BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du engageret og motiveret i at lede børne- og ungerådgivere i deres indsats for at gøre en forskel i socialt arbejde omkring børn, unge og familier? Og har du, udover din socialrådgiver/socialformidler -faglighed, gode ledelsesfaglige kompetencer, som du har lyst til at udleve og udvikle sammen med os i Fredericia?
Familieafdelingen i Fredericia Kommune søger en teamleder på børneområdet, som sammen med resten af organisationen kan understøtte at børn og familier i målgruppen, får den absolut bedst mulige rådgivning og støtte.
Om Familieafdelingen
Familieafdelingen er organiseret på fagområdet Familie og Sundhedsfremme sammen med Familie- og Ungdomscenteret, Sundhedsplejen og Tandplejen.
Med afsæt i Barnets Lov er Familieafdelingen opdelt i Modtagelsen, Indsatser og Anbringelser. I denne opdeling er der endvidere fordelt børne- og ungerådgivere med specialisering i forhold til henholdsvis gravide, børn til og med 6. klassetrin, unge fra 7. klassetrin til det 18./23. år samt børn og unge med funktionsnedsættelser.
Familieafdelingen består af en leder, tre teamledere, 45 børne- og ungerådgivere, fire administrative medarbejdere og en faglig konsulent. Du vil referere til lederen af Familieafdelingen og være en del af en fleksibel ledergruppe, hvor vi sammen tager aktiv del i hinandens ledelse af de forskellige grupper i afdelingen.
Vores kerneopgave er at bidrage til at skabe positiv forandring og udvikling for de børn og unge, som for en periode er i vores faglige hænder.
Vi løser alle sociale myndighedsopgaver for børn og unge med behov for særlig støtte. Vores primære arbejdsopgaver er med afsæt i Barnets lov, og vi har et tæt samarbejde med udførerområdet, Ungdommens Uddannelsesvejledning, Fredericia Fritid, skoler og dagtilbud i kommunen.
Denne teamlederstilling er primær leder af Indsatser og Anbringelse for børn til og med 6. klasse. Vi tror på, at reel inddragelse af barnet/den unge og forældre skaber ejerskab og motivation for forandring. Vi ved, at det giver mere langvarige og holdbare løsninger, når barnets/den unges netværk, sammen med de professionelle, støtter op omkring barnet/den unge. Derfor arbejder vi med afsæt i inddragende netværksmøder og familierådslagninger, som vi er i fuld gang med at implementere som gennemgående arbejdsredskaber. Du vil få en helt central rolle i implementeringen af dette, samt at drifte det efterfølgende.
Nogle af dine opgaver som teamleder vil være
- Faglig sparring og kvalificering af rådgivernes arbejde
- Arbejde med udvikling af arbejdsprocesser og faglighed
- Personaleledelse med fx MUS, fraværssamtaler, trivselssnakke og teammøder
- Arbejde med den psykologiske tryghed. Rådgiverne står ofte i høje følelsesmæssige krav. Det kan også kalde på at du er fleksibel i din arbejdstid, i konkrete situationer.
- Arbejde med “Det gode arbejdsmiljø”, samt efterlevelse af arbejdsmiljøloven
- Sikre gode økonomiske løsninger, så vi overholder vores budgetramme
- Sikre god opstart af nye rådgivere
- Være medansvarlig for hele afdelingen, og skabe gode sammenhænge med dine kolleger
- Være åben mod omverdenen og sikre gode samarbejdsflader til interne og eksterne samarbejdspartnere
- Indgå og bidrage aktivt i den samlede ledergruppe på området Familie og Sundhedsfremme
- Indgå i en turnusordning hvor du hver tredje uge, er til rådighed på fleksible tidspunkter når opgaverne kalder på det.
Vores ønsker til dig kunne være, at du
- har stor og grundig myndighedserfaring fra området med børn og unge.
- har en samarbejdende profil, som tænker ud af boksen med nysgerrighed og gode relationelle kompetencer.
- har indblik i hvor vigtigt det er at inddrage barnet og netværket aktivt, og hvordan der kompetent kan arbejdes med den modstand og sorg der kan være i familierne
- har erfaring med ledelse, eller at du er engageret og motiveret for at prøve kræfter med ledelsesfaget
- er god til at skabe følgeskab og kan motivere folk omkring dig
- kan bevare overblikket og skabe resultater i en travl hverdag, samt arbejde selvstændigt, systematisk og helhedsorienteret
- har en høj grad af økonomisk ansvarlighed
- har erfaring og indblik i hvordan man bedst navigerer i at være ansat i en politisk styret organisation
- har ideer til og tanker om hvordan vi bedst kan arbejde ud fra den nye lovgivning, som vi stadig er i gang med at implementere på livet løs
- er optaget af at skabe sammenhænge og helhedsorienterede samarbejdsforløb.
Derfor skal du vælge os
- Du vil blive leder for en gruppe engagerede og fagligt dygtige medarbejdere, som både er selvstændige og initiativrige, og som glæder sig til at møde din motiverende ledelsesstil
- Du vil blive en del af en god og ambitiøs ledergruppe, der rummer mange forskellige ressourcer og kompetencer - og gerne deler dem med hinanden
- Du bliver en vigtig medspiller i en afdeling i rivende udvikling – vi drøner i retning af Barnets Lov, øget fokus på arbejdsmiljø, saglige beskrivelser af alt vores gode arbejde og så en masse arbejde med implementeringen af forskellige netværksinddragende metoder
- Du få en arbejdsplads med stor fleksibilitet og medinddragelse
- Vi giver gode muligheder for at du kan udvikle dine kompetencer
- En arbejdsplads der helt sikkert kan love; Det bliver ikke kedeligt!
Vil du vide mere
Kontakt os gerne:
Leder af Familieafdelingen Mette Beck Frost, 6192 9293 eller Teamlederkollega Steffen Bøgskov Terkelsen, 2210 8865.
Send evt. en SMS, og du bliver kontaktet hurtigst muligt.
Organiseringen samt ledelses-og medarbejdergrundlag i Fredericia Kommune - se link: Ledelse og afdelinger | fredericia.dk
Fredericia Kommunes planer og politikker - se link: https://www.fredericia.dk/politik/planer-politikker-strategier
Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Der er tale om en fuldtidsstilling.
Tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. december 2024.
Ansættelsessamtaler
Vi afholder 1. samtale 23. oktober 2024 og 2. samtale 29. oktober 2024.
Kandidater, der går videre til 2. samtale, kan blive præsenteret for en personprofil og en case.
Ansøgningsfrist
20. oktober 2024.
Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis, andre relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Gothersgade 20 B, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127045