Studiejob med fokus på skatteret og kontrolopgaver i Danmarks største styrelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du på udkig efter et studiejob, som giver dig relevant erhvervserfaring indenfor skatte- og forvaltningsretten? Vil du afprøve og udvikle din viden og færdigheder indenfor det administrative, drift, planlægning og udvikling? Motiveres du af at få ansvar, realistiske opgaver, mulighed for at bygge videre på din faglighed og brænder du for at analysere datasæt, afdække risikoområder med en revisions- og/eller juridisk tilgang og tænke ud af boksen for at finde innovative løsninger? Er du interesseret i at skabe samfundsmæssig værdi og løse komplekse opgaver i Danmarks største styrelse? Så er du måske den rette studentermedarbejder til vores eKapital-enhed!

Vores opgaver
Vi arbejder med kontrol af tredjepartsindberetninger - de millioner af oplysninger, som Skattestyrelsen modtager fra finanssektoren og andre hvert år. Kontrolområdet er i konstant udvikling på grund af den teknologiske udvikling, og vi søger nye kollegaer, som trives i en ambitiøs faglig kultur og er motiveret af at løse komplekse analyseopgaver. Sammen med tredjeparts-indberetterne sikrer vi, at alle danskere får korrekte årsopgørelser, fx inden for værdipapirsbeskatning, rentefradrag på ind- og udlån samt andre ligningsmæssige fradrag. Vi spiller også en vigtig rolle i at sikre, at Danmarks internationale oplysninger udveksles korrekt og rettidigt med andre landes skattemyndigheder.

Du vil indgå i en enhed bestående af cirka 20 medarbejdere, opdelt i 4 teams. Enhedens primære opgave er at kontrollere tredjepartsindberetninger, som Skattestyrelsen modtager gennem vores systemer fra fx pengeinstitutter, investeringsinstitutter og forbrugslånsvirksomheder. Dit konkrete arbejdsområde vil variere alt efter indsatsprioriteringen i området.

Dine arbejdsopgaver
Som studentermedarbejder i enheden vil du indgå i et af de eksisterende teams, hvor du vil få opgaver, der matcher dine kompetencer. Du kan forvente et struktureret og udviklende arbejde, hvor kan sætte teorien fra din uddannelse i spil. Du får selvstændige opgaver i det team, hvor du tilknyttes. Du vil ligeledes indgå i løsningen af ad Hoc opgaver, som fx indtastning af blanketter, opdatering af skabeloner og klargøring af data.

Din baggrund
Med på holdet ønsker vi os dig, der kan nikke genkendende til et eller flere af nedenstående punkter:

  • Trives med at løse komplekse analyseopgaver og er ambitiøs og selvstændig i din opgaveløsning
  • Interesse for arbejde i spændingsfeltet mellem lovgivning og revision/kontrol
  • Grundlæggende revisionstilgangsmetoder og innovativ og løsningsorienteret tilgang til opgaveløsning
  • God it-forståelse og evne til at anvende databehandlingsværktøjer som fx Excel og BI-værktøjer som Business Objects
  • Gode kommunikationsevner og evne til at udtrykke dig klart og præcist i både skrift og tale
  • Dedikeret, proaktiv og ansvarsbevidst person, som ønsker at udvikle dine færdigheder og bidrage til vores succes.
Vi forestiller os, at du er i gang med en relevant videregående uddannelse, som fx cand.merc.aud, cand.merc.jur, HD-R, finansøkonom, professionsbachelor i skat eller lignende eller lign. Vigtigst er, at du er motiveret og har interesse for og evne til at lære et komplekst fagområde at kende – det faglige kan vi lære dig!

Din nye enhed
Vi kan tilbyde:

  • Mulighed for at forme, hvordan vi løser vores kerneopgave i Skattestyrelsen og i eKapital - nu og i fremtiden
  • Udfordrende opgaver med høj grad af ansvar, selvstændig og fleksibel arbejdstilrettelæggelse
  • Dynamisk organisationskultur med dygtige, dedikerede kolleger
  • Solidt onboardingprogram og ’makker-ordning’, som klæder dig godt på til din opgaveløsning og understøtter netværksopbygning på tværs i organisationen fra første arbejdsdag
  • Arbejdssted i nyindrettet, åbent kontorlandskab med havnefrontudsigt og god kantineordning
  • Uformel enhed med sociale arrangementer og fokus på hverdagsfællesskabet
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV (gerne max 2. sider), dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale senest 21. juni 2024 via linket ”Søg stillingen”.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Lena Aagaard på 72 37 43 10.

Vi afholder samtale i uge 26.

Ansættelsesstart er snarest mulig, evt. pr. 1. juli 2024

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Vendersgade 74, 7000 Fredericia.

Der vil blive indhentet straffeattest og trukket referencer i forbindelse med din ansættelse.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Fredericia, Vendersgade, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6065170

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet