Specialkonsulent til økonomi og HR-udvikling hos Autismecenter Syddanmark

dato

Har du erfaring med en bred variation af opgaver inden for økonomi og erfaring eller interesse for HR? Vil du være med til at udvikle og sikre gode administrative arbejdsgange i en administration, der servicerer Autismecentrets afdelinger?

Vi søger i centeradministrationen i Fredericia en specialkonsulent til at sætte den faglige retning og understøtte den høje administrative kvalitet i Autismecenter Syddanmark. I stillingen vil du få den faglige ledelse for 7 medarbejdere i økonomi og HR, mens personaleledelsen varetages af chefkonsulenten i administrationen. Ansættelsen er på 37 timer med opstart 1. april 2025.

Autismecenter Syddanmarks kerneopgave og strategi kan du læse om her.

Som specialkonsulent i Autismecentret skal du være med til at prioritere og fordele arbejdet i økonomi og HR, og du skal også indgå i administrationens drift. Vi forventer af dig, at du har en stærk faglighed inden for økonomi og enten kendskab til eller interesse for HR-området. Vi sørger naturligvis for en grundig introduktion til opgaverne.



Dine opgaver og ansvarsområder

  • at have ledelsesmæssigt ansvar for den faglige retning
  • at styre og analysere budget
  • at yde ledelsesunderstøttelse til centerledelsen
  • at give faglig sparring inden for økonomi, HR, takstberegning og lovgivning
  • at koordinere, have overblik over samt prioritere administrationens opgaveløsning
  • at understøtte faglig udvikling for medarbejderne i centeradministrationen
  • at indgå i drøftelser om intern organisering af arbejdsopgaver og serviceniveau
  • at sikre godt samarbejde mellem administrationen og afdelingerne
  • at procesoptimere opgaveløsningen i afdelingen
  • at indgå i administrationens drift
  • at understøtte afdelingsledere i forbindelse med indskrivning af nye borgere (hjælp med takstberegning)
Du vil have din daglige gang i centeradministrationen, som servicerer alle Autismecenter Syddanmarks afdelinger i Odense, Middelfart, Ringe, Kværndrup, Kolding og Fredericia. På afdelingerne er der ansat cirka 500 medarbejdere. I centeradministrationen skal du sætte den faglige retning for arbejdet med overblik over økonomi på center- og afdelingsniveau, vejledning om økonomi på afdelingerne og ledelsestilsyn, varetagelse af borgerøkonomi, arbejdet omkring VISO og konsulentkontrakter samt rekruttering og ansættelsesprocesser.



Du må meget gerne have kendskab til

  • bogføringsrutiner i en offentlig virksomhed f.eks. kommune, stat eller region
  • årsafslutning i en offentlig virksomhed f.eks. kommune, stat eller region
  • takstfinansieret drift
  • styring af borgerøkonomi for bosteder
  • regionens IT-systemer; fx SydAx, NemØkonomi, Silkeborg Data, Datawarehouse og HosInfo
  • socialområdet, og gerne bosteder
  • den politiske organisation i offentlig administration
  • rekruttering og ansættelsesprocesser
  • overenskomst og forhandlinger i de forskellige fagsegmenter på socialområdet
  • lovgivning omkring personalejura


Vi forventer, at du kommer med en relevant uddannelse samt min. 3-5 års erfaring fra rollen som fx økonomikonsulent, revisor eller lignende. Du har styr på detaljerne, men formår også at stige ind i helikopteren og få det store overblik. Som person skal du kunne kommunikere tydeligt, anerkendende og motiverende – både om populære og upopulære beslutninger.Du skal desuden være god til at navigere i IT-systemer og være stabil bruger af Office-pakken.

I dagligdagen vil der være arbejdsopgaver på afdelingerne, hvorfor du skal have kørekort og egen bil til rådighed.



Vi tilbyder dig

En funktion med stort fagligt ansvar og mulighed for at præge dine arbejdsopgaver i et fagligt stærkt miljø. Du vil få sparring og støtte fra dine kollegaer og leder, og der er altid hjælp at hente, hvis der opstår udfordringer.



Vil du vide mere?

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Signe Porsmose-Andersen (Signe.Porsmose-Andersen@rsyd.dk) på tlf. 2326 6709.



Sådan søger du

Send din ansøgning sammen med relevante bilag ved at bruge linket ”søg nu”. Ansøgningsfristen er 20. februar 2025, og vi forventer at afholde samtaler den 25. februar samt eventuelle 2. samtaler den 27. februar.



Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst.

Vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Autismecenter Syddanmark - Nymarksvej, Nymarksvej, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-02-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/44ff3543-70b1-4a39-9e36-f0c10c3127ff

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook