BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du bringe dine erfaringer og kompetencer i spil og præge arbejdsmetoder, processer og standarder, og vil du være med til at drifte og videreudvikle de tekniske løsninger, vi bruger i kampen mod hvidvask? Er du løsningsorienteret, og kommer du gerne med forslag og initiativer til nye måder at gå til opgaverne på? Så er du måske den IT-specialist, vi søger.
Bliv en del af Særlig Kontrol i Skattestyrelsen
Fagområdet Særlig Kontrol bekæmper organiseret og systematisk skatteøkonomisk kriminalitet og arbejder konkret med en bred vifte af svigsområder, herunder kædesvig, hvidvask og facilitering af svig.
Vores kontor Hvidvaskindsats – Analyse og Koordinering er en del af Center for Hvidvask, som p.t. tæller ca. 180 medarbejdere fordelt på ni enheder. Centeret ledes af en underdirektør og er ét af i alt tre centre i fagområdet Særlig Kontrol. I vores center har vi det overordnede ansvar for Skattestyrelsens bekæmpelse af hvidvask. Vores arbejde sker i tæt samarbejde med resten af Særlig Kontrol og andre myndigheder på hvidvaskområdet. Vi følger hele tiden med i de seneste trends og tendenser på hvidvaskområdet, hvilket også medfører løbende ændringer af den type opgaver, vi løser.
I vores kontor har vi ansvaret for analyse, koordinering, styring og udvikling af hvidvaskindsatsen i hele Skatteforvaltningen og har et tæt samarbejde med andre myndigheder, herunder bl.a. Hvidvaskssekretariatet i National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). Du bliver en del af vores IT-team, som pt. består af fire kolleger. Vores primære opgave er at drifte og videreudvikle den database, hvorfra vi modtager, opbevarer, og nyttiggør hvidvaskdata, der bruges i kampen mod hvidvask. Derudover laver vi også udvikling af brugervendte løsninger oven på databasen, fx scoringsmodeller og løsninger til dataudstilling.
Drift og videreudvikling af hvidvaskdatabase
I rollen som IT-specialist får du sammen med kontorets øvrige IT-specialister, vores IT-projektleder og andre interessenter til opgave at:
- drifte og videreudvikle vores database indeholdende hvidvaskdata oversendt fra Hvidvasksekretariatet
- drifte, udvikle og teste scoringsmodeller til prioritering og udvælgelse af sager til kontrol i vores søskendekontorer
- drifte og videreudvikle webapplikationer med kontrolunderstøttende værktøjer såsom dataudtræk, tekstsøgning og netværksvisualisering typisk med afsæt i data fra hvidvaskdatabasen
- bistå med udvikler- og analysekompetencer til ad hoc-opgaver og rådgivning.
Iderig og løsningsorienteret IT-specialist med teknisk snilde
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse, hvor du har stiftet bekendtskab med dataanalyse og kodning. Det kan være en IT-uddannelse, fx datalogi, IT-produktudvikling, software engineering mv., men det kan også være en uddannelse, hvor du har brugt kodning til dataanalyse, fx fysik, økonomi, kemi og bioteknologi. Derudover forestiller vi os, at du har et par års erfaring fra en lignende stilling, fx fra en anden offentlig myndighed eller den finansielle sektor. Du kan også have erfaring med opbygning af databaser/infrastruktur fra IT-konsulentbranchen.
Det er væsentligt, at du har kendskab til SQL og datamodellering, men det er også en fordel, hvis du har kendskab til softwareudvikling via enten R, Python eller lignende.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- er iderig, kommer med forslag til nye måder at løse opgaverne på og får delt dine gode idéer, forslag og initiativer
- er fleksibel i forhold til dine arbejdsopgaver og trives med at bistå med udvikler- og analysekompetencer til forskellige ad hoc-opgaver og rådgivning
- tager ansvar for egne opgaver og sørger for, at de kommer godt i mål
- har gode formidlingsevner og evner at forklare faglige emner på et forståeligt niveau
- er indstillet på at arbejde i et team, hvor samarbejde og praktiseret agil udvikling er normen.
Vores kontor består i dag af 15 kolleger, der kommer med vidt forskellige uddannelses- og erfaringsmæssige baggrunde, og du vil opleve faglig sparring og videndeling på et højt niveau. I IT-teamet arbejder vi hovedsageligt efter Scrum-principperne med dertilhørende artefakter og begivenheder tilpasset vores hverdag og behov. Vores faglige tilgang til arbejdet er åben dialog, tæt faglig sparring samt værdiskabelse for de kolleger, vi servicerer. Egenudvikling af IT-projekter i Skattestyrelsen og Særlig Kontrol er fortsat under forandring. Internt i Særlig Kontrol har vi bl.a. udarbejdet og implementeret nye processer, som du har rig mulighed for at være med til løbende at justere ved at bringe dine erfaringer og kompetencer i spil.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 30. oktober 2024.
Hvis du har spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Helle Damgaard på telefon 7237 2509 eller specialkonsulent Andreas Refshøj Brahe på telefon 7238 4222.
Vi forventer at holde første samtalerunde torsdag den 7. november 2024. Anden samtalerunde forventer vi at holde onsdag den 13. november 2024. Der vil indgå en logik- og personanalyse samt en case i ansættelsesforløbet.
Forud for ansættelsen bliver der indhentet referencer og straffeattest.
Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden FORTROLIGT og opretholde denne sikkerhedsgodkendelse under din ansættelse i stillingen. Sikkerhedsvurderingen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af PET.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Port House, Vendersgade 74, 7000 Fredericia.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredericia Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Fredericia, Vendersgade, 7000 Fredericia
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127265