Personalejuridisk konsulent til kommunen - Gør en forskel for dygtige ledere og kollegaer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du sprunget i faldskærm, spist en elefant eller solgt sand i Sahara?
Hvis ikke, så pyt. Vi søger ikke et overmenneske, men en god kollega, som har lyst til at sætte sin faglighed i spil og gøre en forskel for kommunens dygtige ledere og alle vores fantastiske kolleger. 

Hvem er vi?
HR og Organisation er i øjeblikket en del af staben Politik, Strategi og Jura, men overgår pr 1. januar 2025 til staben Økonomi og IT.

Det forhandlings- og personalejuridiske team, som du bliver en del af, løser opgaver indenfor personalejuridisk bistand og ledelsesunderstøttelse. Vores fornemmeste opgave er at understøtte driften af kommunens afdelinger indenfor det personalejuridiske område. Vi arbejder tæt sammen med de øvrige teams i afdelingen, som løser opgaver indenfor Rekruttering, Løn, Ledelse, Strategiske projekter, Trivsel- og arbejdsmiljø.

Dine opgaver
Som personalejuridisk konsulent er dine primære opgaver at rådgive og understøtte lederne i kommunens afdelinger inden for en bred vifte af personalejuridiske problemstillinger, herunder sagsbehandling ifm. ansættelsesretlige forhold. Du vil dagligt være i kontakt med ledere med forskellige udgangspunkter, og som alle har behov for rådgivning, der matcher deres driftsmæssige behov.

Dine arbejdsopgaver vil være:

  • Rådgivning om personalejuridiske forhold, herunder vurdering af grundlaget for afskedigelse eller andre sanktioner.
  • Deltagelse i tjenstlige samtaler.
  • Fortolkning af overenskomster, herunder arbejdstidsaftaler.
  • Besvarelse af aktindsigter inden for det personalejuridiske område.
  • Forhandling af lokalaftaler, forhåndsaftaler o. lign.
  • Lønforhandlinger med de faglige organisationer.
  • Projektarbejde, f.eks. med forbedring af skabeloner og standarder.
  • Udvikling og optimering af processer med henblik på at sikre smidig drift.
  • Undervisning og kompetenceudvikling af ledere.
  • Understøttelse af organisationsændringer.

Vores forventninger til dig

  • Du er uddannet cand.jur. eller har interesse for de personalejuridiske område.
  • Du har erfaring med eller interesse for personalejura i en offentlig kontekst.
  • Du arbejder struktureret og løsningsorienteret og du gør dig umage.
  • Du er god til at forklare jura på en forståelig måde og har øje for, hvordan komplekse problemstillinger bedst lander. 
  • Du prioriterer gode relationer og er serviceminded. 
  • Du trives i et team og bidrager til fællesskabet og den gode stemning.
  • Optimalt set har du også både evner og lyst til at strømline arbejdsgange og skabeloner.
  • Du er god til sagsbehandling og har evnen og ansvarsfølelsen til selvstændigt at planlægge og prioritere dine arbejdsopgaver og sager. 
  • Du er effektiv, fleksibel, serviceminded og har gode kommunikationsevner i både skrift og tale.
  • Du bliver ikke ”blæst omkuld”, når det nogle gange går stærkt.
  • Du har forståelse for at arbejde i en politisk ledet organisation.
  • Du sætter pris på og bidrager til et godt socialt arbejdsmiljø i en organisation med en uformel omgangstone.

Er du ikke et overmenneske, der kan sætte flueben ud for alle vores forventninger, så er vi klar til at hjælpe dig med at tilegne dig de relevante kompetencer.

Vi tilbyder

  • Et solidt fagligt miljø med gode muligheder for sparring og udvikling.
  • Spændende arbejdsopgaver.
  • Mulighed for at præge indholdet af stillingen afhængigt af din profil og dine ønsker. 
  • Et team, hvor hjælpsomhed er en selvfølge, og hvor der løftes i flok.
  • Fleksible arbejdstider med mulighed for hjemmearbejde.

Hvis ovenstående lyder interessant for dig, så håber vi på at høre fra dig.

Vil du vide mere
Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte chefjurist Henrik Melchior Olsen: 2286 5402, personalejuridisk konsulent Bente Christensen: 2263 7332 eller personalekonsulent Diana Jensen: 5088 6845. Send gerne en sms og du bliver kontaktet hurtigst muligt.

Løn- og ansættelsesforhold

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. 

Ved ansættelse i Fredericia Kommune vil der blive indhentet referencer, og vi beder dig om at indhente en straffeattest.

Fredericia Kommune er en tobaksfri arbejdsplads.

Stillingen er på fuld tid, men der kan eventuelt i begrænset omfang blive tale om deltid, såfremt du måtte ønske det.

Tiltrædelse er 1. november 2024.

Ansættelsessamtaler
Vi afholder samtaler 23. september 2024 fra kl. 08:30. 
En eventuel anden samtale afholdes 25. september 2024.

Under første samtale vil du blive bedt om at vurdere en case, der udleveres i forbindelse med samtalen, ligesom der til en eventuel anden samtale også vil skulle løses en case.

Vi glæder os til at møde dig.

Send din ansøgning online
Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem, hvor du sender din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning på www.fredericia.dk

Ansøgningsfristen
19. september 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredericia Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fredericia Kommune, Gothersgade 20, 7000 Fredericia

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6108126

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet