BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er DU Fredericia Kommunes nye personalekonsulent?
Er du en fagligt stærk kollega, der har lyst til at sætte din faglighed i spil?
Er du motiveret for at rådgive kommunens dygtige ledere og vores fantastiske kolleger?
Kan du bidrage til den faglige udvikling i vores team?
Så vil vi meget gerne høre fra dig.
Er vi din nye arbejdsplads?
I Fredericia Kommune har vi høje ambitioner. Vi ønsker og arbejder på at være en af Danmarks bedste arbejdspladser. Dette opnår vi blandt andet ved at skabe en positiv arbejdskultur med fokus på arbejdsglæde og trivsel.
Vi har et strategisk blik på vores opgaveløsning for at sikre, at det skaber værdi i hele organisationen. Derfor er det vigtigt for os, at vi evner at spille hinanden gode i løsningen af opgaverne på tværs af teamet og afdelingen samt resten af organisationen. Vi vægter et godt samspil og samarbejde, ligesom vi kontinuerligt arbejder på at udvikle kvaliteten af vores opgaveløsninger målrettet ledere og organisationen som helhed.
Vi er et forhandlings- og personalejuridisk team på seks konsulenter, hvoraf den ene har valgt at prøve kræfter med nye udfordringer.
Er du vores nye kollega?
Vi søger dig, der har ambitioner om og brænder for at arbejde inden for det personalejuridiske felt.
Din overordnede opgave bliver at sagsbehandle inden for det personalejuridiske område, herunder at rådgive om personalejuridiske spørgsmål. Du motiveres af en varieret opgaveportefølje, hvor du selvstændigt skal rådgive ledere på alle niveauer om personalejuridiske spørgsmål og håndtere konkrete personalesager i samarbejde med lederne.
Du vil også blive sparringspartner for kollegerne i afdelingen om personalejura, forvaltningsret og MED-systemet.
Du får en helt central rolle inden for det personalejuridiske felt, f.eks. ved vanskelige personalesager, involvering i reorganiseringer samt juridisk sagsbehandling og rådgivning. Samtidig vil dit proaktive bidrag til både teamets og afdelingens samlede opgaveløsning være af stor betydning, da en af teamets og afdelingens kerneopgaver er at give rådgivning og support til lederne.
Vores forventninger til dig:
- Du kommer med viden om og erfaringer med forvaltningsret, ansættelsesret og de kommunale overenskomster og rammeaftaler.
- Du kan rådgive om personalejuridiske forhold, herunder forklare jura på en letforståelig og enkel måde med øje for, hvordan komplekse problemstillinger bedst lander.
- Du kan lønforhandle med de faglige organisationer, herunder forhandle lokalaftaler, forhåndsaftaler m.v.
- Du deltager i at besvare aktindsigtssager på det personalejuridiske område.
- Du bidrager til at udvikle og optimere processer, standarder og skabeloner for en smidigere drift.
- Du er god til at skabe tillidsfulde relationer med både kolleger og samarbejdspartnere.
- Du er en dygtig formidler, skriftligt såvel som mundtligt.
- Du bidrager aktivt til at udvikle teamsamarbejdet og tør udfordre dine kolleger.
Du er uddannet eller efteruddannet inden for ansættelsesretten i en offentlig kontekst. Det kan også være, du har en anden relevant faglig baggrund med flere års erfaring med forhandling og personalejuridiske opgaver.
Hvad kan vi tilbyde?
Forhandlings- og personalejuridisk team er et fagligt stærkt team i udvikling, der arbejder med at rådgive og sparre med ledere ved ansættelser og afskedigelser, fortolkning af kollektive overenskomster, gennemføre de årlige lønforhandlinger samt indgå lokalaftaler, forhåndsaftaler og lønstrategi. Vi er et engageret, ansvarsbevidst og løsningsorienteret team, hvor vi prioriterer humor og smil i det daglige samspil med hinanden. Der er højt til loftet, gode faglige dialoger og en hjælpsom kultur – både i teamet og på tværs af afdelingen.
Teamet er en del af afdelingen HR og Organisation, hvor vi samarbejder på tværs, når det giver mening for den fælles opgaveløsning. I afdelingen sætter vi en stor ære i at give sparring og input til hinanden på de forskellige arbejdsområder. Vores omgangstone er uformel, og vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, god trivsel samt stor medindflydelse på egen arbejdstilrettelæggelse. I perioder har vi travlt.
Vi har stor fleksibilitet på vores arbejdsplads, både hvad angår arbejdstid og hjemmearbejde, ligesom vi prioriterer forskellige fællesaktiviteter i afdelingen i løbet af året.
Vil du vide mere
Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte:
Leder af HR og Organisation Lene Daugaard, 2560 3461 lene.daugaard@fredericia.dk
Personalekonsulent Diana Jensen, 5088 6845, diana.jensen@fredericia.dk
Personalekonsulent Bente Christensen, 2263 7332, bente.christensen@fredericia.dk (træffes dog ikke i uge 31)
Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.
Der er tale om en stilling på fuld tid
Tiltrædelse 1. oktober 2024.
Ansættelsessamtaler
Vi afholder første samtalerunde 16. august 2024 og anden samtalerunde 20. august 2024.
Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online.
Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
Ansøgningsfrist
11. august 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6089282