Visit Fredericia og Experience Fredericia er gået sammen om at få flere turister til byen. Experience Fredericia er et netværk af hoteller og konferencevirksomheder i Fredericia med formålet at styrke erhvervsturismen i Fredericia.
I samarbejde med Visit Fredericia vil de lancere en kampagne over sommeren, der skal tiltrække turister fra hele landet, når nu de fleste vælger ikke at tage ud at rejse. De vil fokusere på de gode erfaringer, de har fra sidste års corona-sommer, hvor størstedelen af danskerne afholdt deres sommerferie inden for landets grænser.
“I Fredericia har vi masser af skøn natur og aktiviteter for hele familien, og det forsøger vi at sætte fokus på med vores sommerkampagne”, fortæller viceborgmester Susanne Eilersen til Frederica.dk.
Ifølge Fredericias borgmester Steen Wrist vil kommunen gerne invitere alle de hjemmeblivende turister til Fredericia for at holde deres sommerferie her, når nu verden ikke er så åben, som de fleste havde håbet på.
I kampagnen vil de fokusere på et stærkere samarbejde mellem de mange produkter, som kommunen og de handelsdrivende har at tilbyde turisterne. Det er i form af handel, restauranter, overnatning og inspirerende arrangementer, der er relevante for turisterne.