Bliv en central spiller i kommunal digitalisering som digitaliseringskonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ser du også god digitalisering som en forudsætning for at arbejde effektivt, og for at levere god service til borgere, virksomheder og foreninger? Har du en baggrund inden for kommunal digitalisering, kan du sikre overblik og fremdrift på store og små opgaver, og ligger det naturligt for dig at skabe forandring gennem digitalisering? Så du måske vores nye digitaliseringskonsulent. 

Vi tilbyder
Som digitaliseringskonsulent i Digitalisering og It får du en central rolle i vores digitale transformation. Vi arbejder tæt sammen med alle afdelinger for at forstå deres behov og finde de rigtige digitale løsninger. Som stabsmedarbejder kommer du til at arbejde på tværs af organisationen, og vil have mange interne og eksterne samarbejdspartnere. 

Vi er ved at genbesøge styringen af digitalisering i kommunen, og hvordan vi som central stab bedst hjælper organisationen. Den overordnede retning besluttes i Digitaliserings- og Informationssikkerhedsudvalget (DIU), og alle systemindkøb sker gennem en obligatorisk indkøbsproces. Budgetterne til systemer er ved at blive samlede og vil blive håndteret i Digitalisering og It. Ved hjælp af denne proces understøtter vi system- og forretningsejerne, som sidder i fagafdelingerne, og via denne, holder vi styr på Fredericia Kommunes systemportefølje. Som digitaliseringskonsulent får du et ansvar for vurdering af indkøb, vel og mærke i tæt samarbejde med de øvrige fagspecialister i it, jura, udbud og indkøb.

Dine opgaver
Som vores nye kollega forventer vi, at du går til opgaven med stor grundighed og sikrer, at relevante parter inddrages rettidigt i arbejdet. Du skal kunne bringe din viden i spil, og navigere bredt på digitaliseringsområdet, i samarbejde med forskellige faggrupper og kunne bygge bro mellem faglige behov og it-tekniske krav.

Opgaverne består bl.a. af:

  • Lede systemindkøbssager
  • Dialog med systemejere og leverandører
  • Stå i spidsen for analysesager, og udarbejde indstillinger til DIU
  • Bidrage til styringen af systemporteføljen, herunder økonomi, i samarbejde med systemejer og contract manager
  • Løbende kompetenceudvikle fagafdelingernes system- og forretningsejerne, så de kan udfylde deres rolle og ansvar
  • Administrative og ad hoc-opgaver.

Om dig og dine kompetencer
Du har erfaring med og interesse for it- og digitaliseringsområdet. Det kunne være gennem en it-relateret uddannelsesbaggrund, som fx Cand IT, Civilingeniør i Velfærdsteknologi, eller du kan på anden vis dokumentere dine kompetencer og erfaring med it-området.

Vi forestiller os, at du både kan være nyuddannet eller have erfaring, gerne fra en offentlig organisation. 

Som person er du samarbejdsorienteret, analytisk og struktureret. Du er en holdspiller, og er opmærksom, når der er behov for dig i afdelingens øvrige opgaveløsning. Du har overblik og er kvalitetsbevidst i dit arbejde og sikrer, at dine opgaver bliver fulgt til dørs. 

Som digitaliseringskonsulent er det vigtigt, at du er ansvarsbevidst og naturligt kan lide at være drivkraft for projekter, analyser, implementeringsprocesser og opgaver. Du skal være engageret og tænke helhedsorienteret og have fokus på en sammenhængende opgaveløsning. 

Du er en holdspiller og interesseret i et socialt og fagligt kollegafællesskab, hvor vi sammen løser og idegenererer på faglige udfordringer.

Det er vigtigt, at du kan begå dig på forskellige niveauer i organisationen og kan samarbejde professionelt på alle niveauer, både strategiske og operationelt.

Du har stærke kommunikative ever både skriftligt og mundtligt.

Om Digitalisering og It
Fredericia Kommune er en mellemstor kommune med tradition for tværfagligt samarbejde og helhedsorienteret tænkning. Silotænkning har aldrig rigtigt været en ting i Fredericia Kommune. 

Digitalisering og It består af Digitaliseringsteamet og It-afdelingen. Du kommer til at referere til lederen af Digitalisering og It. 

Digitalisering og It er en del af staben Økonomi og It, der også består af Budget og Analyse og Økonomi og Automatisering. Staben har i alt 66 medarbejdere, hvoraf de 20 er ansat i Digitalisering og It.

Staben er tværgående og har ansvar for bl.a. koncernens samlede drift, support, udvikling og projektering af teknologiske og digitale initiativer, herunder automatisering og velfærdsteknologi. 

Digitalisering og It er en forholdsvis ny afdeling, som arbejder hen mod en synergieffekt i opgaveløsningen – en opgave, som du meget gerne med dine nye øjne må hjælpe os med at komme i mål med. 

Vi er en afdeling med ”ordentlighed” som værdi. Vi dyrker et udefra-ind-perspektiv, hvor vi forsøger at gøre det, der er godt for Fredericia Kommune – uanset hvem der skal løse opgaven.

Vi værdsætter et godt arbejdsfællesskab, der er præget af dialog, feedback, sparring og et fælles ansvar. Det foregår i en ærlig og uformel omgangstone, hvor fokus altid er på, hvordan opgaven løses bedst. Vi tager alle ansvar for det gode arbejdsmiljø og prioriterer det gode samarbejde, både internt og eksternt.

Digitalisering og It er en arbejdsplads med en spændende, relevant og travl hverdag, et stærkt kollegialt sammenhold, en uformel omgangstone og et højt ambitionsniveau. 

Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Fredericia Kommune er en pendlervenlig arbejdsplads og ligger 15 minutters gang fra banegården.

Vil du vide mere
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Leder af Digitalisering og It Jes Rønnow Lungskov, 6192 1023 eller Digitaliseringskonsulent Birgit Overgaard, 6192 3275.

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.

Tiltrædelse 1. november 2024 eller hurtigst muligt.

Ansættelsessamtaler
Vi forventer at afholde én samtale inklusiv en praktisk baseret opgave, som du får forberedelsestid til. Samtalen foregår den 20. september.

Ansøgningsfrist 
12. september 2024.

Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6102775

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet