Analytisk skarp ledelsesinformationskonsulent til Budget og Analyse i Fredericia Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Staben Budget og Analyse har vi brug for endnu en analytisk dygtig medarbejder til at arbejde med analyser og ledelsesinformation. Du vil blive en del af et team, hvor opgaverne primært vil omhandle udvikling af kommunens ledelsesinformation. Arbejdet vil foregå på tværs af - og ikke mindst – i samarbejde med nøglepersoner og ledelse i hele organisationen. Er det noget for dig?  Så læs videre…

Vi søger en kollega med flair for at arbejde med data og som er en haj til at jonglere med større datasæt og til at oversætte data til relevant, nærværende og letforståelig ledelsesinformation.

Som vores nye kollega bliver du en del af Økonomi og IT-staben med placering i enheden Budget og Analyse. Afdelingen består af ca. 18 medarbejdere. Udover ledelsesinformationskonsulenterne, består Budget og Analyse af økonomikonsulenter, der understøtter fagområderne med opgaver indenfor Regnskab, Budget og Økonomistyring.

Stillingens indhold:
Dine opgaver vil være at udvikle et let tilgængeligt, relevant og praksisorienteret ledelsesinformationssystem. Dit primære arbejdsredskab vil være SAP BO og data fra vores fagsystemer. Ledelsesinformationen henvender sig til Politikere, chefer og ledere på flere forskellige niveauer. Du vil derfor have en bred kontaktflade i kommunen og det er altafgørende, at du er en udadvendt person, der formår at skabe gode relationer og har respekt for de forskellige fagligheder der findes i en kommune.

Det er ambitionen at videreudvikle brugen af data, så Fredericia Kommune i langt højere grad bliver datadrevet. Du får derfor mulighed for at sætte et tydeligt aftryk i den videre udvikling og udbredelse af brugen af data. Du skal besidde evnen eller i det mindste have potentialet til at blive en dygtig procesleder, da vejen til at blive en mere datadrevet kommune, vil ske via samarbejde med de enkelte fagområder. 

Om dig
Vi forventer, at du har en naturlig interesse og nysgerrighed indenfor arbejdet med data, statistik, ledelsesinformation og analyser. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra arbejdet med de nævnte områder.

Vi forventer, du har en videregående uddannelse og kompetencer indenfor statistik og databehandling. Du kan både være nyuddannet eller erfaren – det vigtige er at du har flair og interesse for data og kan omsætte data til brugbar information til gavn for organisationen.  

Vi forventer at du er en god formidler - både i skrift og tale – og at du på en god måde kan gå i dialog med fagområderne. Du skal være nysgerrig og have en undersøgende tilgang, som gør dig i stand til at udfordre og dermed udvikle de nuværende praksisser og processer. Det er vigtigt, at du kan mestre at arbejde i teams og hurtigt kan opbygge en tillidsfuld samarbejdsrelation til medarbejdere med en anden faglighed end din egen. 

For os vil den rette kandidat besidde nedenstående kvalifikationer:

  • Flair for at forstå og arbejde med data og opbygge letforståelige rapporter til relevante beslutningstagere
  • Er serviceminded og har en naturlig autoritet, som gør dig i stand til at indtage rollen som procesleder
  • Evner at kunne identificere i hvilke sammenhænge data kan understøtte beslutningstagere i de enkelte fagområder og hvordan data kan bruges i den daglige økonomistyring
  • Stærke IT-kompetencer, herunder erfaren bruger af f.eks SAP BO. Power BI, Target samt Excel, Word og Powerpoint
  • Er engageret og fleksibel
  • Har humor og bidrager til et godt arbejdsmiljø

Det vil være en fordel, men ikke et krav, at du har kendskab til SAP BO, SQL-programmering, datakuber, eller lignende ledelsesinformations- og præsentationssystemer.

Vil du vide mere
Kontakt afdelingsleder Lene Chortsen, 2037 4139.

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Der er også mulighed for at forhandle løn efter rammerne i Ny Løn.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest. 

Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Tiltrædelse 1. januar 2024.

Ansættelsessamtaler afholdes 27. november 2023.

Ansøgningsfrist 17. november 2023.

Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online. 
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932330

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet