du har medvirket i større forandringsprojekter og har erfaring med komplekse tværorganisatoriske projekter.

Vi tilbyder
Et virkeligt spændende og udfordrende job, hvor du får mulighed for at præge udviklingen inden for Skattestyrelsens arbejde med Persondataområdet, hvor det bl.a. er vores opgave at udvikle og implementere fremtidssikrede løsninger.

Du får ledelsesansvaret for ni ledere i en afdeling med ca. 240 medarbejdere. Dine ledere og deres medarbejdere er placeret i Frederikssund, Fredericia, Ribe og Struer. Du kan derfor forvente rejseaktivitet i tilknytning til stillingen.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest kl. 08:00 den 12. august 2024. Er du tjenestemand, stiles din ansøgning til Kongen.

Yderligere oplysninger omkring stillingen og rekrutteringsforløbet kan fås ved kontakt til fagdirektør for Person Jan Møller Mikkelsen på telefon 72 37 57 60.

Vi forventer at holde samtaler løbende, og hvis du går videre i rekrutteringsprocessen, vil vi anvende test og evt. en case. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest og referencer. Tiltrædelse pr. 1. oktober 2024 eller efter aftale.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden Hemmelig, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 2, svarende til lønramme 38. Stillingen forventes besat på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Vendersgade 74, 7000 Fredericia.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Fredericia, Vendersgade, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6080811

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet