Bliv dansklærer og mentor for 10. klasse på 10'ende Fredericia

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at forme fremtiden for unge i et afgørende år? Er du engageret, nysgerrig og klar til at bringe både din faglighed og din menneskelige indsigt i spil? Så er du måske vores nye dansklærer!

En af vores dygtige lærere har fået en lederstilling. Vi søger derfor en dynamisk og dedikeret lærer, der kan inspirere og støtte vores elever i deres faglige og personlige rejse gennem 10. klasse. Vores mål er at give eleverne det stærkeste fundament til at tage næste skridt i deres uddannelsesrejse – og vi har brug for en lærer, der ser potentialet i hver enkelt elev og er klar til at møde dem, hvor de er, med smil og åbne arme.

Om stillingen
I denne rolle vil du ikke kun undervise i dansk, men også fungere i rollen som kontaktlærer. Du vil derfor være en vigtig støtteperson for eleverne, som står midt i en vigtig fase af deres liv. 10. klasse er for mange en tid med afklaring og personlig udvikling, og vi leder efter en lærer, der kan være med til at skabe trygge og udviklende rammer, hvor eleverne kan blomstre både fagligt og socialt.

Som vores nye dansklærer vil du

  • Være med til at styrke elevernes faglige kompetencer i først og fremmest dansk, men evt. også engelsk eller matematik, afhængigt af dine kvalifikationer
  • Hjælpe eleverne med at få øje på nye muligheder for deres fremtidige uddannelses- og karrierevej
  • Fremme en stærk fællesskabsfølelse i klassen og give eleverne mulighed for at spejle sig i nye potentialer
  • Støtte forældrene i at forstå deres børns udvikling og muligheder.

Hvem er vi?
10’ende Fredericia er en del af Unge og Uddannelse i Fredericia Kommune, og vi er stolte af at være en dynamisk og sammenhængende enhed med et tæt samarbejde på tværs af afdelinger som UU-vejledningen, Ungdomsskolen, Fritidsafdelingen og Job og Uddannelse. Hos os arbejder vi målrettet for at sikre, at vores elever er rustet til næste skridt i livet – hvad enten det er en ungdomsuddannelse eller et andet uddannelsesvalg.

Vi har i år 120 elever fordelt på 6 klasser og vi tilbyder et bredt udvalg af valgfag, hvor du som lærer kan sætte dine egne kompetencer og interesser i spil. Vi tror på at skabe en spændende og inspirerende hverdag for både elever og ansatte, og vi er altid åbne for nye idéer og tiltag.

Om 10E – En særlig udfordring
Udover vores almene klasser har vi 10E, som er for elever med særlige behov såsom autisme, angst, socioemotionelle vanskeligheder eller generelle indlæringsvanskeligheder. Her får eleverne den nødvendige støtte i et mindre og mere fokuseret læringsmiljø. 10E er en mulighed for elever med potentialet til at tage en ungdomsuddannelse, men som har brug for ekstra støtte og struktur. I 10E vil du altid undervise sammen med kollegaer, der har specialpædagogisk kompetence. Klassen har en maxnormering på 10 elever, og eleverne visiteres til klassen.

Hvem er du
Vi søger en lærer, der:

  • har erfaring med at undervise i dansk på 9. eller 10. klassetrin og kan føre til eksamen i dansk
  • undervisningen til deres behov – ikke et krav, men dog en fordel
  • er anerkendende og har en ressourcefokuseret tilgang til undervisning og relationer
  • møder eleverne med positiv energi og skaber et trygt og inkluderende læringsmiljø
  • har lyst til at tage del i et engageret team og er loyal over for fællesskabets beslutninger
  • måske kan undervise i idræt, engelsk og/eller matematik – dog ikke et krav
  • måske har erfaring med at undervise DSA-elever og ordblinde elever og kan tilpasse Har idéer til spændende og kreative valgfag, der kan motivere og inspirere eleverne.

Vi tilbyder dig

  • Mulighed for at sætte dit præg på valgfag og skabe undervisning, der inspirerer og engagerer
  • En fleksibel arbejdsdag, hvor der er plads til refleksion og medinddragelse, og hvor din faglighed bliver værdsat
  • Et arbejdsmiljø med højt til loftet, hvor humor og arbejdsglæde prioriteres, og hvor vi arbejder tæt sammen som kolleger.

Indsatsområder for 2024-2025
Hos os arbejder vi løbende med at styrke vores undervisning gennem innovative tiltag. I år fokuserer vi blandt andet på CO-teaching, fællesblokke, udvidet forældresamarbejde og trivselsprojekter som Me&We. Vi deltager også i forsøg med karaktergivning baseret på elevernes arbejdsindsats. Desuden er vi engageret i samarbejde med lokale uddannelsesinstitutioner som IBC, SOSU-skolen og EUC om den erhvervsrettede del af 10. klasse.

Vi tror på, at fortsat faglig udvikling er vejen frem, og derfor prioriterer vi også efteruddannelse for vores personale.

Ansøgning: Hvis du kan se dig selv som en del af vores dedikerede team og brænder for at gøre en forskel for de unge, så glæder vi os til at modtage din ansøgning!

Vil du vide mere
Kontakt afdelingsleder Claus Bøtker, 4072 2981 eller på mail claus.botker@fredericia.dk

Se mere på https://10ende.fredericia.dk   

Løn- og ansættelsesforhold 
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og bedt om en straffeattest. 

Fredericia Kommune indhenter børneattest på medarbejdere, der som led i udførelsen af deres arbejdsopgaver færdes fast blandt børn under 15 år, og som derved har mulighed for at opnå direkte kontakt med børn under 15 år.

Der er talen om en fast stilling på 37 timer. 

Tiltrædelse 1. januar 2025.

Ansættelsessamtaler
Afholdestorsdag den 21. november i tidsrummet 14.00 til 20.00.

Ansøgningsfrist
13. november 2024.

Send din ansøgning online 
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du opfordres til at sende din ansøgning, cv, eksamensbevis samt relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning via www.fredericia.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Mosegårdsvej 2 D, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6128998

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet