BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du uddannet socialrådgiver eller socialformidler og kan dokumentere erfaring med sagsbehandling inden for beskæftigelsesområdet? Har du viden om jobcenterets services og den relevante lovgivning ift. den ledige samt vidende om udviklingen på det lokale arbejdsmarked?
Vi søger to jobformidlere til vores afdeling Sygedagpenge og Fastholdelse.
Afdelingen er inddelt i to opgavefællesskaber: Tidlig indsats gruppe, der arbejder med sygedagpengesager fra 0-22 uger samt forlængede sygedagpengesager på forventet raskmelding. Styrket indsats gruppe, der arbejder med sygedagpengesager +22 uger på øvrige forlængelser samt jobafklaringsforløb.
Dine primære opgaver vil være, at understøtte og motivere sygemeldte borgere på deres vej tilbage til deres arbejde eller nye muligheder på arbejdsmarkedet med konkrete jobmål.
Vi tror på, at en tilknytning til ens arbejdsplads under en sygemelding og et arbejdsfællesskab er altafgørende for trivsel og fastholdelse på trods af sygdom. Vi ved, at dette sker bedst gennem et tæt samarbejde med den sygemelde og dennes arbejdsgiver. Vi prioriterer samarbejdet med den sygemeldte og arbejdsgiverne, fordi vi ved, at det virker og skaber værdi for alle parter.
Du bliver en del af en spændende udviklingsorienteret arbejdsplads
Jobcentret er i en spændende udvikling, hvor der er er fokus på mål og effekter for mennesker, der står uden for arbejdsmarkedet, hvad enten det skyldes midlertidig sygdom eller en længerevarende manglende tilknytning til arbejdsmarkedet. Vi prioriterer samtalen med borgeren og en virksomhedsrettet indsats. Vi er rigtig godt på vej og vil gerne have dig med ombord, så vi kan lykkes med endnu flere borgere i job.
Du får mulighed for at præge arbejdsdagen og afdelingens løbende udvikling sammen med dygtige kolleger. Vores gode arbejdsmiljø er kendetegnet ved et stærkt sammenhold og en høj arbejdsmoral, hvor der også er plads til humor.
Vi tilbyder desuden
- En arbejdsplads, hvor værdibaseret ledelse i praksis er reglen frem for undtagelsen. Dette indebærer en høj grad af tillid og frihed under ansvar.
- Synlig ledelse, tæt på den daglige drift.
- En arbejdsplads, hvor vi ikke kun fokuserer på vores egen faglighed, men også det tværfaglige.
- En stilling, der er udfordrende og giver mulighed for at kombinere dine faglige kompetencer med dit kreative sind i et team med en innovativ tilgang og et højtkvalitetsniveau.
Din rolle som jobformidler
Dine væsentligste opgaver er at hjælpe borgere og arbejdsgivere med at understøtte, at den sygemeldte vender tilbage til arbejde hurtigst muligt under sygemeldingsperioden. Dette med fokus på at
udarbejde holdbare tilbagevendelsesplaner og matche opgaver med eventuelle skånehensyn. Du skal sikre, at både borger og arbejdsgiver tager ejerskab til planen samt formidle konkrete job til borgere uden ansættelsesforhold.
Du skal sikre god kvalitet i rådgivningen af borgere og virksomheder, så de hele tiden kan følge mål og plan.
Rollen som myndighed er central, og du skal trives i denne.
Rollen som jobformidler indebærer, at du skal kunne ”gå på to ben” i arbejdet med borgeren.
Relationsarbejde: Jobformidleren skal opbygge en tillidsbaseret relation til borgeren gennem et håndholdt og sammenhængende forløb fra start til slut.
Virksomhedsvendt arbejde: Det indebærer kontakten til nuværende arbejdsgivere hos de borgere, der er sygemeldt fra et ansættelsesforhold. Ligeledes vil der være et tæt samarbejde med virksomheder ift. etablering og opfølgning på virksomhedspraktikker.
Øvrige opgaver
- Rådgive borgere ift. jobsøgning ved brug af motiverende jobrettede metoder og redskaber samt at støtte borgere i udarbejdelsen af et søgbart Jobnet-CV. Derudover skal du formidle viden til borgere om konkrete job- og uddannelsesmuligheder og lave jobmatches. Vi anvender ABC jobmål.
- Planlægge, iværksætte og følge op på indsatser og aftaler i samarbejde med borgere og arbejdsgivere.
- Forstå, fortolke og formidle lovgivningen, herunder hvordan denne anvendes i praksis. Du skal også vejlede om rettigheder og pligter samt træffe afgørelser og besvare klager.
- Sikre rettidig arbejdsplanlægning og logistik i indsatsen.
- Arbejde proaktivt med borgerens arbejdsduelighed, med fokus på erfaringer og kompetencer.
- Være mødeleder (GameMaster) i dialogen med borgere, arbejdsgiver og ved tværfaglige møder
- Sikre et tilstrækkeligt og fagligt kvalificeret dokumentationsgrundlag.
Dine kompetencer
- Erfaring med målgruppen, herunder sygedagpenge eller jobafklaringsforløb, vil være en fordel
- Du har evnen til konstruktivt at udfordre eksisterende jobsøgningsstrategier og til at motivere og håndtere modstand, især i forbindelse med brancheskift.
- Det er helt afgørende, at du er struktureret og kan arbejde systematisk, med hyppige deadlines. Du har en er proaktiv tilgang til at skabe overblik over dine daglige opgaver og hvert enkelt borgerforløb. Du er optaget af at skabe værdi for borgeren og inddrager dem aktivt i samarbejdet med arbejdsgivere. Du trives med rollen som mødeleder og den løbende og opsøgende kontakt til arbejdsgivere.
Vi forventer desuden, at du
- er udadvendt, serviceminded og kan udvise autoritet og handlekraft i dialogen med borgere, virksomheder og samarbejdspartnere
- har gode kommunikative evner, har let ved samarbejde og er dygtig til at finde kreative løsninger både selvstændigt og i samarbejde med kollegaer og borgere
- formår at fastholde fokus på, at borgeren er den primære aktør i eget liv med eget ansvar. Du tror på borgerens kompetencer, og at der er jobmuligheder til alle
- er selvsikker og selvstændig i opgaveløsningen og kan prioritere dine opgaver på egen hånd
- er en god teamplayer og ved, at vi først er i mål, når teamet er i mål. Du bidrager aktivt og positivt til at fastholde det gode arbejdsmiljø
- er omstillingsparat og har en positiv tilgang til at være en del af en organisation under løbende forandring.
Vil du vide mere
Vi opfordrer altid til telefonisk kontakt før ansøgning, da dette giver dig god mulighed for at få endnu mere indsigt i opgaven, som stillingen kræver, samt arbejdspladsen som helhed.
Kontakt faglig koordinator Mille Gøtzhe, 2294 0019 eller afdelingsleder Anne Schrøder, 22174073.
Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest.
Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.
Der er tale om to faste fuldtidsstillinger.
Tiltrædelse 1. august 2024.
Ansættelsessamtaler
Vi forventer at afholde samtaler 18. juni 2024.
Ansøgningsfrist
12. juni 2024, kl. 12:00.
Send ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Fredericia Kommune, Gothersgade 20 B, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6055103