BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Udviklingskonsulent med fokus på fundraising, projektledelse og kommunikation søges til Fyrtårnsenheden i Fredericia Kommune
I Fredericia Kommunes Vision 2033 defineres tre fyrtårnsprojekter, der skal bidrage til at drive udviklingen i kommunen: Kulturkasernen, et nyt videnscenter samt et nyt formidlingscenter under Museum Fredericia.
For at styrke Fyrtårnsenheden og Fredericia Kommune generelt i.f.t fundraising søger vi dig, der kan understøtte, udvikle og koordinere projekterne i Fyrtårnsenheden samt andre projekter i Fredericia Kommune, hvor det er relevant, samt søge fondsmidler og/eller offentlige puljer. Det kræver høj faglighed, strategisk overblik og ikke mindst en stor begejstring for kultur, udviklingsprojekter og byudvikling.
Rammerne for et formidlingscenter i regi af Fredericia Museum er sat, og her vil der i de kommende år skulle ske en understøttelse af arbejdet med at få Formidlingscentret realiseret. I løbet af 2025 vil rammerne for et nyt videnscenter skulle sættes.
I 2025 vil det primære fokus i Fyrtårnsenheden ligge på udvikling og finansiering af Kulturkasernen - et stort og ambitiøst kulturhusprojekt med udsigt til Lillebælt og med national appel på kulturområdet. Kulturkasernen skal være et nyt, levende og attraktivt kulturelt mødested i Fredericia, og udviklingsarbejdet er i fuld gang. Du vil blive en del af et hold, der spiller sammen med mange kommunale afdelinger og med endnu flere eksterne aktører. Din første opgave bliver at udarbejde en overordnet fondsstrategi for Fredericia Kommune, ligesom der skal laves en samlet fortælling, som binder de tre fyrtårnsprojekter sammen. Du vil også skulle lave behovsafklaring, fondsstrategier, præsentationsmateriale, ansøgninger og projektafvikling på en række enkeltstående projekter, der ønskes medfinansieret af fondsmidler og/eller offentlige puljer. Du bliver den centrale person i.f.t at drive disse processer.
Organisatorisk er Fyrtårnsenheden placeret i Fællessekretariatet, under kommunaldirektøren, hvor Fyrtårnsenheden er et team i en afdeling, der også indeholder Jura, Udbud & Indkøb samt kommunens centrale journalfunktion. Fællessekretariatet ledes af chefjurist og indkøbschef Henrik Melchior Olsen. I flere af projekterne vil der tillige være tætte samarbejdsrelationer til projektejerne af de enkelte projekter.
Opgaverne omfatter
- Fondsstrategi, finansieringsplan og fondsansøgninger for Kulturkasernen og andre projekter i Fredericia Kommune.
- Tilrettelæggelse og facilitering af udviklingsprocesser.
- Formidling og kommunikation, eks. den fælles fortælling, der binder de tre Fyrtårnsprojekter sammen.
- Administrative opgaver, herunder betjening af relevante politiske udvalg.
- Styring og dokumentation af projekterne, særligt projekterne under Fyrtårnsenheden.
Kompetencer og erfaringer
- Indgående kendskab til fondsarbejde og offentlige puljer samt ansøgninger hertil.
- Erfaring med at drive visions- og udviklingsprocesser med mange interessenter.
- Kendskab til kommunal sagsbehandling, betjening af politiske udvalg og samarbejde på tværs af faglige enheder.
- Du har et godt netværk indenfor de relevante opgaveområder.
- Stærke formidlingsevner, både mundtligt og skriftligt.
- Relevant videregående uddannelse.
Personlige egenskaber
- Selvstændig, problemløsende og kreativt tænkende.
- Stærk i relationer.
- Udstrakt grad af samarbejdsevner.
- Vedholdende ned i det enkelte projekt og med blik for den overordnede strategi og de fælles mål
- Udpræget holdspiller.
- Evnen til at bidrage til et godt socialt arbejdsmiljø i en uformel omgangstone og organisation.
Vi tilbyder:
- Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde.
- Spændende og varierede arbejdsopgaver.
- Engagerede kollegaer med en bred vifte af kompetencer.
- Fokus på vidensdeling og samarbejde.
- En åben, professionel og nysgerrig tilgang til opgaverne i et godt internt læringsmiljø.
- Et godt socialt miljø.
Vil du vide mere
Kontakt chefjurist og indkøbschef Henrik Melchior Olsen, 2286 5402, henrik.olsen@fredericia.dk.
Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.
Der er tale om en stilling på 37 timer.
Tiltrædelse 1. januar 2025.
Ansøgningsfrist
10. november 2024.
Ansættelsessamtaler
Som udgangspunkt er der én samtalerunde, men ansættelsesudvalget kan vælge at gennemføre en 2. samtalerunde med udvalgte kandidater, hvis der vurderes, at der er behov for det.
Vi forventer at afholde samtaler den 20. november 2024 kl. 8.30-16.00. Der vil i forbindelse med samtalen blive udleveret en case, som du skal løse.
Vi forventer at afholde en eventuel 2. samtalerunde den 22. november 2024 kl. 8.30-12.00.
Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online.
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6129883