Bliv jobformidler og styrk beskæftigelsesindsatsen i Fredericia Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at styrke fremtidens beskæftigelsesindsats i Fredericia Kommune?

I Fredericia Kommune sætter vi ambitiøse mål for vores beskæftigelsesindsats!
Vi tror på den enkelte borgers ressourcer og på, at alle kan bidrage og finde en plads på arbejdsmarkedet. Derfor investerer vi nu og i de kommende år yderligere i vores indsatser på beskæftigelsesområdet. 

Vil du med på holdet og få en unik mulighed for, sammen med kommunens borgere og virksomheder, at styrke udviklingen? Så læs opslaget herunder og send en ansøgning!

Jobcenter Fredericia
Jobcenter Fredericia er i en spændende udvikling med fokus på mål og effekter for mennesker, der står udenfor arbejdsmarkedet, hvad enten det er midlertidigt pga. sygdom eller en længere manglende tilknytning til arbejdsmarkedet. 

For at styrke indsatsen investerer vi derfor yderligere og søger jobformidlere til følgende stillinger: 
En jobformidler til Forsikrede ledige (fast stilling) 
To jobformidlere til Jobparate kontanthjælpsmodtagere (1 fast og 1 midlertidig stilling) 
To jobformidlere til Aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere (1 fast og 1 midlertidig stilling)

For alle 5 stillinger gælder det, at du skal være fleksibel og åben for at arbejde med andre målgrupper, hvis behovet ændrer sig. 

Dine arbejdsopgaver som jobformidler
Din primære opgave som jobformidler er at hjælpe de ledige i enten job eller uddannelse med afsæt i virksomhedernes aktuelle behov for arbejdskraft. 

Det vil sige, at du skal:

  • Rådgive borger ift. jobsøgningen ved at anvende motiverende jobrettede metoder og redskaber samt at støtte borger i at udarbejde et søgbart Jobnet CV. Desuden skal du formidle viden til borger om konkrete job- og uddannelsesmuligheder – lave jobmatch
  • Planlægge, iværksætte og følge op på indsatser og aftaler sammen med borger og arbejdsgiver
  • Forstå og fortolke lovgivningen - herunder hvordan denne anvendes i praksis, vejlede om ret og pligt samt træffe afgørelser og besvare klager
  • Sikre rettidig arbejdsplanlægning og fremdrift i indsatsen
  • Lede møder i dialogen med borger, arbejdsgiver og tværfaglige møder
  • Sikre et tilstrækkeligt og fagligt kvalificeret dokumentationsgrundlag
  • Etablere, bevare og udbygge samarbejdet med andre forvaltningsgrene, når der er behov for det. 

Dine kompetencer
Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og kan dokumentere erfaring med sagsbehandling indenfor beskæftigelsesområdet.
Derudover har du:

  • Erfaring med Jobcenterets tilbudsvifte og den relevante lovgivning ift. den ledige samt vidende om udviklingen på det lokale arbejdsmarked
  • Erfaring med i jobsøgningsmetoder og brug af rekrutteringskanaler
  • Evnen til at udfordre eksisterende jobsøgningsstrategier konstruktivt og skabe arbejde med motivation og håndtering af modstand ift. brancheskift
  • Gode til at synliggøre, hvilke kompetencer der pt. præger de ledige overfor virksomhedskonsulenterne.

Vi forventerdesuden, at du

  • er udadvendt, serviceminded, kan udvise handlekraft i dialogen med borgere, virksomheder og samarbejdspartnere
  • har gode kommunikative evner, let ved samarbejde og er god til at finde kreative løsninger - både ved egen kraft, men også sammen med kollegaer og borgere
  • evner at holde fokus på, at borgeren er aktør i eget liv med eget ansvar – at du tror på borgernes kompetencer og at der er job til alle
  • er selvsikker og selvstændig i opgaveløsningen og på egen hånd kan prioritere dine opgaver
  • er en god teamplayer og ved, at vi først er i mål, når teamet er i mål, og kan bidrage aktivt og positivt til at fastholde det gode arbejdsmiljø
  • er omstillingsparat og et positivt syn på at være i en organisation under løbende forandring.

Vi tilbyder
Du bliver del af en spændende udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor du får mulighed for at præge arbejdsdagen og afdelingens løbende udvikling sammen med dygtige kolleger. Vores gode arbejdsmiljø er præget af humor, høj arbejdsmoral og stor arbejdsglæde.
  
Vi tilbyder endvidere:

  • En arbejdsplads, hvor værdibaseret ledelse i praksis er reglen frem for undtagelsen. Det betyder høj grad af tillid og frihed under ansvar
  • Synlig ledelse tæt på den daglige drift
  • En arbejdsplads, hvor vi ikke alene har fokus på egen faglighed, men også det tværfaglige
  • En stilling, der er udfordrende og med mulighed for at kombinere dine faglige kompetencer med dit kreative sind i et team med innovativ tilgang og et højt kvalitetsniveau.

Vil du vide mere
Kontakt
Faglig koordinator Dyma Ingelise Skjønnemann, 5091 9546
Jobformidler Dagpenge Tine Petersen, 7211 3362
Jobformidler jobparate Hanne Borregaard Fausing, 2252 6117
Jobformidler aktivitetsparate Jeanette Preisler Bebe, 2551 2738.

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.

Der er tale om tre faste og to midlertidige stillinger på fuld tid.

Tiltrædelse snarest muligt eller 1. december 2024.

Ansættelsessamtaler
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 22. oktober 2024 og 24. oktober 2024.

Ansøgningsfrist 
17. oktober 2024.

Send ansøgning online
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du opfordres til at sende din ansøgning, CV, eksamensbevis samt øvrige relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Mosegårdsvej 2, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6124818

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet