BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Hvis du kan se dig selv i ambitionen om at skabe en af Danmarks bedste arbejdspladser, og hvis du samtidig kunne tænke dig at stå i spidsen for at indfri denne, i tæt samarbejde med en engageret direktion, engagerede ledere, medarbejdere og samarbejdspartnere, så skal du endelig læse videre.
Da vores tidligere leder af HR og Organisation har fået et nyt job som direktør for en uddannelsesinstitution, søger vi nu en erfaren leder, som kan være med til at skabe de bedste rammer for de ansatte i Fredericia Kommune og udvikle organisationen med afsæt i ambitionen om at blive en af Danmarks bedste arbejdspladser.
Vi har brug for en leder af HR og Organisation med faglige ambitioner på området, der samtidigt er i stand til at sikre høj kvalitet i opgaveløsningen gennem tillidsbaseret ledelse. Der skal derfor være fokus på at understøtte en effektiv udnyttelse af afdelingens personaleressourcer gennem en skarp prioritering af opgaverne med udgangspunkt i den enkeltes potentiale og organisationens behov. Det er ligeledes afgørende, at lederen i HR og Organisation gennem et tæt og tillidsfuldt samarbejde til ledelsesniveauet i kommunen evner at bringe afdelingen i spil som en samlet og koordineret afdeling til gavn for hele organisationen.
HR og Organisation bliver ved årsskiftet en del af staben for Økonomi, Personale og IT. I den forbindelse bliver den nye leder en del af en velfungerende ledergruppe med stærke ambitioner om sammen at videreudvikle arbejdet med at understøtte organisationens ledere bedst muligt i deres opgaver.
Som leder af afdelingen HR og Organisation får du ansvaret for ca. 26 fagligt dygtige og kompetente medarbejdere, som p.t. består af tre teams: Personalekonsulenterne, Arbejdsmiljø og Organisationsudvikling og Løn. Afdelingen dækker bredt over opgaver inden for organisationsudvikling og ledelse, arbejdsmiljø/ trivsel, rekruttering og personale- og lønadministration, ligesom afdelingen har ansvaret for at understøtte MED-systemet, herunder betjene kommunens Hoved-Med-udvalg (HMU). Samtidigt skal man understøtte direktionens mål for udvikling af organisationen og samtidig fungere som knudepunkt for kommunens områder, enheder og institutioner indenfor HR-området.
Fredericia Kommune har udviklet et ledelses- og medarbejdergrundlag, som med afsæt i de tre samlende værdier – Vi gør det for Fredericia, Vi gør det i fællesskab og Vi gør det ordentligt – præger arbejdet på tværs af opgavevaretagelsen. Ligeledes er vores nye personalepolitik – med afsæt i de fire vigtige temaer: Et fleksibelt arbejdsliv – Et sundt arbejdsliv – En udviklende arbejdsplads – En ansvarlig arbejdsplads – et vigtigt afsæt for afdelingens opgaveløsning.
Hvis du har de rette ledelsesværdier, kombineret med stor erfaring fra HR-området i en kommune eller region, og kan se dig selv i denne beskrivelse, så er det nok dig, vi mangler som leder af vores afdeling HR og Organisation.
Job- og personprofil
Da du og afdelingen skal kunne bistå udviklingsopgaver og give faglig rådgivning og sparring inden for arbejdsmiljø/trivsel, sygefravær, sikker drift i løn- og personalespørgsmål, forventer vi, at du er en engageret og værdibaseret leder, som har erfaring med at drive udviklingsopgaver og drift af HR-funktioner. Du har ledelsesmæssig og politisk tæft, og formår at finde balancen i spændet mellem udvikling og drift. Hvis du har arbejdet i en lignende stilling i en anden offentlig organisation, vil det være en fordel, men det er ikke et krav.
Følgende opgaver har høj prioritet lige nu
- Sikring af et tæt samspil med direktionen omkring afdelingens rolle i implementeringen af politiske mål og beslutninger
- Styrke arbejdet med attraktiv arbejdsplads – herunder indsatser som kan bidrage til et fleksibelt arbejdsliv
- Koble arbejdet med attraktiv arbejdsplads og fleksibilitet til arbejdet med arbejdskraftudfordringerne – f.eks. fuldtidsindsats
- Fortsætte arbejdet med implementering af bl.a. OK24, fuldtidsindsats og tidsregistrering
- Styrke arbejdet og samarbejdet i HMU og MED-systemet i øvrigt – herunder arbejdsmiljøarbejdet
- Understøtte lederne i personalesager og personaleadministration
- Personaleledelse i afdelingen HR og Organisation – herunder faglig ledelse og sparring.
Vi ønsker at vores nye leder af HR og Organisation
- har en relevant (akademisk?) uddannelse og gerne suppleret med lederuddannelse
- har stor indsigt i personalejura og offentlig forvaltning
- har erfaring med – og prioriterer – det gode arbejdsmiljø og understøttelse af MED-systemet
- har et værdibaseret udgangspunkt for ledelse, dvs. agerer aktivt på en tillidsfuld, interesseret og nysgerrig måde og har gode samarbejdsevner og relationskompetencer
- er stærk i den kommunale kernedrift på området – f.eks. personalesager/-administration, samarbejdet med de faglige organisationer og forståelse for organisationens og ledernes kerneopgave/-opgaver
- er en dygtig kommunikator, og kan formidle komplicerede problemstillinger og politiske visioner på en letforståelig måde – både mundtligt og skriftligt
- er god til at etablere dialog og kan samarbejde med både direktører, chefer, lederkolleger og medarbejdere, borgere og de faglige organisationer
- er fleksibel og løsningsorienteret og værdsætter samarbejde
- har blik for effektiv prioritering og opgaveløsning
- har gennemslagskraft og fremstår samtidig rolig og troværdig
- har ordentlighed som overordnet pejlemærke
- har overblik og kan vise vejen – og få følgeskab.
Vil du vide mere
Kontakt chef for Økonomi og IT Rune Wentzel Helms, 4023 0242, rune.helms@fredericia.dk
Ansættelsesudvalg
Ansættelsesudvalget vil bestå af følgende:
- Stabschef
- Chef
- Decentral leder
- Medarbejderrepræsentanter.
Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Der er tale om en fuldtidsstilling.
Tiltrædelse senest 1. januar 2025.
Ansættelsessamtaler
Vi forventer at afholde 1. samtaler 14. november 2024 og 2. samtale 22. november 2024.
Kandidater, der går videre til 2. samtale, skal forvente at gennemføre en personprofil og evt. løse en case.
Ansøgningsfrist
7. november 2024.
Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6125697