Stå i Spidsen for Arbejdsmiljøet i Fredericia Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af at bidrage til at gøre Fredericia Kommune til Danmarks måske bedste arbejdsplads? Kan du flytte kommunens arbejde med arbejdsmiljøet til nye højder? Og finder du det udfordrende at stå i spidsen for vores arbejdsmiljøorganisation? Så er det dig, vi har brug for. 

Er vi din nye arbejdsplads?
I Fredericia Kommune har vi høje ambitioner. Vi ønsker og arbejder på at være en af Danmarks bedste arbejdspladser. Det gør vi blandt andet gennem arbejdet med at skabe en positiv arbejdskultur med fokus på arbejdsglæde og trivsel. Konkret arbejder vi systematisk og struktureret med organisationens arbejdsmiljø ud fra et 3-årigt arbejdsmiljøhjul. Vi tror på, at en tidlig og systematisk arbejdsmiljøindsats spiller positivt ind på trivslen på arbejdspladsen. Derfor arbejder vi ambitiøst med et godt samarbejde om arbejdsmiljøarbejdet.

Vi har et strategisk blik på vores opgaveløsning for at sikre, at det giver værdi i hele organisationen. Derfor er det vigtigt for os, at vi evner at spille hinanden gode i løsning af opgaverne på tværs i afdelingen som i resten af organisationen. Vi vægter det gode samspil og samarbejde, ligesom vi vægter løbende at arbejde med at kvalitetsudvikle vores opgaveløsning målrettet ledere og organisationen.

Vi er et Arbejdsmiljø- og Organisationsudviklingsteam på 9 medarbejdere, hvoraf den ene med 15 års erfaringer i kommunen har fået nyt job. Derfor søger vi en ny kollega, der kan stå i spidsen for kommunens arbejde med arbejdsmiljøet. 

Er du vores nye kollega?
Vi søger dig, der har ambitioner om og brænder for at arbejde med arbejdsmiljøområdet. Du motiveres af at stå i spidsen for at videreudvikle arbejdsmiljøarbejdet og systematikken, så det matcher såvel lovgivningen som lokale aftaler.  

Du får ansvaret for vores arbejdsmiljøorganisation og dens godt 130 arbejdsmiljøgrupper, herunder kontakten til Arbejdstilsynet. Du kommer også til at deltage i vores Hovedsamarbejdsudvalg som ansvarlig for kommunens arbejdsmiljø og bidrage med sagsfremstillinger på arbejdsmiljøområdet. Det er gennem dig, at besluttede politikker og retning for arbejdsmiljøområdet omsættes til målbare, konkrete handlinger. Det er også dig, der står for årets trivselsmålinger.

Vores forventninger til dig

  • Du kommer med viden om og erfaringer med det brede arbejdsmiljøområde, herunder også gerne det lovgivningsmæssige
  • Du har erfaring med at planlægge og gennemføre arbejdsmiljødage, oplæg m.v.
  • Du kan sætte forebyggende indsatser i værk og følge dem til dørs
  • Du har klare holdninger til, hvordan et godt arbejdsmiljø virker, mærkes og ser ud
  • Du ser arbejdsmiljøarbejdet i et forebyggende perspektiv
  • Du kan understøtte arbejdsmiljøorganisationen og begå dig på alle niveauer i en politisk ledet organisation
  • Du kan omsætte strategier og politikker til handling
  • Du har erfaringer med at lave sagsfremstillinger til forskellige mødefora
  • Du er stærk kommunikativt såvel mundtligt som skriftligt.

Vi prioriterer kandidater med erfaring i det brede arbejdsmiljøområde.

Hvad kan vi tilbyde?
Arbejds- og Organisationsudviklingsteamet er et fagligt stærkt team, der arbejder med trivsel og arbejdsmiljø, sygefravær og forebyggelse, organisations- og lederudvikling, MED-organisering, rekruttering, kursusaktiviteter, arbejdsskader og meget mere. Vi er et engageret, initiativrigt og løsningsorienteret team, hvor vi prioriterer humor og smil i det daglige samspil med hinanden. Der er højt til loftet, gode faglige dialoger og en hjælpsom kultur – både i teamet og på tværs i afdelingen. Kollegerne sætter en stor ære i at give sparring og input til hinanden på de forskellige arbejdsområder, som den enkelte arbejder med – også i relation til arbejdsmiljøområdet.

Teamet er en del af afdelingen HR og Organisation, hvor vi samarbejder på tværs, når det giver mening for den fælles opgaveløsning. Vores omgangstone er uformel, hvor vi selv lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, god trivsel og stor medindflydelse på egen arbejdstilrettelæggelse. I perioder har vi travlt.

Vi har stor fleksibilitet på vores arbejdsplads både i forhold til arbejdstid og hjemmearbejde, ligesom vi prioriterer forskellige fællesaktiviteter i afdelingen i løbet af året. 

Vil du vide mere
Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte leder af HR og Organisation Lene Daugaard, 2560 3461 lene.daugaard@fredericia.dk, forebyggelseskonsulent Kirsten Lindberg, 2279 4533 kirsten.lindberg@fredericia.dk (har dog ferie i uge 31) eller HR-konsulent Lisbeth Kock Hansen, 7210 6875 lisbeth.hansen@fredericia.dk 

Løn- og ansættelsesforhold
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer og evt. bedt om en straffeattest. 

Der er tale om en fast fuldtidsstilling. 

Tiltrædelse
1. oktober 2024.

Ansættelsessamtaler
Vi forventer at holde første samtale den 19. august 2024 og anden samtale 22. august 2024.

Ansøgningsfrist
12. august 2024.

Send din ansøgning online – benyt browseren Chrome
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6089241

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet